K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2010, 21:36   #1
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
ANG. tilskud til briller

Jeg ved at der er en grænse, når det gælder styrken på briller.

Er der nogen der ved hvad den grænse er på.

Susanne
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 22:06   #2
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Du får lige et link til servicelovens §112 da det er for omfattende at sætte ind her
http://www.kennedy.dk/default.aspx?id=94
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 22:18   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I Danmark har vi en grænse for, hvor dårligt synet skal være, for at det offentlige træder til med hjælpemidler og undervisning. Denne grænse svarer til WHO’s grænser for svagsyn og er 0,33 eller skrevet på en anden måde: 6/18. De to værdier er ens og er henholdsvis en decimalbrøk og en brøk for samme værdi.

http://www.netdoktor.dk/ojne/synshjaelpemidler.htm

Jeg ved, at man næsten kan få betalt hele brillen hvis man overskrider grænsen, for så kommer man ind under svagsyns reglerne....

Ved ikke om det var noget du blev klogere på...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 22:58   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ellers kan jeg varmt anbefale Louise Nielsen hvor man kan få briller til 300kr incl glas! Dem er jeg selv glad ejer af (har minus 5 plus bygningsfejl).
Skal man have læsefelt, glidende overgang og den slag, er det tillæg man kan betale, men selv hvis du skal have alt dette, og vælger de dyreste briller, så vil du have svært ved at komme af med mere end 3500kr.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 23:20   #5
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
I Danmark har vi en grænse for, hvor dårligt synet skal være, for at det offentlige træder til med hjælpemidler og undervisning. Denne grænse svarer til WHO’s grænser for svagsyn og er 0,33 eller skrevet på en anden måde: 6/18. De to værdier er ens og er henholdsvis en decimalbrøk og en brøk for samme værdi.

http://www.netdoktor.dk/ojne/synshjaelpemidler.htm

Jeg ved, at man næsten kan få betalt hele brillen hvis man overskrider grænsen, for så kommer man ind under svagsyns reglerne....

Ved ikke om det var noget du blev klogere på...
Det skal lige med, at med 'hele brillen', menes det absolut billigste. Mine briller gik i stykker sidste år, da de havde stoppet mine sygedagpenge, og jeg ikke kunne få kontanthjælp. Derfor søgte jeg hjælp til briller, og jeg har -9 i styrke. De ville kun bevilge til billigst mulige brilleglas, så dem jeg kunne få, var på tykkelse med en gammeldags flaskebund og af glas, der kunne splintre. Man skal ikke regne med at kunne få et par a la nogen, man selv ville finde på at købe, hvis man kunne.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 23:41   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej det har du ret i! Svagsynsbriller ér ikke sidste mode, men de har nogle funktioner bla mht farve i glassene så de kan tilpasses om man er noget nær natteblind osv...kan ikke huske om tonerne er gule, røde, blå (jeg har ikke selv briller... endnu).

Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Ellers kan jeg varmt anbefale Louise Nielsen hvor man kan få briller til 300kr incl glas! Dem er jeg selv glad ejer af (har minus 5 plus bygningsfejl).
Skal man have læsefelt, glidende overgang og den slag, er det tillæg man kan betale, men selv hvis du skal have alt dette, og vælger de dyreste briller, så vil du have svært ved at komme af med mere end 3500kr.
Er du sikker på det er Louise...og ikke Louis Nielsen? Har nemlig en Louis Nielsen på Amagerbrogade (hvor jeg bor).

Sidst redigeret af Webmaster; 09-04-2010 kl. 11:36. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 23:47   #7
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Tak for Linkene, dem vil jeg kigge på.

Det er Mogens der skal have nye briller.

De sidste han fik for ca 4/5 år siden var over minus 7, med farveskift, kan ikke huske hvad de kostede, men de måtte lave dem om, for de havde glemt farve skiftet,og så har han bygningsfejl på det ene øje, dem købte han netop hos Louis Nielsen i Odense, men det tog altså osse 4 uger at lave dem.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 18:08   #8
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jo selvfølgelig Louis Nielsen Hvor jeg forøvrigt har fået ganske udemærket service!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 18:37   #9
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
så vil jeg på det kraftigste ADVARE mod louis nielsen, min kone købte et titanstel (med glas), det viste sig at det ikke var titan, glassene faldt ud adskillige gange, det viste sig oven i købet at styrken var forkert

Enhver form for klage blev afvist med bemærkningen, "de er nok ikke behandlet korrekt"

Yderligere var besparelsen så minimal at det ikke på noget plan var umagen værd !
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 18:39   #10
Maii
Føler sig hjemme på K10
 
Maiis avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 27
Styrke: 15
Maii er ny på vejen
Jeg har købt kontaktlinser og briller hos Louis Nielsen siden 2003 og jeg har været ganske tilfreds

Bruger nu -2,5 og har lidt bygningsfejl....

Kan selvfølgelig godt være, at de ikke er gode til mere "specielle varer", det ved jeg ikke.
Maii er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
erstatning af briller ??? annech Spørgsmål ang fleksjob 2 05-01-2012 21:19
kan man søge om tilskud til briller ? AnnetteH Hjælpemidler til handicappede 5 28-03-2010 23:30
Hvilke regler gælder for helbredstillæg, briller og tilskud fra Sygesikringen Danmark @PerChr Den nyttige viden vi alle har 0 08-12-2009 23:24
Bytte handler eller hat og blå briller? Indiansummer Politik og Samfund 5 29-11-2009 03:13
Tilskud til briller Kade Dit og Dat 8 12-11-2008 23:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension