K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2013, 09:39   #11
Tire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Lokation: Norddjurs
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Tire er ny på vejen
Tak Pip Bliver så glad for at læse din kommentar. Ja der er håb forude, også for forlængelse. Og så må træningen og tiden vise, hvad det hele ender med. Tænker da også at bløddelene har fået skader. Men det er der ingen, der har snakket med mig omkring. Men det lyder jo meget logisk, sådan som du skriver. Og kan forklare mange af de smerter jeg har.
Vil prøve om jeg ikke godt kan lade være med at spekulere, bliver jo tosset af det
Tire er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 15:00   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Et sidste råd, før MR-scanning..

Når du skal påbegynde din genoptræning skal du vide at du, som patient, bestemmer hvor du skal modtage behandlingen.

Tiden er også inde til en samtale med den henvisende læge om hvilken form for behandling du skal modtage.

Indtil nu, har du ikke været tilfreds. Så få klart svar på, om tiden er inde til individuel træning, modsat holdtræning og lidt hjemmeøvelser.

Hvis skæbnen skulle vise at MR-scanningen viser yderligere skader, som forklarer dine smerter, ville rådet her nok ikke være så tosset.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 16:56   #13
Tire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Lokation: Norddjurs
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Tire er ny på vejen
Hej Peter

Min genoptræning foregår her hjemme ved mig selv. Har fået udleveret 3 stykker papir, hvorpå der er beskrevet 4 øvelser, som skulle være dem der på sigt, får mine smerter til at forsvinde, ifølge lægen på rygcenteret Silkeborg sygehus. Skal lige siges, at det er præcis de samme øvelser, som jeg har udført siden januar, i samråd med fysioterapeut. Men jeg prøver selvfølgelig forfra.....
Fysioterapeuten jeg har gået ved siden januar, kan ikke gøre mere for mig. Og smilte da også, da jeg fortalte om de "magiske" øvelser...
Tire er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 20:26   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er svært at få tiildelt ordentlig genoptræning, når det ikke er i forbindelse med indlæggelse eller efter operation.

Egen læge kan ikke henvise i vores kommune, men rygcentret kan snige den ind ad bagvejen hvis de vil.

Min erfaring har været selv at lægge et program ud fra egen overbevisning også.

Dvs jeg har sat eller lagt mig ned, og nøje gennemtænkt alle bevægelser og stillinger og vurderet hvilke der gør ondt at udføre og hvilke der efterfølgende har været årsag til smerter.

Så har jeg sat det lidt i system, så jeg har fundet den der fine balance mellem smerter pga overanstrengelse og så at gå lige til grænsen og kun en lille smule over hver dag.
Hvis jeg går for langt over den grænse, går min genoptræning baglæns, men hvis jeg finder den der fine balance, går det lige så langsomt forlæns.

Der er ingen hurtige metoder eller genveje, kun det lange smertefulde træk.

Det her handler ikke bare om job og erhvervsevne, det handler i høj grad om fremtidig funktionsevne i hjemmet og evnen til at kunne klare sig selv.. for gamle skader har det med at sætte sig til gigt eller blivende skader, der igen påvirker resten af kroppen. :
Og det er en fremtidig trussel der kan betydee langt mere end blot tab af erhvervsevne.

Det der først og fremmest skal trænes op er de daglige færdigheder, så må resten komme bagefter.

Så derfor, find en madrads der aflaster ryggen korrekt så du får ro og hvile. Ingen kan fungere med smerter 24/7, man er nødt til at finde en måde at bryde smerteringen på i ny og næ.

Selv har jeg af og til tyet til at knalde en hånd ind i noget hårdt, for at flytte smerten et øjeblik når det blev for slemt, for hvor mærkeligt det end lyder, var det en lise at man fik ondt et andet sted bare et øjeblik. Det er naturligvis ikke vejen frem.

Med stædighed kommer man langt..:-)
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2013, 21:54   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Har stor respekt for dine indlæg Peter/phhmw.

Nogle gange bliver din liste af links og rådgivning bare lidt lange, så end ikke jeg kan følge med efterhånden.

Dog kender jeg udemærket til det der med, at man bare vil gøre opmærksom på hvilke muligheder og lign. der er, så "keep on going".

Jeg har ingen forstand på ryglidelser, og det har din sagsbehandler formodentlig heller ikke. Det handler om at din sag, frem til varighedsbegrænsningen bliver belyst i forhold til forlængelsesmuligheder og dette skal du som tidligere nævnt have en kommunikation med din sagsbehandler igang omkring.

Forlængelses pkt. nr. 3 er nævnt, dette kræver dog at dine læger på skrift garantere at du efter de 2 x 52 uger MAX kan komme tilbage i ordinær beskæftigelse og denne er meget svær for både læger og sagsbehandlere af efterkomme!! Desværre..

Hvis det derimod af dine papirer fremgår, at du aldrig vil kunne bestride et ordinært arbejde (kan selvfølgelig være svært at sige når du ikke har været arbejdsprøvet), så kan man tale om pkt. 4 omkring afklaring mod fleks eller pension. Du kan dog ikke komme i arbejdsprøvning når du ikke er stationær i dine lidelser, men det er såmænd heller ikke en betingelse på nr. 4..

Hør din sagsbehandler ad om hvad hun "syntes" og hvad hun fortløbne indhenter af rapporter frem til varighedsbegrænsningen for sdp. stop. Alt dette skal jo så over lægekonsulenten for vurdering, hvorefter din sagsbehandler kan vurderes dine muligheder. Men noget bør han/hun vide allerede

Det er i al fald rigtigt godt at du allerede nu følger op for kommunen komme næppe og fortæller dig dine muligheder desværre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 03-07-2013 kl. 21:59.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 08:19   #16
Tire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Lokation: Norddjurs
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Tire er ny på vejen
Jeg har igår haft kontakt til min fagforening foa. Og jeg vil i næste uge blive kontaktet af en, som ved omkring det at blive forlænget i forhold til sygedagpenge. Har kender regler og vil hvis jeg har brug for det, også gerne være bisidder ved næste møde med kommunen...
Min sagsbehandler vil ringe til mig først i næste uge, mhb på den fremadrettet plan, skrev hun til mig på mail.
Så jeg må her i weekenden være tålmodig, da jeg ikke høre noget nyt før engang i næste uge. Ventetider kan være lange
Mht min træning er jeg stille og roligt gået i gang, følger mine øvelser. Men for pokker, jeg får bare så meget mere ondt. Det er faktisk ikke til at holde ud.. Svært for mig at tro, at det nok skal blive godt.. Jeg tager mere morfin for at holde det ud. Og ved jo godt at dertil er mange bivirkninger bla afhængighed, og den sløvede effekt. Men bliver nødt til det i en periode. Håber så bare at det med tiden stille og roligt bliver bedre....

Siger tak for alle gode råd og ønsker jer en dejlig dag

Hilsen Tire
Tire er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 11:27   #17
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Super godt med din fagforening med på banen og som bisidder, det kan aflaste dig selv lidt i forløbet.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 12:16   #18
Tire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Lokation: Norddjurs
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Tire er ny på vejen
Ja Jasch er også selv glad for, at jeg fik taget mig sammen og kontaktet fagforeningen. De vil jo meget gerne hjælpe. Og jeg betaler jo til dem, og har gjort i mange år. Så godt tilfreds med det
Tire er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 17:58   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg har en mening om dit forløb....

Kære Tire.

Men lad os lige holde os til faktum.

Du indtager morfica pga smerter. Udskrevet at lægerne.

Du har været ude for et trauma, via fald.

Din optræning har ikke givet mærkbar forbedringer. Tværtimod giver øvelserne dig mere smerte.

Du er ikke MR-scannet endnu.

Røngten alene giver ikke det fuldkomne billede, af dine evt skader.

Du oplyser følgende:

"[I]Min genoptræning foregår her hjemme ved mig selv. Har fået udleveret 3 stykker papir, hvorpå der er beskrevet 4 øvelser, som skulle være dem der på sigt, får mine smerter til at forsvinde, ifølge lægen på rygcenteret Silkeborg sygehus. Skal lige siges, at det er præcis de samme øvelser, som jeg har udført siden januar, i samråd med fysioterapeut. Men jeg prøver selvfølgelig forfra.....

Fysioterapeuten jeg har gået ved siden januar, kan ikke gøre mere for mig. Og smilte da også, da jeg fortalte om de "magiske" øvelser[/I]"

Jeg er ikke læge eller anden sundhedsperson.
Jeg kan ikke tyde hverken røntgen eller MR-scannings billeder.
Jeg ønsker ikke at male Fanden på væggen.
Jeg har aldrig mødt dig.
Jeg har ikke set dig gå.

Men med mine 30 års erfaring ved jeg at det ikke er nok at smile til dig eller rulle med øjnene. Fysioterapien kan ikke hjælpe dig mere.
Du laver hjemmeøvelser, efter et lille stykke papir.
Trods du IKKE er MR-scannet endnu.
Dine øvelser forøger dine smerter.

Rygpatienter kan IKKE efter min erfaring lave korrekte rygøvelser alene, når man er under Morfin behandling.

Jeg mener stadig du bliver rådgivet forkert da du er ved at blive en KRONISK smerte-rygpatient.

Derfor sæt dig grundigt ind i tingende læs og forstå.

Kræv af lægerne at der bliver udskrevet individuel optræning under kyndig vejledning af professionelle der ved hvad de har med at gøre.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

Jeg kunne godt tænke mig at hører hvorfor din fysioterapi smilte til dig om de "magiske øvelser"? Tyder på en vis uenighed hvad du skal gøre af øvelser. Hvilket er dybt problematisk.

Hvorfor kan fysioterapien ikke hjælpe dig mere?

De øvelser du har fået anvis, kunne være spændende at få præcis viden om. Hvad gør du?

Bedste hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 04-07-2013 kl. 18:27.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-07-2013, 18:24   #20
Tire
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Lokation: Norddjurs
Indlæg: 10
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Tire er ny på vejen
Hej Peter

Kan kun give dig ret. Jeg er så frustreret. Ved ikke mine levende råd. Kan slet ikke gennemskue hvad jeg skal gøre nu.
Har ikke overskud til at kæmpe med de forskellige læger, sagsbehandlere osv. Har faktisk mere end rigeligt i at holde mig selv ud. Kan kun lige overskue de små daglige gøremål herhjemme og det tager mig så hele dagen.
Er jo vant til at læger ved bedst. Men denne behandling jeg har fået i disse 11 mdr. siden jeg brækkede ryggen, er på ingen måder i orden. Men ved ikke hvad jeg skal gøre. Har jo selv skulle spørge om lov til det hele selv. Må jeg godt komme i røntgen osv. Føler faktisk ikke de tager mig alvorligt.
Man kan se jeg har haft et kompressionsbrud på L2. Nu skal jeg så bare i gang med den genoptræning jeg har lavet i flere mdr. Men denne gang skulle det hjælpe mig. Det har jeg så bare meget svært ved at tro. Men selvfølgelig gør jeg som den kloge læge siger. Og jeg træner så det bedste jeg kan. Men selvfølgelig ganske få øvelser af hver x 2 daglig. Men for F... da, jeg har bare så meget mere ondt nu.
Tror jeg bestiller en tid ved min egen læge. Der må kunne gøres noget. Tænker måske smerteklinik. Men hvad ved jer.. Det mener jeg jo lægen skal vejlede en i.
Tak for din besked Peter. Faktisk også sådan jeg tænker det.
Hilsen fra Tire
Tire er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension