K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2011, 20:36   #1
pimpek
På vej til at lære K10
 
pimpeks avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2011
Lokation: København
Indlæg: 8
Styrke: 0
pimpek er ny på vejen
Question søge førtidspension på § 17

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg er på sygdagpenge på 14 mdr nu.
Mine sygdagpenge blev forlænget (§27.1.1.) fordi mine akter var blevet væk i Jobcenteret så de måtte skaffe nye læge erklæringer.

Så har jeg fået nye lægepapirer på 1 psykisk og 2 fysiske sygdome som er vurderet varige og uden chance for bedring og københavns kommunens lægekonsulent (Jens B) skriver, at "der er ikke udsigt til bedring hverken spontant eller via forsat behandling" ,lægekonsulenten skriver også i hans vurdering : "Meget tyder således på et funktionsniveau tæt på det ubetydelige uden udsigt til bedring " .

Da jeg var til møde Jobcentret Baldersgade opfordrede min SB mig til at selv søge førtidspension pga. § 17. fordi hans chef skrev til ham at sagen er stadig uopklarret derfor kan kommunen ikke søge førtidspension for mig (§18).
Min fagforenings sagsbehandler som var bisidder til mødet opfordrer også til jeg søger selv.

Men jeg har læst og hørt ,at man skal aldrig selv søge førtidspension.
Kan det påvirke min sag negativ hvis jeg selv søger førtidspension?
Jeg har for resten aldrig underskrevet noget Rp eller set sådan en selv om min fagforening har fået aktindsigt.
Hvad skal jeg gøre????
Hilsen pimpek
pimpek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 20:58   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du været i arbejdsprøving
eller har du papir på det vil give dig en varig skade

hvis du ikke har nogen af disse vil jeg næsten med garanti sige du vil få et afslag
fordi det er din arbejdsevne og ikke sygdom du får en penison på

en underlig udmeldning din sagsbehandler giver
havde skrevet til din sagsbehandler for en begrundelse hvorfor der ikke kan søges en §18
hvad bestå uafklaret af
er det arbejdsprøvning eller lægepapir der mangler

hviis du er på kontanthjælp nu, så kan du søge en §17 på det foreliggende grundlag
det med sort er vigtig, da sagen højst kan tage 3 måneder når du skriver det
husk en kvitering fra dit jobcenter når du aflevere den

hvis du stadig er på sygedagpenge, så skal du ikke du ikke søge
ved afslag mister du dem
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 21:08   #3
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
På det foreliggende grundlag !!!!! Meget vigigt !!!!
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 21:51   #4
pimpek
På vej til at lære K10
 
pimpeks avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2011
Lokation: København
Indlæg: 8
Styrke: 0
pimpek er ny på vejen
Jeg har aldrig været i arbejdsprøvning fordi to psykiater har frarådt det ,lægekonsulenten understreger det også. Selv Sb mener det er unødvendigt .
pimpek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 21:53   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du søger førtidspension og får afslag, mister du sygedagpengene og kommer på kontanthjælp.

Og da førtidspensionssatsen ikke er højere end sygedagpengene.. ville jeg tage den med ro.

Finde ud af hvad de mener mangler, og så søge pension, når sygedagpengene ikke forlænges mere.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 22:45   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pimpek Se meddelelser

Så har jeg fået nye lægepapirer på 1 psykisk og 2 fysiske sygdome som er vurderet varige og uden chance for bedring og københavns kommunens lægekonsulent (Jens B) skriver, at "der er ikke udsigt til bedring hverken spontant eller via forsat behandling" ,lægekonsulenten skriver også i hans vurdering : "Meget tyder således på et funktionsniveau tæt på det ubetydelige uden udsigt til bedring " .

Da jeg var til møde Jobcentret Baldersgade opfordrede min SB mig til at selv søge førtidspension pga. § 17. fordi hans chef skrev til ham at sagen er stadig uopklarret derfor kan kommunen ikke søge førtidspension for mig (§18).
Min fagforenings sagsbehandler som var bisidder til mødet opfordrer også til jeg søger selv.
...hvad er det for noget pjat med din sagsbehandlers chef:

De lægefaglige udtalelser er i orden og to psykiatere siger, at arbejdsprøvning er kontraindiceret, så sagen er klar til en § 18.

Chefens dagsorden er helt klart at begrænse tilgangen til førtidspension i Københavns Kommune - under normale og anstændige forhold ville der nærmere være pligt til at rejse en § 18 - men vi har ikke anstændige forhold her i byen for syge borgere med ubetydelig arbejdsevne!

Jeg ville søge en § 17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag (bemærk at dette juridisk udtrykkes "§ 17, stk. 1, 3. punktum", hvor punktum som regel forkortes pkt., der hos os andre normalt er forkortelse for punkt).

Men det er helt korrekt, som allerede nævnt, at du mister sygedagpenge ved et evt. afslag, så det må du gøre op med dig selv, om der er plads til i din økonomi...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 23:17   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pimpek Se meddelelser

Da jeg var til møde Jobcentret Baldersgade opfordrede min SB mig til at selv søge førtidspension pga. § 17. fordi hans chef skrev til ham at sagen er stadig uopklarret derfor kan kommunen ikke søge førtidspension for mig (§18).
Min fagforenings sagsbehandler som var bisidder til mødet opfordrer også til jeg søger selv.
Det var dog utroligt.

De fleste brugere på K10 har efterhånden forstået, at hvis man får afslag på førtidspension mister man sine sygedagpenge.
Og så kommer en fagforening med sådan en opfordring.

Der er brugere herinde, som er mere inde i sygedagpengereglerne end jeg, vent og se om ikke der kommer en forbi, som kan skrive lidt om forlængelsesmulighederne.

Ellers kan du vist finde noget om dem på forsiden.
Kig på dette: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Jeg synes ikke, at du selv skal tænke på at søge om fp endnu.

Men uanset hvad, så er du nødt til selv, at sætte dig ind i reglerne.

Øverst her på siden er der noget der hedder "Nyttige Links", prøv at klikke på den og kør listen igennem og se om der er noget der ser relevant ud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 08:54   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør forlænges på sygedagpengene efter stk 4; afklaring til fleks eller pension.

Med denne forlængelse er du sikret, en ordentlig afgørelse, samt leddighedsydelse som minimum, fremfor kontanthjælp.

Du vil havne på kontanthjælp, hvis du får afslag på §17, fordi du derved mister dine sygedagpenge.

Spørg til hvornår din Ressourceprofil skal laves?
Hvad der mangler for en endelig afklaring?

Og ref ganske kort, samtalen, og spørg gerne til, hvorfor du opfordres til selv at søge, fremfor at sagsbehandler indstiller! SKRIFTLIG!

Din fagforening giver dårlige råd, desværre!

Men behold dem, endelig, så de går med til møderne, fordi du derved står stærkere.

Men lad værer med at tage beslutninger på møder, Spørg herinde først.
Begrundelse er at du skal tænke dig om, hvis nogen undre sig!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 12:12   #9
pimpek
På vej til at lære K10
 
pimpeks avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2011
Lokation: København
Indlæg: 8
Styrke: 0
pimpek er ny på vejen
Tusinde tak alle sammen !!!
Jeg har fået mange brugbare oplysninger,som er relevante i min sag.
Min status er nu : jeg blev ikke enig med min SB om at søge førtidspension selv. Mig og fagforeningen har bedt SB om en skriftlig forklaring på hvorfor sagen er uopklaret , (hvad der mangler).
SB har lovet at kontakte min fagforening i næste uge.
Popiae, ved du måske om der er mugligheder for forlængelse af sygdagpenge efter stk.4 hvis man en gang har fået forlænget efter punkt 1 ?
Tak allesammen I er guld værd !!!
pimpek er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 18:45   #10
nono222
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 47
Styrke: 13
nono222 er ny på vejen
jeg fik afslag på førtidspension fordi de vil have arbejdsprøvning og jeg har været i arbejdsprøvning da jeg blev færdig med arbejdsprøvning vil han have jeg skal om igen fordi han mener han har ikke haft tid nok sammen med mig .men jeg har ikke så godt med , har meget skidt og min lære mener også det at jeg kan ikke være med til afprøvning igen ............... hvad skal jeg gør nu ?????????kan jeg så søge førtidspension igen ???? hjælp
nono222 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ville I søge om førtidspension? KMH22081990 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 45 13-12-2010 17:26
Kan man søge § 34 på Førtidspension? Indiansummer Alt det andet 6 07-12-2009 21:14
Søge Førtidspension dittemor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-07-2009 16:44
At søge om førtidspension ButterflyGirl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-09-2008 22:47
begynder at søge førtidspension julle At søge førtidspension 2 14-04-2008 21:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension