K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2012, 11:00   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Vil det være så slemt at unge mennesker med psykiske eller fysiske diagnoser arbejdede et x-antal timer om ugen... på en eller anden ydelse...
Hvis jeg var ung på 19 - 20 år og havde samme lidelse som jeg har i dag, så kunne jeg da ikke "arbejde et x-antal timer om ugen", hvis det er det du mener LD?!!

Kan da godt se at så unge mennesker har mange år i sig på et evt. arbejdsmarked, men kan ikke se hvorfor at det skulle være nemmere hvis jeg var 20 år yngre, min lidelse er jo den samme!!! Så intet arbejde til mig ung eller ej.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 11:31   #12
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Hvis jeg havde knoklet i mange år med at tage en lang uddannelse ville jeg da virkelig føle mig KOMPLET TIL GRIN hvis jeg skulle arbejde som ufaglært i netto når jeg var færdig....
Jeg brækker mig når jeg hører om folketingspolitikere der har deres 60.000 kr om måneden + ekstreme frynsegoder (GRATIS flybilletter..GRATIS taxi GRATIS 1 klasse med toget osv osv)
stå og fortælle andre mennesker helt nede på gulvet at de bare skal tage sig sammen....
Jeg er født 1968 så jeg skal på folkepension som 69 årig ...politikerne (uanset årgang) skal på fuldfed folketingspension (og evt. ministerpension,EU pension, osv) som 60 eller 62 årige.....de skulle have NØJAGTIG samme vilkår som resten af befolkningen.....
Jeg har ekstrem politikerlede uanset om det er rød eller blå
Sådan en latterlig arrogant klaphat som eksempelvis Uffe Elleman Jensen har langt over en million kroner om året i ministerpension,folketingspension,EU pension....han sidder hver dag og skriver klummer og blogs og fortæller hvor snæversynede danskerne er som folkefærd...det er jo også utroligt let for "verdensmanden" med skatteyderbetalt millionpension i ryggen vel viden at han har sit på det tørre resten af livet....han er bare et af mange eksempler.

Sidst redigeret af Mr. Bean; 19-02-2012 kl. 11:42.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 13:06   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Jeg er nu glad for at jeg "kun" er førtidspensionist og ikke hende der skal lave en lov som det de er i gang med pt.. eller er færdig med..

De kan jo ikke gøre alle tilfredse... der vil altid være nogen der er utilfredse..
Men fra at være utilfreds og så til at kalde Mette F et møjdyr .. det er godt nok under lavmålet...

Vil det være så slemt at unge mennesker med psykiske eller fysiske diagnoser arbejdede et x-antal timer om ugen... på en eller anden ydelse...
alle der kan arbejde i x-antal timer, skal bare ud og lave noget
det kan vi hurtig blive enig om

men nu er du selv FP og hvis du var syg som 18-19 år og var i samme situation som du har det i dag.
så kunne du vel også bare arbejde et x-tal timer i dag.

så man skal nok lige passe på og bedømme hvem der kan arbejde og ikke kan.
det er helt op til lægerne og kommunen og ikke nogen andre

Men igen stiller jeg så det spøgsmål, hvem har det sidste ord når unge skal sendes ud i arbejde eller uddannelse.
1 er det lægekonsulenten i kommunen
2 er det psykiater eller anden læge

et kæmpe problem med unge og som er psyisk sårbar
hvor er behandlingen henne.
Mette F siger gang på gang unge skal i udviklingsforløb og så bliver de raske

hvem skal stå for disse udviklingsforløb og hvor skal pengene komme fra til en langt bedre behandling unge kan modtage i dag.

lyder måske dumt, men er glad for jeg også har fysiske problemer
fordi det åbenbart bliver sådan med en ny reform, at alle med psykisk sygdom
bliver raske når de kommer i et udviklingsforløb

det sidste spørgsmål, hvem ansætte en psykisk syg som måske ingen uddannelse har eller været væk fra arbejdsmarkedet i mange år

har snart været uden for arbejdsmarkedet i 4 år
så kommunen beslutter måske jeg skal have fleks i stedet for pension, af økonomiske årsag. da særlig ydelse er billigere end pension.

det vil så betyde at i mit cv, vil der stå at jeg har siddet fast i systemet i 4-5 år. hvem gider så og ansætte en med massive skånebehov frem for en af de 200,000(cirka tal) raske som kun har ledighed som problem.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 13:57   #14
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Huldra...
Citat:
ja nu bliver jeg også lidt gal..

hvorfor skal man som ung med psykiske og fysiske diagnoser gå for en eller anden ydelse som er lavere end den de kan få nu?
de fleste kan ikke klare sig for de beløb, når der kommer medicinforbrug o.a. oveni..

de bor måske for sig selv, deres lys og varme er også steget, deres mad ligeså..
Ro på... du skal jo selv blive god igen ♥

Som det ser ud med den nye reform, så bliver det slemt for de helt unge at få en pension.. Ergo er der kontanthjælp .. de er under 25 år.. altså er det den laveste sats...

Det jeg skriver med en eller anden sats er at det bliver en mellemting af den laveste kontanthjælp og så pension.. og at de skal ud i samfundet et par timer eller mere om ugen.. og at der også er en timeløn til dem der..

I nogle byer er der cafeer eller mødesteder - små landbrug osv som i samarbejde med kommunen og Sind... hvor personer med en psykisk lidelse "driver"/arbejder.. eller bare er der...
Personalet er der for at hjælpe med at få struktur på hverdagen og i deres privat/arbejdsliv...

@EE..

Jeg ved at du har børn.. de bliver 18 år og får en eller anden (din) psykisk diagnose..
Der er 2 ting du som mor og vi andre kan gøre...

1. lade den unge ligge på sofaen og glo TV på pension
2. støtte og hjælpe med at flytte grænser, så den unge i en eller anden form kan komme ud i samfundet og få sig et arbejde.. i x-antal timer pr uge..

@ MTVRV1...

Jeg vender tilbage og svarer dig... jeg skal nemlig se om jeg ikke kan få styr på hytten her...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 15:51   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Lunasdatter,

Jeg forstår dig altså ikke!!?? Mener du at man som ung med en psykisk lidelse har nemmere ved at få lavet noget hvis man bare får et kærligt spark bagi og ikke ligge på sofaen som du skriver??

Jeg er nødt til at sætte min ind i de unges situation ved at forestille mig at jeg var 19 år i dag med samme lidelse. Det ville ikke være anderledes, jeg ville ikke kunne arbejde på en café et par timer om ugen, sidde i netto eller lign.

Hvis jeg kunne det, så gjorde jeg da også dette nu for så kunne jeg jo heller ikke holde ud at gå hjemme eller ligge på sofaen de mange timer om dagen jeg gør dette, dog med fjernsynet for det tåler jeg ikke.

Så jeg forstår ikke hvorfor du mener at der er forskel på unge psykisk syge og ældre psykisk syge?? For det virker som om det er det du gør! Jeg vil ikke skabe en debat herinde, men jeg forstår ikke hvorfor du evt. kan mene dette.

Var det mine børn så ville jeg da gøre alt for, at hjælpe dem til en behandling og acceptere, at der var den ydelse, der nu var og så håbe på det bedste, ingen tvivl om det. Jeg ville bakke dem op så meget jeg kunne og så må man så se hvordan det udvikler sig arbejdsevne mæssigt. Jeg ville ikke give op, hvis det er det der er pointen i det du skriver?

Jeg giver ikke selv op blot fordi jeg selv går efter pension, men som reglerne er i dag, der er det "enten eller" og jeg kan ikke komme på arbejdsmarkedet under nogle omstændigheder, desværre, så derfor går jeg efter en pension. Dette tager jeg dog ingenlunde som en opgivelse fra min side af. Tværtimod, jeg har kæmpet for det og glæder mig til at få ro på mit liv fremadrettet.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 16:48   #16
den harme
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
den harme er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
1. lade den unge ligge på sofaen og glo TV på pension
Knus Lone
Jeg syntes ganske enkelt du er helt ude i hampen her. Hvad beretter dig til førtidspension mere end et ungt menneske? Og hvordan kan du overhovedet skrive som du gør ovenstående?
den harme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 17:35   #17
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af den harme Se meddelelser
Jeg syntes ganske enkelt du er helt ude i hampen her. Hvad beretter dig til førtidspension mere end et ungt menneske? Og hvordan kan du overhovedet skrive som du gør ovenstående?
Hmm.. hvor ser du at jeg føler mig mere værd til pension end et ungt menneske ???
Altså hvis det er det du mener med ordet beretter!!!

Er du psykisk syg??
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 18:03   #18
den harme
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
den harme er ny på vejen
Jeg tror du misforstår. Jeg er påførende til en ung mand med en medfødt hjerneskade.

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor disse udviklingsforløb skal baseres på alder.
Jeg forstår ikke at man kan sætte en alder på sygdom og lidelse.

Hvorfor kan du ikke sætte dig i deres sted, når du selv har brug for en førtidspension? Det lyder som om du har en fysisk lidelse og derfor har den samme forudindtagede holdning mht. psykiske lidelser som vores folkevalgte. man kan fristes til at spørge hvorfor du ikke selv kan deltage i de "sundhedssfremmende" tiltag, som små cafe-jobs, landbrugs-arbejde osv.?

Hvorfor kan en på 31 år ikke være ligeså invalideret som en på 55 ?

Det er netop nu de syge og svage bør stå sammen og ikke slås indbyrdes om hvorvidt den ene lidelse er mere invaliderende end den anden.
den harme er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 18:30   #19
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af den harme Se meddelelser
Jeg tror du misforstår. Jeg er påførende til en ung mand med en medfødt hjerneskade.

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor disse udviklingsforløb skal baseres på alder.
Jeg forstår ikke at man kan sætte en alder på sygdom og lidelse.

Hvorfor kan du ikke sætte dig i deres sted, når du selv har brug for en førtidspension? Det lyder som om du har en fysisk lidelse og derfor har den samme forudindtagede holdning mht. psykiske lidelser som vores folkevalgte. man kan fristes til at spørge hvorfor du ikke selv kan deltage i de "sundhedssfremmende" tiltag, som små cafe-jobs, landbrugs-arbejde osv.?

Hvorfor kan en på 31 år ikke være ligeså invalideret som en på 55 ?

Det er netop nu de syge og svage bør stå sammen og ikke slås indbyrdes om hvorvidt den ene lidelse er mere invaliderende end den anden.
Nu er det ikke mig som laver den lov..

Jeg går ud fra at du skriver at du er pårørende til en med medfødt hjerneskade..

De ting jeg skriver om cafe osv osv er noget jeg ved bliver praktiseret flere steder.. via det job og uddannelse jeg havde inden jeg blev syg og pensionist..

Jeg mener at alle har ret til at få/ha en arbejdsidentitet .. om det så kun er nogle få timer om ugen...

Det kan godt ske at du mener at jeg er ude i hampen med det jeg skriver... og at jeg selv skulle ha et cafe-job og hvad du ellers fik skrevet...
Det er jo dit valg at skrive sådan til mig... jeg ved selv hvad jeg står for..

Jeg ville ønske at jeg kunne arbejde som før eller bare det halve af det jeg kunne før...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 18:32   #20
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hmm.. hvor ser du at jeg føler mig mere værd til pension end et ungt menneske ???
Måske fordi du konsekvent er ude med riven efter unge handicappede/psykisk syge.

Åh.. jo , du pakker det på bedste politikermaner ind i smukke floskler som støtte og omsorg for den unge syge.

Slutfacit er dog ikke desto mindre tvangsarbejde/aktivering for denne gruppe alene.

Måske du af samme årsag ønsker din egen person og aldersgruppe fritaget for denne "omsorg".
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Giv Mette Frederiksen karakter Ida Politik og Samfund 10 28-01-2013 13:32
Svar fra Mette Frederiksen logikeren Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 14-12-2012 22:58
Kan Mette Frederiksen kurere handícap? Ida Politik og Samfund 27 10-05-2012 09:09
Mette Frederiksen i Tv Avisen supersus Politik og Samfund 14 27-02-2012 07:42
Mette Frederiksen om brøkpension Karo Politik og Samfund 2 05-11-2011 21:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension