K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2013, 14:32   #1
L. Madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
L. Madsen er ny på vejen
Pensionsudbetaling før tid

Jeg er på SDP og har været det i godt og vel 1 1/2 år. Jeg har en sag ved ASK, men jeg har efterhånden mistet modet, og tror ikke jeg får noget videre udbetalt, der er dog intet afgjort endnu.

Jeg er virkelig på røven økonomisk, og det tager enormt på min energi at have gæld og skylde penge.
Forleden fik jeg brev fra en pensionskasse, om at jeg havde et mindre beløb der; jeg var egenligt ikke klar over det, for jeg har også en anden pension. Jeg tog kontakt, og fik at vide at jeg godt kan opsige pensionen mod at betale 60% i skat, og vil så udbetalt lidt over kr 110.000,-.
Jeg må indrømme at det er fristende at få denne pension udbetalt - jeg ville så bruge pengen til at betale gæld, og regner så ikke med at der vil være meget tilbage. Jeg vil dog stort set være gældfri, og det betyder meget for mig.

Men hvordan hvis jeg får dem udbetalt, er det så en formue? Går det ud over boligsikring osv? (Det er også fint nok hvis det gør, det er bare for at vide hvordan og hvorledes)
Som sagt regner jeg med at bruge dem alle stort set.
Hvad hvis jeg havner på KH og jeg har fået denne pension, og brugt dem til gæld? Har det indflydelse?

Synes ikke det er til at hitte rundt i.

På forhånd tak for hjælpen
L. Madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 14:36   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er uden betydning for din boligsikring - formueloftet er på over 700.000 kr, så der sker der ikke noget.

Så længe du ikke står og skal søge kontanthjælp inden for de næste 6 mdr, så kan du også roligt få betalt dine lån og gæld ud.

Skulle du en dag ryge på kontanthjælp, så er der større mulighed for at du kan få et rimeligt liv, netop fordi du ikke skal bruge de få penge du får, til at afdrage lån og gæld.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 15:02   #3
L. Madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
L. Madsen er ny på vejen
Det er også det jeg tænker Helenekr

Jeg er dog alligevel nervøs for at ryge på KH før de 6 mdr, min sag har været inde hos
ASK længe, så der må snart komme en afgørelse, skulle man synes.

Tak for svar.
L. Madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fradrag for pensionsudbetaling under ferie? SHa Spørgsmål ang fleksjob 6 04-03-2010 15:44
tilbage betaling af ledighedsydelse ved pensionsudbetaling palette Spørgsmål ang fleksjob 5 07-07-2009 19:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension