K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2008, 12:26   #81
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Birdie56 Se meddelelser
Du skal ikke selv betale lægeerklæringen, det skal din kommune - så der er ikke forbundet ekstra udgifter med det.
Hvordan mener du det ?
Gælder det for alle, at Kommunen skal betale, eller er det kun for særlige tilfælde ?
Jeg har nemlig selv betalt for motorattesten de gange jeg har fået fornyet.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 03:31   #82
Ashil
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
Ashil er ny på vejen
Wink jeg har også søgt bil

hej alle sammen
Jeg er ny herinde og i systemet men er rigtig glad for denne tråd.
jeg har fået konstateret sclerose for et år siden og har på den baggrund føleforstyrelser i mit ben hvor jeg lige pludsligt ikke kan gå mere. derfor har jeg søgt en bil til min uddannelse.
jeg skal nu til en speciallægeundersøgelse på hospitalet, men er ikke rigtig klar over hvad den undersøgelse vil gå ud på. for jeg har nemlig haft min egen lægeerklaring og det hele. Er der nogle af jer som har været igennem en speciallægeundersøgelse? det ville være en stor hjælp og lettelse at vide hvordan det vil forgå.
1000tak på forhånd
Ashil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 10:42   #83
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Ashil.

Rigtig hjertelig velkommen. Glem ikke at støtte dig til www.scleroseforeningen.dk , også.

Hvis det er ifb med din ansøgning til invalidebil så er det for at finde ud af om du er så dårligt gående at du er berettiget til en sådan.

Generelt findes der en max gangafstand på ca 100 mtr.

Men da du er "nybegynder" så vil jeg anbefale dig at starte din egen tråd op, eksempelvis med at beskrive din historie. Tro os, der dukker mange spørgsmål op hen ad vejen.

Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 11:15   #84
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
nyt

http://www.statsforvaltning.dk/evere...35251&type=doc

fra statsforvaltningen
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 12:33   #85
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Så er der lidt nyt i sagen om dytten.

Den 23. december, ringede telefonen, øv nåede den ikke (sad på tønden )
Kunne kende nummeret fra ergoterapeuten, ringede tilbage, nu var det hende der ikke tog kaldefonen.

Tænke knage brage, spændt nysgerrig, uha hvad ville hun sige, puha der er længe til efter jul og nytår.

Nå, et bette brev kom i går med postmand per, hun skriver følgende:

Hej xxxxx

Jeg har forsøgt at ringe til dig ang. et besøg. Du var ude at ordne det sidste inden jul. (hmm kan hun se igennem telefonen, håber ikke for jeg var på det bette hus hi hi)
Jeg har planlagt at besøge dig
MANDAG D. 12 JANUAR KL 9.30
Ring til mig, hvis tiden ikke passer dig.

Med venlig hilsen
xxxxxx xxxxxxx


Så det er der jeg står nu, tror I som jeg, at det er det samtaleskema og gangtesten hun vil udføre denne dag.

Jeg vil selvfølgelig kommentere den underlige oplevelse med køreprøvesagkyndigen, og nedfælde mine kommentarer på papir sort på hvidt.

Kan I hjælpe mig og støtte mig i tankerne denne dag, er meget nervøs og spændt, ved ikke helt hvorfor, men det er jeg altså.
På forhånd tak

Nytårshilsner fra

Stoktoft

ps. husk beskyttelsesbriller i aften
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2008, 15:08   #86
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Hej

Vil krydse alt for dig,pøj pøj

Pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 15:07   #87
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Ja, så er jeg ved at være lidt på højkant igen, efter besøget fra ergoterapeuten i mandags, puha.

Det var gangtesten og samtaleskemaet der var på menuen.

Hun kom til tiden, og så gik snakken ellers, der var millioner af spørgsmål , alt lige fra dagens gang, fra morgen til aften, hvornår står du op? klokken dit og klokken dat, hvad laver du, hvor meget, hvor meget kan du inden det koster, hvordan er eftervirkningerne og hvor længe varer de? Hvad sker der hvis du gør sådan og sådan, hvor meget hviler du og hvor længe skal der til hvis du gør det og det.
Faktisk alt ned til den mindste lille detalje, meget grundig dame.

Så en bette gåtur, nok ca. 60 m med pauser, nu vil jeg hjem, stod ved døren og skulle tage mig sammen til at gå det ene trin op wauw puha. Havde min rolator med. (ellers går jeg sgu ingen steder)

Såeh første sidde i godt 2 timer (ikke rart) så gåtur, alt i alt 3 timer, alt for meget for mig. Kunne ikke gå resten af dagen, har faktisk først rejst mig til siddende stilling idag

Vi aftalte så at hun skule ringe idag, for at høre om eftervirkningerne, det har jo også en stor betydning.
Hun kom så istedet, da hun var i området, og i mandags havde glemt sit målehimstregims på hjul, så kunne vi lige så godt tage det med det samme istedet for hun kom hjem igen og så skulle ringe.

Hun var meget ked af at høre det havde været så slemt, og som hun spurgte om, havde jeg gået så langt hvis hun ikke havde været med, nej, jeg ga' den en smule mere, godt sagde hun, så kunne vi jo virkelig se hvad der skete.

Nu vil hun skrive det hele rent, sende det til den lægekonsulent de brugte til bilsager dengang det var i amterne, så vil jeg få det hele tilsendt til gennemlæsning, og eventuelle kommentarer, alt hvad der skal med på mødet.

De er 4 til dette bevilningsmøde (ved ikke om det lige er navnet) Hun er altid med og fremlægger sagen, de andre har fået papirerne inden og har læst dem inden.

Hun mente, at der forhåbentlig var svar medio februar, hvis alt dik glat og hurtigt.

Så kære VENNER det er snart, puha puha puha, den kære ventetid.

Kærlig hilsen en meget spændt Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2009, 16:33   #88
Birdie56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Lokation: Nordjylland
Alder: 68
Indlæg: 36
Styrke: 17
Birdie56 er ny på vejen
Py ha for en omgang til dig

Jamen - jeg blev helt træt af at læse dit indlæg.
Jeg kan godt forstå at du skal bruge lidt tid til at komme oven vande igen.

Men godt gået og nu er der da lys forude for dig.

Ja jeg fatter det ikke helt, især når jeg tænker på alt det lo... jeg har været igennem indtil dato.

Jeg har aldrig været igennem nogen gangtest, da min 1. ansøgning (fra medio 2005)var hos det kommunale.

Men nu er der igen sendt en ny bilansøgning her medio december 2008 fra mig til kommunen via min advokat.

Jeg har dog ikke hørt noget til, om de har modtaget den eller hva.

Jeg skal for 3. gang ha fornyet mit kørekort her til 1. februar 2009.

Kommunen har jo tidligere bevilget mig alt det, der skal være i bilen + afgiftsfritagelse ( øh jeg har ingen bil??) + kørekortfornyelse + invalideskilt.

Så for mig er det den omvendte verden - jeg mangler jo dyret på de 4 hjul!!!
Meen det kommer vel een dag - håber jeg da.

Men pøj pøj og held og lykke til dig Stoktoft - jeg følger dig frem til målet.

Birdie56
Birdie56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2009, 14:15   #89
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Birdie56

I alt det jeg har fundet frem til om proceduren i sagsbehandling af invalidebil, står der at en gangtest SKAL foretages, det er af stor betydning, hvor lang en ansøger kan gå, og hvilke eftervirkninger der kan ske at komme. I flere pricipafgørelser (tror jeg nok det hedder) er sagerne blevet hjemsendt til kommunen fordi de ikke har foretaget gangtesten.

Min ergoterapeut var også målløs over den behandling jeg havde fået af den køreprøvesagkyndige, og så sagde hun det værste......... HVIS ham dumpappen havde noteret som krav i mit kørekort, at jeg skulle ha' automatgear, ja så SKULLE de bevilge invalidebil...... Det kunne ha' været så nemt hvis han havde det, så havde jeg været igang med at udvælge dytten, hun fik også af vide, at han direkte havde sagt, at når jeg var pensionist, ja så fik jeg ingen bil, og hvis jeg havde job, ja så havde han noteret automatgear som et krav i kørekortet. IDIOT jeg kunne ha' været færdig nu. ÅÅÅHhhrrrr så frustrende lykken kunne have været indfundet i mit univers.

Pssst idag kan jeg holde til, at tømme vaskemaskinen. Den bette er dog stadig ikke i børnehave, tør simpelthen ikke køre endnu, benene gi'r efter under mig, skulle tro jeg havde tømt et par flasker rødvin hi hi hi, kunne godt ha' brugt et par flasker i mandags, så kunne det være jeg kunne ha' fået sovet for smerterne var ekstreme.

Ka' I ha' en god dag

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2009, 14:12   #90
pjuske1962
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
pjuske1962 er ny på vejen
hej min manden har fået bevilliget sin bil
men indretningen skal vi nu så til at kæmpe for.. opel movano bliver det, men den har ikke oliefyr og det vil manden gerne have, så nu hedder det en gang igen til special lægen til en udybene undersøgelses fordi hun ikke mener det er nødvendigt og der må heller ikke komme skinner i bunden så vi kan sætte kørestol og scotter fast som det nu lige passer bedst ind ned det bliver kopper som vi som hjælper skal og kan falde over hun er er bare på tværs vi skulle også have film på vinduerne, men det vil hun ikke mene er nødvendigt selv om min mand bruger karktere til at komme af med vandet, han kunne bare få sig gjort fædig ind vi kørte nogle steder, selv om han har kramper i blæren og det kan han ikke sådan lige styre på tid og sted, så nu er bilen sat i be ro til specialægen har til til en ny undersøgelse igen det er godt nok bagvendt med den sagsbehandler i Hadsund lene shriver er godt nok en der er svært at danse med har i sådan nogle probler også????

Sidst redigeret af pjuske1962; 24-01-2009 kl. 14:59.
pjuske1962 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension