K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2013, 02:01   #1
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
Statusrapporter fra psykolog/psykiater

Hej alle

Som bisidder skal jeg til møde i jobcenteret, hvor der skal tages stilling til en plan - nok arbejdsprøvning.
Imidlertid er jeg bange for at SB vil trække tiden endnu længere ud med krav om nye statusrapporter.

I de seneste to år foreligger der:
1. en speciallægeerklæring fra psykiater med diagnose.
(en lægekonsulentudtalelse)
2. en Statusrapport fra en psykolog
3. en statusrapport fra en psykiater herunder diagnoser
4. en statusrapport fra en psykolog
5. en statusrapport fra en psykiater herunder diagnose

Hvor mange statusrapporter kan jobcenteret forlange. kan de blive ved at forlange til de får et svar der passer dem???

Jeg kan se at vedkommende har fået det værre siden 1. udtalelse, og jeg er dybt bekymret for hvordan det skal gå hvis der ikke snart sker noget.

Håber på jeres svar
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 09:28   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FOB Se meddelelser
Jeg kan se at vedkommende har fået det værre siden 1. udtalelse, og jeg er dybt bekymret for hvordan det skal gå hvis der ikke snart sker noget.

Håber på jeres svar
Hvis sb ved, at borgeren har fået det værre, så synes jeg faktisk, at hun bør indhente en ny speciallægeerklæring eller statusattest.

Fordi, at sb jo ikke kan vide, om borgeren har fået det så meget værre, at en arbejdsprøvning kan få det hele til, at vælte for borgeren.

Havde der ikke været forværring, og sb ønskede en ny statusattest, så kunne det være relevant med en klage over, at sb overbelyser sagen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 10:56   #3
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
Hej Vovse
Tak for dit hurtige svar.
SB kan faktisk - ligesom jeg - læse at de respektive udtalelser faktisk viser en nedadgående tendens i helbredet.
Seneste psykiaterstatus (een måned gammel) viser en klar nedadgående tendens, der må give SB et hint om borgerens helbred.

Men mit spørgsmål er blot: Kan SB blive ved med at anmode om udtalelser, for at trække tingene i langdrag?? Borgeren får ikke kontanthjælp eller anden understøttelse.

Seneste status siger at der er stor risiko for at borgeren kan få forværret sin psyk. tilstand ved arbejdsprøvning. Hvem tager ansvaret for at dette ikke sker????
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 12:48   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, desværre...

Kære FOB.

Sagsbehandleren, ofte i samarbejde med lægekonsulenten, kan kræve alle de statusrapporter der skal til for at vurderingen kan afsluttes, eventuelt afsluttende med en speciallægeerklæring.

Det er suverænt sagsbehandleres afgørelse.

Men du kan skrive, og bede det ilagt din klients journal, din og klientens oplevelse og fremhævelse af en forværring, som snart kræver en indgriben.

Fordi, at sagsbehandleren kan med få minutters varsel blive udskiftet og derfor er det særdeles vigtigt at journalen hele tiden bliver ajourført, af dig og din klient.

Derfor skal man, efter min mening, ikke bruge så mange kræfter på hvem der er ens sagsbehandler, klage, udskiftning etc. men at journalen er ajourført er meget vigtigt. Det indikerer også at din klient ( gennem dig) har check på spillets regler og lovgivning.

Har du aftalt med din klient om hvem der skal fører ordet?

Det kommer til at gå godt, med din korrekte adfærd og gennemslagskraft.

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 19:57   #5
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
Hej Peter
Tak for svaret som egentlig bekræftede min mistanke. Ergo kan SB indhente statusattester i en lind strøm til den passer ind i SB's kram - af kommuneøkonomiske årsager. Fedt nok!! (NOT)

Og jo jeg har på seneste møde - understreget at jeg som bisidder er dybt bekymret for min oplevelse af borgerens forringelse af hendes tilstand. SB var dog ikke synderligt interesseret i dette; og jeg vil derfor checke om det er noteret som lovet.

Vores møder med SB foregår i dialogform, således SB og bisidder ikke taler hen over hovedet på borgeren. En god form faktisk.

Jeg har faktisk også spørgsmål omkring arbejdsprøvning eller jobafklaring; men det starter jeg en ny tråd om.
Igen tak Peter
hilsen
fob
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 18:22   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FOB Se meddelelser
Hej alle

Som bisidder skal jeg til møde i jobcenteret, hvor der skal tages stilling til en plan - nok arbejdsprøvning.
Imidlertid er jeg bange for at SB vil trække tiden endnu længere ud med krav om nye statusrapporter.

I de seneste to år foreligger der:
1. en speciallægeerklæring fra psykiater med diagnose.
(en lægekonsulentudtalelse)
2. en Statusrapport fra en psykolog
3. en statusrapport fra en psykiater herunder diagnoser
4. en statusrapport fra en psykolog
5. en statusrapport fra en psykiater herunder diagnose

Hvor mange statusrapporter kan jobcenteret forlange. kan de blive ved at forlange til de får et svar der passer dem???

Jeg kan se at vedkommende har fået det værre siden 1. udtalelse, og jeg er dybt bekymret for hvordan det skal gå hvis der ikke snart sker noget.

Håber på jeres svar
Jeg undrer mig bare over at der slet ikke er noget fra egen læge...
Det er jo trods alt denne der er "samlecentral" for alt der foregår omkring ens helbred.

Men omvendt så synes jeg da også at dem der indhentes status fra x flere, har pligt til at sige at nu har de sagt hvad de vil sige,l så det ikke bare bliver de der status attester i en lang bane.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 07-07-2013 kl. 18:24. Årsag: tilføjelse
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2013, 22:34   #7
FOB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2012
Indlæg: 62
Styrke: 12
FOB er ny på vejen
Hej Nøgne Tær.
OH ja -selvfølgelig har der været en satus fra egen læge; men SB tager ikke den seriøst, hvilket er noget besynderligt.

Og jeg er enig med dig i at en lind strøm af statusrapporter ikke nytter; MEN de trækker tiden ud for SB og kommuinen
Desværre.
FOB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykolog eller psykiater? Jasmina Alt det andet 38 19-01-2012 12:14
læge psykolog og psykiater siger nej tina1973 Spørgsmål ang fleksjob 40 13-12-2010 23:50
Forskel på psykolog og psykiater siffeline Dit og Dat 9 26-06-2010 05:54
Hvad er forskellen på en psykolog og en psykiater? buster Alt det andet 8 08-03-2010 03:26
Psykolog Mai-Britt Dit og Dat 0 17-06-2008 12:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension