K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2015, 16:17   #1
PERRIX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
PERRIX er ny på vejen
Skilsmisse Deling

Har modparten ret til del i min Erhvervs uarbejdsdygtig løn udbetaling ?
Jeg har fået udbetalt en forsikring mod uarbejdsdygtighed med tilbagevirkende kraft, et større beløb d.d., da jeg har vundet en sag efter 3 år, som herefter fortsætter med mdr. betaling til det fyldte 60år.
Jeg har oprettet en kreditor beskyttet konto selv - gælder den efterfølgende ved skilsmisse ?
Pengene var ikke ved udbetalingen berettiget til beskyttelse, da det er manglende løn!
Skilsmissen er ikke begæret på nuværende tidspunkt.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Mvh
Per
PERRIX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2015, 17:17   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Hvis de ikke ved udnetaling var berettiget til beskyttelse, hvorfor er de så nu?

Pas på for hvis der sker en fejl og du får blandet kreditorbeskyttet og ikke beskyttet penge, bortfalder beskyttelsen på dem alle.

Vær opmærksom på at bankerne ikke altid har styr på reglerne ifht oprettelse og anvendelse af kreditorbeskyttet konto.

Men er pengene berettiget til at være kreditorbeskyttet, skal de ikke indgå i en bodeling ifm. Skilsmisse
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2015, 10:30   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Diverse advokater skriver, at i visse tilfælde indgår en sådan konto ikke i en bodeling.

Du skal nok søge juridisk bistand.

For at en konto kan være keiditorbeskyttet skal beløbet indgå imiddelbart direkte på en separat konto, da beløbet ikke må blandes med andre midler. Men desværre banker opretter ofte i flæng - men undersøg lige præcis dit tilfælde rent juridisk.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2015, 18:52   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg har en kreditor beskyttet konto og fik dengang at vide ved min advokat , at ved evt skilsmisse var det kun mine og alene mine og de indgik ikkr i bodeling .

Men det kræver de er kreditor bskyttet 100 procent


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2015, 19:28   #5
PERRIX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
PERRIX er ny på vejen
Hvordan ved man om de er "lovligt" kreditorbeskyttet, så det også er juridisk gældende?

Mvh. Per
PERRIX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2015, 08:56   #6
PERRIX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
PERRIX er ny på vejen
Kreditor beskyttet Konto

Kan jeg tage min private formue og få den kreditor beskyttet, så det også er juridsk legalt/gyldigt ved evt. skilsmisse ?

Jeg ved godt , at banker bare kan oprette en kreditor beskytttet konto, men er det gyldigt ?

Mvh. Per
PERRIX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2015, 09:06   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PERRIX Se meddelelser
Kan jeg tage min private formue og få den kreditor beskyttet, så det også er juridsk legalt/gyldigt ved evt. skilsmisse ?

Jeg ved godt , at banker bare kan oprette en kreditor beskytttet konto, men er det gyldigt ?

Mvh. Per
NEJ det kan du ikke.

Det er kun erstatninger som skadeserstatninger, tab af erhvervsevne etc. man kan indsætte på en kreditorbeskyttet konto. Og penge skal overføres direkte fra det selskab som udbetaler erstatningen. Det er ikke noget du selv kan gøre efterfølgende.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2015, 09:32   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det at den er kreditorbeskyttet, betyder blot at man lettere kan bevise at de penge der står der er underlagt en særlig lovgivning. Hvis pengene ikke er udbetalt under særlig lovgivning, hjælper beskyttelsen ikke.

Hvis det blot er privat formue der skal beskyttes i forhold til skilsmisse, skal det oprettes som særeje. Det kan en advokat hjælpe med, det kræver blot at konen også er enig.

http://www.minadvokat.dk/saereje/
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 15-09-2015 kl. 09:35.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2015, 09:52   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
I det øjeblik du sætter nogle af dine private penge ind på en kreditorbeskyttet konto fra en af dine egne konti bortfalder kreditorbeskyttelsen for alle pengene.

Kreditorbekyttede penge skal indsættes direkte fra forsikring/udbetaler til kontoen.

Man kan ikke bruge kreditorbeskyttelse til at snyde sin ægtefælle
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2015, 02:49   #10
PERRIX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
PERRIX er ny på vejen
Angry Skilsmisse Deling

Jeg har en "Tab af Erhvervsevne" forsikring der udbetales løbende hver måned , som udgangspunkt er der ingen andre end mig selv der kan få del i den.
Jeg har kørt sag i 3 år og vundet sagen og fået udbetalt det beløb som de skyldte mig bagud.
Nu vil konen skilles og have halvdelen af pengene.
Kan det være rigtigt, når ingen andre kan få del i pengene ?

Hjælp
PERRIX er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension