K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2010, 14:39   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kurtlar Se meddelelser
hvis det er en god grund til at sende mig til flex;hvorfor loven siger at FTP
må arbjeder eller tjener ved siden af? det hænger ikke sammen.
Der er heller ingen der siger det er en god grund - det skal forståes omvendt.

Der er ingen problemer i at du arbejder 10 timer om måneden. Og de 10 timer om måneden er jo kun lidt over et par timer om ugen, som IKKE regnes for arbejdsevne af væsentlig grad, og kan IKKE udgøre et felksjob!!!!

Du må tjene op til 60.000 kr ekstra om året. Så udfra de sparsomme oplysninger du her har givet os, så er der ingen problemer.

DOG kan der blive problemer hvis IKKE du har fået kommunen med. Kommunen skal vide hvornår du arbejder og hvor længe. Dette skal man gøre i tilfælde af SKAT eller andre tjekker på din arbejdsplads. Så går det ikke, at du siger du kun er der i et par timer om ugen - det skal du kunne dokumenterer via kontrakt og arbejdsplan fra kommunen. Ellers bliver det betragtet som sort udokumenteret arbejde der i værste fald kan ende med en arbejdsprøvning og en frakendelse af førtidspensionen...

Mine børns Far arbejder i en Shawarma restaurant på strøget, og de har netop haft en masse bøvl fordi folk, selvom de modtager offentlige ydelser, bare kommer og arbejder som vinden blæser og ikke kan dokumenterer at de rent faktisk MÅ arbejde der. Og hvornår og hvilke dage.
OM der bevidst er svindel med i det, ved jeg så ikke, men selv synes jeg det lugter meget mistænkeligt....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 15:28   #12
kurtlar
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2010
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kurtlar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg har mere end svært ved at forestille mig at du vil blive sendt i fleks ud fra ti timer om måneden, er det et tænkt problem eller er det noget du oplever lige nu?

Og ja der står i loven at man kan arbejde ved siden af og tjene op til 60.000 kr uden at de modregner og mange kan jo godt bruge det da mange sygdomme kan have meget forskellige udviklinger .. man vil jo ikke kunne få et fleksjob hvis man feks er syg hver og hver anden dag hvor man måske godt kunne forestille sig et skåne job time lønnet sådan at arbejdsgiver KUN betaler når man reelt arbejder...

Men som skrevet er det et tænkt problem eller er det noget du oplever ?
for er det noget der sker ja så skal du klart anke det ...
Hvad er det forskel mellem flexjob og skånejob
kurtlar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 15:36   #13
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja du må gerne arbejde ved siden af din fp og tjene penge kan ikke huske tiemr men beløb er 60.000 inde modregning skal så huske at opæysne komunen om det men arbejde du 15-20 timer ugenligt så snakker vi jo flexjob og ikke fp
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 15:59   #14
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kurtlar Se meddelelser
Hvad er det forskel mellem flexjob og skånejob
Et fleksjob er, at man får løn for 37 timer, uanset hvad ens skånehensyn er, og hvis man i forvejen har haft et fuldtidsjob. Arbejdsgiver får enten 1/2 eller 2/3 af mindstelønnen dækket af kommunen. Man kan ikke ved siden af oppebære pension fra kommunen.

Skånejob er job for pensionister, og kommunen kan give et lille tilskud på ca. 20 kr, i særlige tilfælde ca. 38 kr i timen. Et skånejob skal godkendes af kommunen, og der er nogle betingelser såsom merbeskæftigelse o.l i firmaet der skal være opfyldt. For nye pensionister går man også ind og ser på timeantal, for de vil jo nok mene at man kan fleksjobbe når man f.x magter 20 timers skånejob. Alt beror på en individuel vurdering. Man betaler skat, og man får trukket lidt fra pension og bolisikring m.m også. Så skånejob er ikke så meget for pengenes skyld, men mere for de "sidegevinster" der kan være i form af social kontakt, og følelsen af at tilhøre en arbejdsplads m.m

Så meget kort - fleksjob lever man af, skånejob giver måske lidt "lommepenge" eller lidt rigtigt "smør" på brødet.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 16:14   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg kommer ikke i arbejde igen.
skulle lige pille lidt med mit anlæg i stue i 15 min
har sovet 1.5 timer og stærke piller og meget svimmel.
øv

Men ja man må tjene 66500 kr ud over ens førtidspension for enlig.
det kan også være renter udbetaling af anden løbende pension o.s.v
så det behøver ikke kun være arbejde.

husk man må tjene alt det man vil, men man bliver så modregnet 30 kr ud af de 100 kr man får. når man når loftet.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 16:18   #16
kurtlar
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2010
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kurtlar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Et fleksjob er, at man får løn for 37 timer, uanset hvad ens skånehensyn er, og hvis man i forvejen har haft et fuldtidsjob. Arbejdsgiver får enten 1/2 eller 2/3 af mindstelønnen dækket af kommunen. Man kan ikke ved siden af oppebære pension fra kommunen.

Skånejob er job for pensionister, og kommunen kan give et lille tilskud på ca. 20 kr, i særlige tilfælde ca. 38 kr i timen. Et skånejob skal godkendes af kommunen, og der er nogle betingelser såsom merbeskæftigelse o.l i firmaet der skal være opfyldt. For nye pensionister går man også ind og ser på timeantal, for de vil jo nok mene at man kan fleksjobbe når man f.x magter 20 timers skånejob. Alt beror på en individuel vurdering. Man betaler skat, og man får trukket lidt fra pension og bolisikring m.m også. Så skånejob er ikke så meget for pengenes skyld, men mere for de "sidegevinster" der kan være i form af social kontakt, og følelsen af at tilhøre en arbejdsplads m.m

Så meget kort - fleksjob lever man af, skånejob giver måske lidt "lommepenge" eller lidt rigtigt "smør" på brødet.
Ja men hvor mange time må FTP arbjeder som skånejob ugentlig
eller måndlig
kurtlar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 17:13   #17
Maii
Føler sig hjemme på K10
 
Maiis avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 27
Styrke: 15
Maii er ny på vejen
Hej Kurtlar

Jeg tror antallet af timer kommer helt an på, hvilken slags job det er.

Hvis det ligner for meget et almindeligt job, tror jeg kommunen vil undersøge, om ikke du skal af ftp og have et flexjob i stedet...
Maii er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 17:15   #18
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg har en lille personlig mening (også i dette).... har man fået f.t.p. efter 2003.

hvor "sværhedsgraden" for og overhovedet kunne få pension, steg gevaldigt.

jeg er lidt af samme mening/holdning som MVRV1.... at får man pension idag, er ens job-niveau.... UBETYDELIGT.......

skulle nogen evt: efter overvågning af kommunen ...... eller ved en registersammenføring, vise sig i stand til og klare en, Hmmmm skal vi sige ikke ubetydelig mængde arbejde...Tjaaa så er det vel fair nok at pensionen bliver taget op til revision.....

jeg tror ikke, at om man skulle hjælpe til i den lokale skak-klub, eller andet UBETYDELIGT hverv en time eller 2 om ugen vil kunne sende en "til tælling"....og fornyet jobprøvning. Naaa der skal lidt mere til.

dette var eders ace dk`s bidrag til meningsdannelserne...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 22:58   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
jeg har en lille personlig mening (også i dette).... har man fået f.t.p. efter 2003.

hvor "sværhedsgraden" for og overhovedet kunne få pension, steg gevaldigt.

jeg er lidt af samme mening/holdning som MVRV1.... at får man pension idag, er ens job-niveau.... UBETYDELIGT.......

skulle nogen evt: efter overvågning af kommunen ...... eller ved en registersammenføring, vise sig i stand til og klare en, Hmmmm skal vi sige ikke ubetydelig mængde arbejde...Tjaaa så er det vel fair nok at pensionen bliver taget op til revision.....

jeg tror ikke, at om man skulle hjælpe til i den lokale skak-klub, eller andet UBETYDELIGT hverv en time eller 2 om ugen vil kunne sende en "til tælling"....og fornyet jobprøvning. Naaa der skal lidt mere til.

dette var eders ace dk`s bidrag til meningsdannelserne...
OSSE min mening

Og så sidder jeg og tænker på min egen pensions sag (som skal for den 8 april) den er gået videre til pensions nævnet med indstilling til pension både fra sagsbehandler og fra støtte og behandlingstilbud og der står at der ikke er nogen arbejdsevne tilbage men i min står så også både fra reva og fra sagsbehandler , at der måske ville kunne være mulighed for et skånejob efter eget valg og på få timer, så sidder man da og bliver lidt nervøs for hvad det kan betyde for en pensions sag ... meeeen på den anden side så har de nu skrevet det ind i min sag som var det en positiv ting ... hmmmmmm så bider vi snart negle
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2010, 23:24   #20
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Ja men hvor mange time må FTP arbjeder som skånejob ugentlig
eller måndlig
måske mig der husker forkert så vendlig ret mig er det ikke ngoet med 200 timer så kan man søge om at få flere tiemr årligt
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension