K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2008, 17:36   #1
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
fleks i deltidsjob ?

Er der nogen der ved dét ?

Hvis en arbejdsgiver opslår en deltidsstilling på 20 timer - og man er fleksjob-viciteret til 20 timer. - Så passer det jo sammen !
Hvad siger loven - kan man stadig få løn for 37 timer - hvis I forstår ?
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 17:39   #2
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Ja det kan man
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/

Sidst redigeret af Stezu; 20-09-2008 kl. 19:54. Årsag: fjernet citat - overflødigt da der svares på indlæg ovenfor
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 17:48   #3
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Tak Solveig !
Var i tvivl, for man opretter vel egentlig en fuldtidsstilling i et deltidsjob !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 18:14   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
tuxon mange fleksjob kommer i stand netop ved at en arbejdsgiver søger en deltidsansat og man så ringer og høre ind til om der er mulighed for at få det lavet om til et fleksjob
  Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 20:01   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja hvis arbejdsgiver vil ansætte dig i stillingen, så skal han give dig fuld løn ( altså for 37 timer om ugen) men han får tilskud fra kommunen.

Kommunen refunderer ½ delen eller 2/3 del af lønnen, dette skal forhandles.

Mange Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2008, 23:54   #6
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Angry

Ja, det er jo netop dét der forvirrer mig !
Hvis arbejdsgiveren har søgt en medarbejder i 20 timer - og skal betale 50%
af 37 timer - så skal han jo faktisk betale fuld løn !

Men når man er viciteret til 20 timer - så burde han vel kun betale for 10 ved 50% refusion !

Undskyld min forvirring !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 00:49   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
tuxon du har for så vidt ret, men det er fordi man regner refusionen ud i kroner og ikke timer, og der er foreskel på refusion alt efter skånehensyn og effektiv arbejdstid også, mit sidste job var på 20 timer men det var alligevel med en refusion på 2/3 del ...

Nu ved jeg jo ikke lige hvilke skånehensyn du har og om der er mulighed for at få den store refusion...

den nemmeste måde at regne det ud på er ved et rundt beløb feks 20.000 om måneden så vil arbejdgiver få de 10.000 refunderet...

men så skal man også huske at fortælle dem at feks sygedagpenge det refundere kommunen 100 % fra første dag og evt pension er der også tilskud til , så også der er der lidt at spare

jeg tror at mange af de arbejdsgivere der i dag ansætter flekser i en deltidsstilling er arbejdgivere der har opgivet at få en deltidsansat...

det er jo ikke til at leve eller dø af et deltid job i dag med de priser der er på alting så derfor er det nok begrænset hvad man kan få af arbejdkraft på de timer .. og måske derfor man kan få det lavet om til et fleksjob ...

Nu ved jeg ikke hvilket fag det er inden for , men alt efter lønningerne så kan det godt svare sig at have en flekser, for halvdelen af 37 timer er jo ikke 20 så det giver alligevel et par ekstra timer gratis for en arbejdsgiver...
  Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 01:29   #8
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Hej Hejdien.
Jamen, så er alt jo tabt - når man er sat til 20 timer med 50% effektivitet !
Dét kan da ved gud aldrig løbe rundt for arbejdsgiveren !
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 02:40   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
tuxon nej da alt er bestemt ikke tabt, de fleste arbejdsgiver vil faktisk have folk på 20 timer det er jo det vi andre der er visiteret til minder panikker over

Så op med humøret, det skal nok lykkedes men det kræver en del ben arbejde husker du at kigge på www.ijobnu.dk ?


Du har også mulighed for at kigge på jobnet og se om der er nogen 15 timers job så kan det jo være at det lige frem er en gevinst for virksomheden at du kan være der i 20 timer


du skal også lige huske at hvis du har en 50% effektivitet så er du nok nærmere en
2/3 del refusion end halvdelen og så er det jo en del mindre de selv skal betale , der er rigtig mange mennesker der trods alt har job og mange af dem ligger på omkring de 20 timer ..

Og i den ordinære arbejdsstyrke står der ikke mange klar og villige til at arbejde 20 timer de vil have fuldtidsstillinger for at leve

Så det skal nok lykkedes på et tidspunkt
  Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 12:39   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tuxon skrev:

Citat:
Men når man er viciteret til 20 timer - så burde han vel kun betale for 10 ved 50% refusion !
Hvis du er visiteret til 20 timer, svarer det til, at du kan arbejde almindeligt i 20 timer.

Arbejdsgiveren betaler så fuld pris for de 20 timer. Resten får arbejdsgiver så betalt af kommunen, så du kan få fuld løn.

Hvis du tænker på det som timeløn, og på hvor mange timer du kan arbejde, så er det næsten som en normal timelønnet, men pga. sygdom betaler kommunen så resten.

Håber ikke, jeg har gjort forvirringen større.

En arbejdsgiver har INGEN ekstra udgifter ved at have en flekser ansat.

En arbejdsgiver bør heller ikke tjene på at ansætte en flekser.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Deltidsjob overgå til flexjob ? MT3 Spørgsmål ang fleksjob 2 21-11-2011 12:41
deltidsjob som ftp`er knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-01-2011 02:53
Førtidspension og deltidsjob michael schrød Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-12-2010 11:08
FTP og deltidsjob (skånejob) ??? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 16-04-2010 22:00
Deltidsjob på kontanthjælp ?? Jøsses Alt det andet 11 20-06-2009 18:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension