K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2010, 17:06   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Unhappy Overrumplet af jobcentret...

jeg er lige blevet ringet op af en fra jobcentret der følger op på sygedagpenge sager.. jeg har jo været sygemeldt siden 21 dec. 09, var til opfølningsmøde for præcis 4 uger siden og der ville hun sende et brev ang. en lægeerklæring, dette brev har ikke set noget til endnu, og så lige pludselig har jeg hende i røret for 10 min siden hvor hun bare springer lige ud i det og spørger hvordan jeg har det, jeg bliver så overrasket at jeg ikke kan sige andet end "som jeg havde det sidst" havde hun regnet med et mirakel siden sidst, så havde jeg sgu nok raskmeldt mig.... og de næste spørgsmål går så på hvad jeg har tænkt mig for jeg kan altså ikke bare være sygemeldt pga. stress og mobning på arbejdspladsen, så må jeg jo finde noget andet at lave... dertil svarer jeg at man jo ikke må søge andet arbejde når man er sygemeldt det fortalt hun selv sidst, og dertil svarer hun, nej men du kan altså ikke bare gå sygemeldt fordi du ikke bryder dig om dit arbejde... det gør jeg f...... fløjtemig heller ikke jeg elskede det job men kunne af en eller anden grund ikke holde til det mere mentalt. Så vil hun hører om jeg er i behandling for stress/depression og dertil kan jeg fortælle hende at jeg ikke er deprimeret, og spørger hvad hun mener med behandling.. men det svarer hun slet ikke på. Jeg fortæller hende også at jeg ikke vil ringes op fordi jeg ikke husker så godt og hurtigt mister overblikket i en telefonsamtale.
Hun fortæller også at jeg er omkategoriseret til en 3'er hvortil jeg siger at det var jeg da også den samtale jeg var til for 4 uger siden, så svarer hun at det ændre sig engang imellem og jeg åbenbart har været en 1 i mellemtiden... smukt...
"Men du er jo godt klar over at du skal aktiveres og lave resurseprofil hvis du stadig er sygemeldt", nærmest som om hun ville skræmme mig til at raskmelde mig.... klaphat..
Jeg er kommet frem til at jeg vil bede om akt indsigt, men skal den afleveres på jobcentret eller på rådhuset??????

Jeg er bare så ked af det lige nu og har egentlige bare lyst til at tude og jeg har absolut ingen jeg kan snakke med om det....
Susanne

Sidst redigeret af Susanne2412; 23-03-2010 kl. 17:22.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 17:22   #2
Maii
Føler sig hjemme på K10
 
Maiis avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 27
Styrke: 15
Maii er ny på vejen
Øv hvor er det bare ikke sjovt at få sådan en opringning!
Det sætter alt for mange trælse tanker igang, og det får man det da ikke bedre af!

Jeg ved ikke, om du har din egen læge med ind over, men det vil være en god idé, at sørge for, at du har ham/hende i ryggen.
Maii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 17:37   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg blev selv smidt i arbejdsprøvning og fik lavet en RP efter min anden opfølgningssamtale. dog havde jeg gået i halvt år med fuld løn først fra mit tidligere arbejde.
så det er der som sådan ikke noget forkert i og det har de ret til.
også selvom du syg.
synes faktisk det er endnu værre kommunen ingen ting har gjort efter 52 uger og sygedagepenge stop.
dog synes jeg lige det er lidt frækt og sige det i en telefon

Men ja du skal ringe til din læge med det samme. ved så ikke om du er startet på noget behandling
kommunen er ligeglad med hvad du siger. Det er dig som skal bevise du er syg.
hårdt men sådan er virkeligheden.

du får lige en
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 17:42   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Du må godt tage en tude tur ,det kan også være godt at få det ud, men du må ikk gøre det for længe vel...Nej om du er i behandling, er jo nok for at få noget papir på dig,det jo det eneste der lige som tæller for jobkonsulenter..

Jeg kan ikk fortælle dig hvor du ber om aktindsigt,men det er vist på komunen,husk at få en kvitering..

Bare tag en dag af gangen,og så må du tage det som det kommer,men hav kontakten til din læge iorden,og fortæl bare om opringningen,det lægen der bestemmer hvor længe du skal være sygemeldt ...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 17:44   #5
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Hej sussanne 2412.

Puha , ja den slags opringninger kender jeg desværre alt for godt......

Ang, aktindsigt printer du k10 begæring om aktindsigt ud ( står under nyttige links)

afleverer det til dit jobcenter, beder om en kopi med stempel dato på, dette er dit bevis for at de har modtaget din begæring.

jeg har frabedt mig alt tlf, henvendelse da jeg også lider af hukommelsestab ydermere har jeg været udsat for inddirekte trusler om alverdens ulykker, så som stop af revalidering og frækheder der grænsede til det gove .

Jeg mailer med dem--eller pr, brev, jeg tager ikke min tlf, når jeg ikke ved hvem der ringer til mig, ......

Jeg er ligesom du blevet meget ked af det flere gange efter samtaler med dem i tlf, det ville jeg simpelt hen ikke finde mig i mere.

jeg syntes jeg ser en tendens på lidt klapjagt på sygemelde pt, fra jobcentrene side af.
hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 17:48   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
min eneste trøst, (når jeg læser din note) er du gudskelov ikke er mundlam....... men jeg kan godt se , at du så ligesom jeg "tager problemerne med i seng".......og det er bare nedturskost så det batter......

men du må have fat i den gode doktor, og forklarer ham sagens rette sammenhæng, så skulle en henvisning derfra, til en hjernesnedker, vel være indenfor rækkevide, og dermed også din videre fremfærd i "sumpen"....

håber det går for dig

mvh eders ace dk

ps.... og hold for guds skyld fast i dit princip med ALT PÅ PAPIR.....

telefonerer kan enhver idiot, og derefter ikke rigtigt huske hvad der blev talt om ,, eller lovet....(egen erfaring)
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 17:56   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg er kommet frem til at jeg vil bede om akt indsigt, men skal den afleveres på jobcentret eller på rådhuset??????


hvad er det som du mangler?
for kommunen har vil ikke lavet nogen RP endnu eller fået nogen lægepapir.

synes heller du skulle bede om et møde og forklar din situation og du vil snakke med læger og så vide.
jeg har selv været 100 producent samarbejdsvillig, det kommer man længst med i dette system. først når de laver nogle afgørelser man ikke er enig i, kan man lave akt indsigt og lave en klage.
men det er så min holdning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 20:17   #8
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Jeg er en af dem, som synes det er rart at de ringer og følger op. Bare IKKE på den måde der. Det er for vigtige/store ting til det, men er ofte støt på det pga. arbejdspres. Pga. mit handicap har jeg idag altid en skabelon liggende til tlf. samtaler og jeg beder også om at få bekræftet på skrift.

Når jeg læser dit indlæg, tænker jeg tilbage på min første tlf. samtale og jeg var overhovedet ikke så fattet, at jeg kunne svare, ej heller tænke på spørgsmålene.

Jeg er også nødt til at have tingene på skrift, for jeg kan skisme heller ikke huske samtaler eller aftaler gennem tlf. Jeg har kun haft med Jobcentret at gøre ifm. min sag og jeg afleverede min begæring om aktindsigt i Jobcentret og havde en kopi med, som jeg fik en underskrift på. Min sagsbehandler var på ferie, men var tilbage mandag og onsdag lå min sag i postkassen.

Jeg er også rykket lidt frem og tilbage mellem kat. 2 og 3. De har passet meget godt til hvordan jeg har haft det.

Jeg følte, at jeg blev meget klogere på min sag efter jeg fik mine papirer og blev i bedre stand til at se og forstå hvad der sker. Så bare klø på.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 21:20   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Susanne2412

Citat:
"Men du er jo godt klar over at du skal aktiveres og lave resurseprofil hvis du stadig er sygemeldt", nærmest som om hun ville skræmme mig til at raskmelde mig.... klaphat..
Du kan skrive et brev til stupidiosen og bede om at få en tid, så den ressourceprofil kan blive lavet.
I samme åndedrag beder du om aktindsigt.
På denne måde viser du din gode vilje.
Hvis der er bestemte tidspunkter på dagen, hvor du ikke har det så godt,
så bed om en tid på NETOP DER !!
Mød op og lign en rotte, der ikke har fået gift nok !!!

Nå, men brevet skal du aflevere ved skranken i Jobcenteret, bed dem om at stemple det med "Modtaget d.d.", bed herefter om en kopi af brevet ( nu med stempler )
Stupidiosen giver herefter en kopimaskinepasser ordre på at få hele skidtet sendt til dig !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 08:38   #10
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære Susanne2412

Du kan skrive et brev til stupidiosen og bede om at få en tid, så den ressourceprofil kan blive lavet.
I samme åndedrag beder du om aktindsigt.
På denne måde viser du din gode vilje.
Hvis der er bestemte tidspunkter på dagen, hvor du ikke har det så godt,
så bed om en tid på NETOP DER !!
Mød op og lign en rotte, der ikke har fået gift nok !!!

Nå, men brevet skal du aflevere ved skranken i Jobcenteret, bed dem om at stemple det med "Modtaget d.d.", bed herefter om en kopi af brevet ( nu med stempler )
Stupidiosen giver herefter en kopimaskinepasser ordre på at få hele skidtet sendt til dig !
Hej, nu er det bare sådan at de her i kommunen sender dig til aktivering på et sted hvor samtlige borgere i byen siger "Åh nej" når de hører om hvor man skal hen og så er det der din ressourseprofil bliver lavet, jeg har tilbudt at lave den alen for det gjorde jeg sidst... men nej det må jeg ikke for det er en del af aktiveringen... rend mig i r....
Men jeg går på jobcentret idag og aflevere den der aktindsigt så kan hun se at hun ikke kommer til at danse med hvem som helst...
Tak for alle Jeres svar det er dejligt at blive hørt når man har det dårligt...
Knus Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jobcentret Fru Luffe Spørgsmål ang fleksjob 4 06-03-2011 20:02
opfølgningsamtale på jobcentret stej009 Alt det andet 4 17-09-2010 10:52
Syg og glemt af jobcentret buster Politik og Samfund 8 31-07-2010 00:07
jobcentret baldur Dit og Dat 10 16-04-2008 12:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension