K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2010, 23:09   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan altså godt læse filerne trykker bare på dem i alt tre gange så er de til at læse, og virker det ikke for jer så prøv Maii at skrive til Webmaster ...
  Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 00:00   #22
Maii
Føler sig hjemme på K10
 
Maiis avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 27
Styrke: 15
Maii er ny på vejen
Hej Hejdien

Kan du læse dem i mit album?

Ellers er der to i tråden som kan læses, og de andre jeg havde lagt ud, har jeg fjernet igen (redigeret).

Jeg havde også skrevet det som redigeringsårsag, men indlægene er så siden blevet lagt sammen, og det står så i redigeringsårsagen i stedet.
Maii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 09:40   #23
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Har læst tråden ,og forstår ikk helt hvad du har fået penge for ,Men jeg ved at hvis noget af beløbet er en erstatning,for skade og men,så er det dine penge de ikk kan rører--Men de penge må ikk blandes med andre penge,der for er en kredit beskydet konto nødvendigt..

Så håber da for dig at du får noget ud af det.Og hvis der er nogle der helt dine så hold øje med at de ikk havner i beregningen i boligsikringen,nu og på opgørlsen...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 11:36   #24
Maii
Føler sig hjemme på K10
 
Maiis avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 27
Styrke: 15
Maii er ny på vejen
Thumbs up Jubii pengene er mine :)

Hej c.l.e.o.

Det er ikke en erstatning for skade og mén, men en månedlig udbetaling for tabt erhvervsevne.

Det er fordi min erhvervsevne er nedsat med mindst halvdelen (jeg er fuldtidssygemeldt), så udbetaler de 40% af min årsløn indtil jeg bliver rask, eller indtil jeg fylder 65 år.
Man skal betale alm. skat af pengene.

Jeg har fået en stor sum udbetalt, som dækker 2008 og 2009, fordi jeg skulle have haft udbetalt det månedlige beløb i den periode.
Fremover kommer udbetalingen månedligt, foreløbigt indtil oktober 2010, så skal det vurderes igen.

Jeg har for en sikkerhedsskyld sat pengene ind på en seperat konto!

For lidt siden ringede jeg til hende fra ydelseskontoret, som har lavet afgørelsen, og spurgte om det var den endelige afgørelse, for hun havde sagt noget om, at hun ville sende det til sygedp. udbetaleren også.
Hun sagde, at det var den endelige afgørelse for kontanthjælpen og fik hende fra sygedp. til at ringe til mig. Hun sagde, at der ikke sker noget i forhold til perioden jeg fik sygedp.

Så nu er det endeligt afgjort, og jeg får lov at beholde størstedelen af pengene - jubiii

Så nu kan jeg få betalt mit SU-lån ud, gå til frisør igen og få nyt glas i brillerne (synes ikke jeg ser helt klart længere!)

Sidst redigeret af Maii; 24-03-2010 kl. 11:38.
Maii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 11:47   #25
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
det lyder jo rigtigt godt det helle ,så kan du forhåbenligt komme til at se foråret i møde med helt " nye øjne "
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 13:24   #26
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Jamen det er jo ligeså godt som at vinde i lotto

Dejligt du har lov at beholde dem uden de trækker noget. Håber du får det på skrift

Jamen så ser hele verdenen jo lysere ud, når du får nye og klare "øjne"

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 13:49   #27
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Maii
Citat:
For lidt siden ringede jeg til hende fra ydelseskontoret, som har lavet afgørelsen, og spurgte om det var den endelige afgørelse, for hun havde sagt noget om, at hun ville sende det til sygedp. udbetaleren også.
Hun sagde, at det var den endelige afgørelse for kontanthjælpen og fik hende fra sygedp. til at ringe til mig. Hun sagde, at der ikke sker noget i forhold til perioden jeg fik sygedp.

Så nu er det endeligt afgjort, og jeg får lov at beholde størstedelen af pengene - jubiii

Så nu kan jeg få betalt mit SU-lån ud, gå til frisør igen og få nyt glas i brillerne (synes ikke jeg ser helt klart længere!)
Herfra lyder der et TILLYKKE MED PENGENE !!!
Du kunne nu ha fået MEGET MERE UD AF DET, hvis dine sygedagpenge ikke (uretmæssigt) var blevet stoppet.
Jeg mener nu stadig at du burde gå efter at få den afgørelse omstødt.
Men kan godt se, at du i din glædesrus over at stå med SÅ mange penge lige nu, ikke synes at det er ulejligheden værd.
Mener stadig at "de" ikke skal ha´ lov at dø i synden, hvis det kan bevises, at det er lovstridigt.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 19:34   #28
Maii
Føler sig hjemme på K10
 
Maiis avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 27
Styrke: 15
Maii er ny på vejen
Tak allesammen

Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Du kunne nu ha fået MEGET MERE UD AF DET, hvis dine sygedagpenge ikke (uretmæssigt) var blevet stoppet.
Jeg mener nu stadig at du burde gå efter at få den afgørelse omstødt.
Jeg overvejer også at gå videre med det, men jeg skal lige have lidt ro på igen - blev helt stresset og fik nedtur af ikke at kunne finde ud af det med invalidepensionen og kontanthjælpen.
Maii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2010, 20:31   #29
leloro
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
leloro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maii Se meddelelser
Hej på K10

Super god hjemmeside, som jeg har surfet lidt rundt på og læst, både som gæst og nu medlem.

Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig med…
Det handler om, at jeg er på kontanthj. og har fået udbet. invalidepens. fra Nordea (arb.giverpens. og forsikring) med tilbagevirkende kraft.

Jeg har været sygemeldt med depression og ængstelig / evasiv personlighedsstruktur i 2 år og 9 mdr. nu.

1. juli 2007 – 31. juni 2008 (LØN)
- Det første år fik jeg løn fra mit arbejde
Jeg blev fyret 31. jan 2008 med 5 mdr. opsigelse.

1. juli 2008 – 9. december 2009 (SYGEDP.)
- Den 1. august 2008 fik jeg forlænget mine sygedp. med 2 x 52 uger
(1. august 2008 – 28. juli 2010) iht. Sygedp.lovens § 27 stk.1.3.
da der var en forventning om, at der kunne komme en afklaring på min situation inden for dette tidsrum.

10. december 2009 – nu (KONTANTHJÆLP)
- Den 9. december 2009 blev mine sygedp. stoppet, da det vurderes, at jeg ikke er klar til at arbejde fra sommeren 2010 og jeg ikke opfylder nogen af de andre undtagelsesbestemmelser i Sygedp.lovens § 27 stk. 1. (Jeg har fået skriftlig begrundelse)


Sommer og efterår 2008 var jeg indlagt på en åben psykiatrisk afdeling i 5 mdr. og fik 24 elektrochok for min depression. Disse behandlinger giver som en bivirkning store problemer med hukommelsen, og min psykiater kaldte det jeg havde chokdemens.

Mens jeg var indlagt skulle jeg tage stilling til, hvad der skulle ske med min pension, og da jeg bøvlede med hukommelsen, og på et tidspunkt end ikke vidste hvor jeg boede, var det noget jeg overlod til en socialrådgiver, som var ansat i psykiatrien.

Jeg ved ikke helt hvad der er sket, og om hun slet ikke ar haft kontaktet Nordea, men jeg regnede med, at pensionen var sat i bero og at jeg havde fået præmiefritagelse på forsikringen, men det viste det sig at jeg ikke havde…

Jeg ringede tilfældigt til Nordea i november 2009, hvor jeg havde fået besked om, at mine sygedp. ville stoppe i december, og jeg var i gang med at få tilbagebet. af mit SU-lån sat i bero yderligere et år… tænkte om jeg mon også skulle ringe til dem ved årsskifte…

De oplyste mig om, at det hele bare var gået i stå, og at der skulle nye helbredsoplysninger til at fortsætte forsikringen – hvilket jeg blev meget ked af og forklarede situationen.
De valgte så at sende mig skemaer og læge attest til udfyldelse, og bad mig vedlægge forklaringen om, at en anden havde varetaget mine interesser, så ville de se om de kunne se bort fra forældelsesfristen.

I starten af marts 2010 fik jeg så et brev om, at jeg havde fået præmiefritagelse og invalidepens. med tilbagevirkende kraft og foreløbigt frem til oktober 2010.
Det er en skattepligtig månedlig ydelse på godt 8.000 kr.
Jeg skulle underskrive en erklæring til mit tidligere arbejde, så de kunne få pengene for den periode jeg fik løn fra dem, og så ville jeg selv få resten.

Jeg har lige fået en opgørelse, hvor der står, at pengene (107.400,16 kr.) bliver sat ind på min konto på mandag.

Nu er mit spørgsmål så: hvad sker der nu?
Jeg er jo på kontanthjælp og har vel også fået for meget i boligsikring…?


Jeg er fortsat sygemeldt og skal starte i arb.prøvning 21. april 2010.
Tror selv at det ender med fleksjob… men det tager jo laaaaang tid inden jeg er ordentligt afprøvet og evt. har været heldig at få det tilkendt… og så skal jeg jo også have fundet et job…. Så jeg tror jeg kommer til at være på kontanthj. lang tid fremover…

Jeg har scannet brevet fra Nordea om, at jeg blev tilkendt præmiefritagelse og invalidepens. og sendt det til min sagsbehandler på ydelseskontoret. Har efterfølgende ringet til hende, men hun havde ikke tid til at se på det foreløbigt…

Inden da forsøgte jeg at ringe til min sagsbeh. i kontanthj.afd. for at høre hvad der skulle ske… men hun var sygemeldt i 14 dg. Hende som så skulle tage sig af mig havde ferie og min nr. 3 sagsbeh. var også syg… så jeg kom til at tale med en sekretær og derefter lederen af afdelingen, som ikke kunne fortælle mig andet, end at jeg skulle ringe til ydelseskontoret.
Jeg har også meldt mig ind i LAP og ringet til deres Jurist, men det eneste han kunne sige var, at jeg skulle kontakte min sagsbeh.
Og på HK sagde de, at jeg skulle afvente sagsbeh. på ydelseskontoret og gå på borgerservice (boligsikring)…. andet kunne de ikke hjælpe med…

Det blev godt nok et langt indlæg, så jeg håber nogen har læst helt herned og har et bud på hvordan jeg skal forholde mig....
håber jo ikke kommunen tager ALLE pengene...
De må ikke modregne en erstatning. Den er ikke en indtægt.
leloro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 20:37   #30
Maii
Føler sig hjemme på K10
 
Maiis avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 27
Styrke: 15
Maii er ny på vejen
Kan lige fortælle, at dem fra boligsikring har ringet og fortalt, at udbetalingen ikke får nogen betydning for boligsikringen
Maii er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forsætter på kontanthj. efter visitation Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 5 03-12-2012 22:24
Afventer, på kontanthj, kapitalpension, skat nevermind Alt det andet 15 10-06-2012 10:50
Kontanthj. loft/boligsikring/§ 34 Ragnarock Alt det andet 5 17-11-2011 03:40
Kontanthj. erkender sygedom men ikke sygedapenge? Hvad så? sh10 Alt det andet 3 06-09-2011 19:58
Oplys. vedr. udbet. af efterlønnen ved ført. L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-10-2009 17:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension