K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2010, 14:42   #1
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
At rykke kommunen for svar - hvordan?

Hej med Jer og Godt Nytår.

Har brug for lidt hjælp og/eller råd.

Jeg var til samtale i november hos min Jobkonsulent og de ville ikke gå videre før de havde fået en anden vurdering af mig. Det gik af H-til, men jeg var inde hos speciallægen 5/12-2009.

For omkring 10-12 uger siden modtog jeg brev om, at mine sygedagpenge ville stoppe senest 31/12-2009, medmindre anden afgørelse var truffet.

Da der i referatet fra vores møde i nov. ingenting er nævnt, må jeg gå ud fra at de stopper dem. Så jeg skal have skrevet til Jobkonsulenten, at jeg har brug for at vide, om de forstætter og hvis de ikke gør hvad så?

Men er der noget jeg skal være Obs på eller vil godt at have med? Hvordan er det bedst at formulere sig? Ved godt det burde være så nemt, men jeg er bange for, at jeg ikke for alt med, hvad der er godt for mig.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 08:50   #2
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Er der slet ingen, der har et bud på hvad jeg kan skrive istedet for "fortsætter mine sygedagpenge, hvis ikke, hvad så?"

Nå jeg må bare kaste mig ud i det og se hvad han svarer.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 09:00   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fortsætter de ikke, så er det vist kontanthjælp du skal til at søge....

Jeg har ikke en brik forstand på sygedagpenge (det har ligesom aldrig været aktuelt), men det kunne da være interessanet at høre, hvorfor de vil stoppe sygedagpengene (hvis du stadig er syg), og hvordan kontanthjælp kan komme ind i billedet, da du jo ikke står til rådighed for arbejdsmarked pga selv samme sygdom.

Hvor er det nu du er i sagen, og hvor er det du er påvej hen (fleks/pension)?

- kan ikke lige overskue at søge på det nu....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 09:43   #4
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Tak Helene.

De stopper sygedagpengene, da jeg er faldet for de 52 uger og jeg er blevet varslet. Fortsættelse af dem ville være afhængig af den speciallægevurdering, som jeg ikke har modtaget endnu (om de ville gå videre med fleksjob, som jeg har bedt om eller revalidering). Jeg har intet på skrift, andet end de stopper.

Min bisidder, som er socialrådgiver, siger det desværre er OK.

Så det er egentlig bare en pænere, bedre, uddybende eller lign. måde, jeg leder efter til denne sætning, "fortsætter mine sygedagpenge, hvis ikke, hvad så?". Jeg kan jo sagtens skrive det til ham, men synes ikke det lyder særlig godt og jeg er gået helt kold, kan slet ikke se andre formuleringer.

Kontanthjælp er desværre ikke en mulighed, da jeg er gift . Han tjener lige over det tilladte.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 10:38   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Cillenolle.

Få fagforeningen på banen. Jeg har set varslingsinfo. fra kommunen. Du er sandsynligvis varslet stop, såfremt de ikke forlænger. Der er IKKE skrevet dine muligheder for forlængelse i orienteringen.

Du skal selvsagt INSISTERE på en afklaring, helst Reva-Trollesbro, inden stop af sygedagpenge. Man kan sagtens forlænge på dette grundlag.

Du SKAL have en afgørelse om stop eller forlængelse, som du kan klage over eller ej.

Tro IKKE nødvendigvis på det sagsbehandleren siger, er eneste mulighed. På kommunen arbejder de bevidst med at føre folk bag lyset for at spare. Juristerne, udstikker retningslinjer, som de SKAL følge. Lovgivningen er idag også så omfattende, at de næsten umuligt selv kan nå at sætte sig ind i den. Sagsbehandlerne i kommunen er oifte IKKE uddannet, til andet end kontor!

Skriv evt via mail.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 10:47   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis kommunen vudere du er for syg, vil de ikke forlænge dine sygedagpenge.
mine kunne heller ikke forlænges og jeg kan heller ikke få kontanthjælp.
når en kommunen selv skrevet alle tiltag er formålsløst, Så kan de ikke forlænges
En kommunen forlænger kun sygedagpenge hvis de kan se du kommer på arbejdsmarkedet inden for en relativ kort periode efter de 52 uger eller de mener der er chance for på sigt af man kommer i arbejde. At nogen har gået i 3 år på sygepenge har jeg aldrig forstået.

men du skal have et brev og en begrundelse, samt ankemulighed.
i Mit stod der jeg kunne søge kontanthjælp eller melde mig ledig i min A-kasse.
sjovt når der alle læger skriver ubetydelig arbejdsevne

min sagsbehandler synes jeg skulle søge en §17 til pension
så får stadig sygepenge og har fået det indtil nu et halvt år yderligere.
men er endnu ikke kommet videre med et svar på pension, der kan godt gå yderligere et halvt eller helt år.

Har du været i arbejdsprøving i løbet af de 52 uger?
hvis du ikke har så havde jeg anke sagen på stedet

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-01-2010 kl. 10:55.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 11:36   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Cillenolle,

Hvorfor skal du også skrive et brev? Er det til din sagsbehandler ?. Du skal kæmpe for at få forlænget dine sygedagpenge, som du selv siger, du kan ikke få kontant hjælp.

Grunden til at nogle kan holde deres sygedagpenge gående i op til 3 år, er fordi at de opfylder § 27, læs denne under "sygedagpenge stop" på forsiden af K10. Her står bla. at såfremt, man har/ kan starte et revaliderings forløb, en visitation mod fleksjob eller har startet en førtidspensions sag, så kan sygedagpengene forlænges.

Det er vigtigt at du får dette afklaret med din sagsbehandler, det virker til at du har været ved en speciallæge så din sag er stadig i gang med en afklaring, men mod hvad ? revalidering ??. Det handler ikke om at være syg når man er på sdp, det handler om blive afklaret i den ene eller anden retning. Hvis man bare forklare dem at man er syg og for syg til hvad som helst, så ryger man ud af sygedagpenge uden mulighed for forlængelse og anvises til at søge kontant hjælp hvis man vel at mærke er berettiget hertil.

Jeg faldt selv for varighedsbegrænsningen på 52, og gjorde mit til at fortælle dem hvor syg jeg var i en anke. Desværre havde psykiateren der lavede special lægeerklæringen konkluderet overfor kommunen at jeg ikke burde arbejdsprøves og dengang anede jeg jo intet om at jeg nok allerede der burde have startet en pensions sag. Dette var i 2007, hvor jeg blev anvist til at søge kh, hvilket jeg ikke kan få.

Den der sætning, du nævner: "fortsætter sygdagpenge ikke hvad så?" - det skal du ikke skrive, hvis du stadig skal skrive noget, for såfremt de ikke forlænger dine sygedagpenge, så henvises du til at søge kontanthjælp, såfremt du er berettiget hertil. Kommunerne og dets sagbehandlere som sidder med sygedagpenge, handler bevidst omkring det at få folk fra sygedagpenge over på kontanthjælp. Sagbehandlerne i sygedagpenge afsnittet, er fuldstændig ligeglade med at hjælpe en på fode igen og belyser nærmest ikke mulighederne med at komme videre. De siger ikke noget om at efter 52 uger, er man "færdig" hvis ikke man opfylder §27, det er noget man først opdager bagefter. Det er helt op til en selv at finde muligheder i at få sine sygedagpenge forlænget.

Du skriver at du blev varslet 10/12 om stop 31/12. Hvad er der sket i mellem tiden?. Special lægeerklæringen, ja, men hvad skal den belyse ? Og hvad med revalideringen ?. Ring til din sagsbehandler allerede idag og hør hvad er sket, er dine sygedagpenge blev stoppet? og hvis ja, hvorfor??. Er de stoppet så er det med at få gang i en anke, du skriver at du har en bisidder som er socialrådgiver, hun burde også kunne hjælpe dig på vej, hvis i altså stadig her kontakt omkring sagen.

Held og lykke.

EE

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 07-01-2010 kl. 11:51. Årsag: Lidt mere som sædvanlig:-)
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 12:24   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
EE
Det er vigtigt at du får dette afklaret med din sagsbehandler, det virker til at du har været ved en speciallæge så din sag er stadig i gang med en afklaring, men mod hvad ? revalidering ??. Det handler ikke om at være syg når man er på sdp, det handler om blive afklaret i den ene eller anden retning. Hvis man bare forklare dem at man er syg og for syg til hvad som helst, så ryger man ud af sygedagpenge uden mulighed for forlængelse og anvises til at søge kontant hjælp hvis man vel at mærke er berettiget hertil.


nu er det jo ikke hvad man selv siger, for det er kommunen 100 procent ligeglad med.
det er hvad de selv vudere (arbejdsprøvning) og hvad lægerne skriver.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 12:34   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja og der må vi lige have Cillenolle på banen, men det er med at agere overfor et varsling om stop af sdp. specielt hvis man havde en anden opfattelse.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2010, 13:14   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja og der må vi lige have Cillenolle på banen, men det er med at agere overfor et varsling om stop af sdp. specielt hvis man havde en anden opfattelse.
Ja vi jo ikke om hun har været i arbejdsprøvning.
men hvis man ikke deltager aktivt i hvad kommunen siger, så har du helt ret de fratager ens sygedagpenge.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligtilbud kommunen - sent svar Janusson Alt det andet 9 27-06-2013 20:51
Ang pension og svar fra kommunen KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-12-2012 22:11
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ? keldjacobsen Alt det andet 5 29-12-2009 13:19
Ventetid på svar fra kommunen ..... Yasmin Din historie 4 30-10-2009 22:12
Arbejdsskade - varighedsbegrænsning - afslag på fleksjob - intet svar fra kommunen cherie Spørgsmål ang fleksjob 24 05-02-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension