K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2013, 21:40   #1
Soalik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2013
Indlæg: 27
Styrke: 12
Soalik er ny på vejen
E-boks skabte store problemer

Jeg har siden 1. maj 2010 modtaget ledighedsydelse mellem fleksjob. Jeg modtog almindelig post indtil 1.12. 2012. Der har i den tid ikke været problemer. Jeg var i jobprøvning i 2011. Jeg var til samtale i november 2012 og fik at vide jeg skulle have en ny jobprøvning.

I begyndelsen af december oprettede jeg e-boks. Men jeg lavede en lille fejl, der skulle vise sig at være fatal. Jeg overså at trykke på 'Bekræft e-mail adresse'. Så virker e-boks, men man får IKKE e-mail om at der post. Jeg skulle til samtale igen 20. december. Så stod det kun i e-boks. Det så jeg ikke. Det var 1. udeblivelse. Så skulle jeg til en ny samtale i januar. Men da jeg heller ikke så det brev i e-boks, besluttede Københavns kommune at der ikke skulle udbetales ledighedsydelse 31. januar 2013.

Jeg var ved hæveautomaten 31.1.13, og så der ikke var penge. Jeg ventede til den 1.2.13, og så at der stadig ikke var penge. Men nu var der et underskud på 1.300 kr. Så ringede jeg til Københavns kommune flere gange, for så til sidst at få forklaringen. At jeg ikke havde svaret på 4 breve i december og januar. Han sagde: Der er noget galt med din postkasse. Så var det jeg tænkte på e-boks. Og ganske rigtig var de 4 breve der. Og så kunne jeg se hvor fejlen var: At jeg ikke havde trykket på 'Bekræft e-mail adresse'. Det fik jeg så gjort 2 måneder for sent.

Hvorfor virker e-boks, når man ikke har trykket på 'Bekræft e-mail adresse'?

Der var også problemer med Java. Man skulle deaktivere Java på grund af sikkerhedshuller. Og bruge en anden browser. Jeg bruger normalt Firefox, men skal bruge Internet Explorer til Java, og NemID.

Hvad gør man nu? Man kan jo ikke undvære de 11.000 i en måned. Kan socialcenteret udbetale et beløb, som skal tilbagebetales til dækning af bl. a. husleje for min lejlighed? Og jeg mener ikke 11.000. Jeg bor alene.
For ellers bliver problemerne meget større. Alle de regninger, bliver afvist får 100 kr. i gebyr, og måske også 200, hvis de når at sende en rykker til. Man risikerer jo også komme til at stå i RKI.

Alle de problemer, fordi e-boks kun virkede delvist, uden at sende e-mail om post.

Sidst redigeret af Soalik; 03-02-2013 kl. 21:44.
Soalik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2013, 22:38   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja du kan nok ikke gøre meget andet end at prøve at se om de vil give dig de penge imod tilbagebetaling....

Det burde ikke ske fremover da der i ny lovgivning står at de skal have fat i folk personligt før de kan lukke for pengene...

Dum situation at stå i...og så pga af at man ikke ha fået bekræftet sin mail adresse...

De burde ikke kunne sende en mail til en eboks hvor den ikke er blevet bekræftet...men det kan de åbenbart godt...dårligt kommunalt system...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 00:47   #3
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Endnu et bevis på at den elektroniske post er alt for usikker endnu.

Undrer mig over at din kommune sender vigtige breve på denne måde.

Vi bruger e-boks her i huset. Mine lønsedler fra kommunen og min mands pensionsmeddelser kommer i e boksen - men jeg har netop været langtidssyg, og i den forbindelse skulle der udfyldes diverse skemaer. Disse skemaer kom som almindelig papirpost. Dog fik jeg ikke skemaet i første omgang - men senere en rykkerskrivelse om at jeg ikke havde afleveret skemaet tilbage indenfor tidsgrænsen.

Jeg havde ellers holdt godt øje med om der kom nogle sygedagpengebreve i e-boksen. Men det gjorde der ikke.

Jeg ville klage over, at de ikke har sikret sig at du faktisk modtog deres breve. Der må jo være en grund til at man ikke reagerer på så mange breve.
Det er ikke fair, at de kan bruge den begrundelse.

Håber at du får en god løsning på problemet.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 02:35   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

Det burde ikke ske fremover da der i ny lovgivning står at de skal have fat i folk personligt før de kan lukke for pengene...
Kan du huske hvor du har set det.. det vil jeg da lige have in mente.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 05:46   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også e-boks til stort set alt, men jeg tjekker den altså fast hver 14 dag, selvom jeg ikke bliver adviseret om, at der er ny post i indbakken. Der har så aldrig været fejl, men jeg vil bare gerne være på den sikre side da jeg ikke stoler blindt på at det virker...

Nu får jeg også posten via sms, så jeg har valgt at gå med livrem og seler.

Du burde kunne få dine penge inden for 4 hverdage, hvis du presser lidt på.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 08:26   #6
Soalik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2013
Indlæg: 27
Styrke: 12
Soalik er ny på vejen
Og det faldt sammen med to sikkerhedshuller i Java. Først den 14. januar blev det seneste hul lukket af Oracle. Indtil da blev det anbefalet at man deaktiverede Java.

Jeg fik at vide. at min sagsbehandler ville få en mail, så han kunne ringe til mig fredag eller i dag mandag. Fredag ringede han ikke. Jeg stoler ikke på det. Jeg ringer i dag formiddag. Og hvis jeg skal møde i socialcenteret, kommer jeg også derop. Jeg ved godt at udeblivelse betyder at pengene ikke kommer. Jeg har været i kontrakt i systemet siden 1996, og der har jo ikke været problemer indtil nu.
(Jo, bortset fra mindre problemer). Jeg har overholdt alt hvad jeg skulle.

Man kan da godt blive harm, over en fejl i et program. Det er det jo sådan set der er sket.

Sidst redigeret af Soalik; 04-02-2013 kl. 08:30.
Soalik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 10:17   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selvfølgelig bliver man rigtig harm, det synes jeg også du har ret til, for du har jo handlet i god tro.

Men set med kommunebrillen på, så er det enten eller - der er jo desværre nogen der ikke holder deres aftaler osv, så de aner jo ikke hvem der er hvem - de ser bare, når der er ingen, så stopper vi udbetalingen (eller hvad det nu kan være).

Men mon ikke det går i orden, nu når du får fortalt, at du er en af de ''gode'' der ikke har udeladt noget med vilje, men som er komme i klemme pga mailforvirring mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 11:47   #8
Soalik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2013
Indlæg: 27
Styrke: 12
Soalik er ny på vejen
Det er godt nok besværligt. Jeg har fået ledighedsydelsen genstartet fra 1. februar. Der burde være også for 1.-7. januar. Men udgifterne for februar skal jeg søge om at få en enkeltydelse. Det er en blanket jeg skal printe ud og indsende, sammen med fotokopier af udgifter. Men det er ikke sikkert, jeg får den.

Hvornår de første 7 dage kommer fra januar, glemte jeg at spørge K-kassen om.

Det er dog ikke helt så slemt så en jeg talte med i telefonen i fredags. Han mente, at ledighedsydelsen var stoppet helt. Den blev genstartet fra 1. februar. Men det er stadig ikke sjovt. Der er ikke mange penge at gøre godt med. Jeg når at få en rykker for huslejen for februar.
Soalik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 11:50   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis du ringer rundt, så kan det være at du slipper for rykkergebyret, hvis du fortæller dem, at der er tale om en misforståelse....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2013, 12:01   #10
Soalik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2013
Indlæg: 27
Styrke: 12
Soalik er ny på vejen
Hun sagde, at det var ikke sikkert, at jeg kunne få en enkeltydelse. Så det kan ikke jeg engang sige til dem. Jeg skal bl. a. betale Dong elregning denne gang.
Soalik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til print fra e-boks!! Ninja Alt det andet 39 28-11-2022 16:56
Store problemer i Vejle kommunes byråd Webmaster Politik og Samfund 3 20-01-2013 00:18
Vedr. e-Boks Kio Alt det andet 4 19-12-2012 19:44
Førtidspensionister har store problemer Webmaster K10 Nyheder 0 26-10-2011 18:00
Fuktionærloven §5 kan gi STORE problemer ! andi1975 Dit og Dat 1 12-02-2008 16:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension