K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2009, 05:36   #1
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Ventetid på svar fra kommunen .....

Nu har jeg været i arbejdsprøvning i 6 uger. Jeg går så og venter på et udspil fra Jobcenter kommunen. Jeg har fået at vide da jeg ringede til dem at mine sygedagpenge er forlænget til 31.12.09 ( hidtil var det 30.11.09 ) . Ca. 4 uger efter arbejdsprøvning var jeg ved at få pip af den ventetid, den usikkerhed, hvad har de nu tænkt sig, godkender de at jeg søger flexjob, vil de forlænge min sygemelding. Jeg kan højest arbejde 20 timer, og gerne 18. Jeg brænder sammen i ryg og knæ, og af stress hvis jeg kommer højere op. Jeg skal ikke have for meget om ørernes så går det galt. Det har jeg haft, 27 år som pædagog i børnehaver og SFO. Jeg kan heller ikke klare støj, jeg kan faktiske slet ikke høre noget, hvis nogen siger noget til mig et lokale hvor der er meget støj.

Jeg har det fint nu med at gå hjemme, jeg er god til at sætte mig selv igang, ( denne vinter ) jeg savner ikke at være i arbejde. Jeg har mange projekter i gang som jeg føler jeg magter og som jeg er god til. Jeg får mange succes oplevelser på en uge, det fik jeg ikke da jeg var i job. Jeg nyder ikke at gå sammen med en hel gruppe kvinder hvor der er et dårligt arbejdsklima, sladder, mopning osv, jeg nyder at kunne skabe min egen hverdag.

Her kommer midt spørgsmål : Kan jeg gøre noget for at få et positivt svar fra kommunen med hensyn til min fremtid ?

Vi er nogen der ved at lave en gå ibyen gruppe her i København.
Send en besked til mig hvis du vil med. Hyben og jeg har mødtes på Cafe på Blågårdsplads. Hyggeligt afbræk i hverdagen.

Sidst redigeret af Yasmin; 30-10-2009 kl. 05:40. Årsag: Stavefejl.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 09:29   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Din fremtid afhænger af hvad din arbejdsprøvning viste og hvad den sammenlagt med ressourceprofilen fortæller....

At du har et godt og aktivt fritidsliv er en ressource der er guld værd. Værre ser det ud for dem der er brændt ned efter en arbejdsprøvning og som må sove flere timer for i det hele taget at kunne vende bøfferne på stegepanden.....

Der er ikke rigtigt noget du selv kan gøre for at kommunen skal se mere lyst på din fremtid. Din arbejdsprøvning er det kommunen går ud fra, det er den eneste måde vi som klienter kan bevise vores kunnen, eller mangel på samme.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 10:33   #3
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Jeg endte med at få migræne den 3. sidste dag.....jeg kom aldrig op på 25 timer. På de 6 uger.....jeg har svært ved at sige fra. Men det er jeg ved at lære. Flinkeskolen. Så min krop har gjort det. Jeg lever meget mere efter min mavefornemmelse nu. Hvis der er noget der ikke føles rart GÅR JEG......
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 11:30   #4
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Tålmodighed er en dyd!

Hej Yasmin.

Husk at mærke godt nede i maven, hvordan du har det i forhold til time antal, kan du mærke, det ikke er helt OK med 20 timer, fordi, de 2 sidste timer koster i dine ressourser, hvad er det så du skal?? = 18 timer. Jeg ville gå væk fra præstations forventninger i forhold til kommune, og kun mærke, hvad har jeg (du) det bedst med. Det er der, hvor du har/får det bedst.

Mht. din forlængelse af sygedagpenge, jeg prøved de forlængede 1 mdr. af gangen, hvortil jeg sagde fra. =Usikkerheden, det blev så forlænget 3 mdr. af gangen.

Fantastisk, at du har det dejligt med at kunne holde dig selv igang. Det er pragtfuldt! Har det selv på samme måde.

Det med at arbejde i en Hønsegård, er det værste. Det er = Når kvinder er kvinder værst.

Husk gå ud hver dag, -få lidt sol & vind på "næsetuden", = Mærke vi lever.

__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 22:12   #5
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Ja, der er rigtigt Lotus. Der vigtigt at komme ud hverdag i denne mørketid. Jeg er blevet bedre til det. Det tager tid at ændre sin livsstil, det kommer ikke fra den ene dag til den anden. Men jeg er på rette vej.

Yasmin
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligtilbud kommunen - sent svar Janusson Alt det andet 9 27-06-2013 20:51
Ang pension og svar fra kommunen KatrineB Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-12-2012 22:11
ventetid på svar fra komunnen skytten 17 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 24-11-2010 18:31
At rykke kommunen for svar - hvordan? Cillenolle Alt det andet 96 19-08-2010 09:27
Kan man kræve skriftlig svar fra kommunen ? keldjacobsen Alt det andet 5 29-12-2009 13:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension