K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2015, 14:54   #1
brianb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2015
Indlæg: 18
Styrke: 10
brianb er ny på vejen
købe hus på førtidspension

hej.
jeg er på førtidspension og min kæreste er på sygedagpenge ( hun har fået sclerose )
vi bor i københavn til leje på 5 sal.
vi vil gerne flytte i hus ude på landet enten til leje eller jeg skal købe et.
må man som førtidspensionist gerne eje et hus ( det er kun mig der skal stå som ejer )
har hørt at det ikke er alle kommuner man kan flytte til hvis man er på kontante ydelser, er det rigtigt og er der i så fald et sted man kan se hvilke kommuner man godt kan flytte til.
mvh.
brian
brianb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 15:27   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Du må eje alle de huse du vil i den kommune du vil

Det er meere hvordan kreditforeningen ser på der hvis i skal købe. Der skal være bestemte rådigheds beløb og hvad historik i har mht penge.

Skal i låne til udbetalingen kommer det an på jeres bank.

Men der er mange førtidspensionister der er husejere ..
Jeg bor også i ejerbolig på landet med 3 ha . Kæmpe nedlagt gård .

Ulempen er så hvis der kommet uforudsete udgifter , ejendomsskatter mv kan konstant kan stige , intet er sikkert

Men vil ikkr bytte . Det er skønt på landet . I skal vel bare melde flygtning hvis det er en sndre kommune .
Håbet det lykkedes .

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 15:28   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
I kan flytte derhen hvor I har lyst til at bo. Der er ingen begrænsninger for Jer.

Du må gerne købe et hus, men hvis I ikke er vant til at bo i hus, vil jeg anbefale at I starter med at leje et. Der er mange opgaver der følger med et hus, og hvis I køber, har I måske svært ved at få solgt, hvis I på et tidspunkt ønsker at bo i noget andet.

Som lejere står I ikke for den udvendige vedligeholdelse, og slipper for at stå på høje stiger og male gavl og rense tagrender..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 15:30   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Selvfølgelig må du eje et hus som førtidspensionist.

Af hensyns til din kærestes sag skal i overvej om det er dumt at forlade kommunen så længe hun ikke er færdig ifht jobcenteret, udredning, arbejdsevne m.v.

I en ny kommune risikere hun at skulle starte forfra.

Det har ingen betydning ifht dig, da du er på pension
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 18:36   #5
brianb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2015
Indlæg: 18
Styrke: 10
brianb er ny på vejen
Tak for jeres svar :-)
ja, der kan komme uforudsete udgifter, vil prøve at finde et sted der ikke er så dyrt, har kigget på nogle huse hvor brutto/netto ligger under 3000 kr og ejerafgift på 1500 kr og det er en del mindre end vores husleje pt. og flytter man 1 til 1 1/2 time væk fra københavn kan man få et hus for under 600.000 og nogle til 400.000.
men vi skal lige have sat os ind i det med brutto/netto og hvad det dækker over og hvilke andre udgifter der ellers skal regnes med.
kan i anbefale nogle sider hvor man kan læse om den slags, har søgt på google, men syntes ikke jeg kan finde alle svarene.
brianb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 19:14   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Forsikring af hus/brand
Ejendomsskatter
Varme
El
Vandforbrug og vandafledning (her er det to forskellige regninger og vandafledning er ca. Dobbelt så dyrt som vandforbrug her hvor jeg bor)
Skorstensfejer (hvis der er brændeovn)
Div vedligeholdelsesudgifter.

Tjek på kommunen om der er nogle planer om tiltag i området (teknisk forvaltning). Her hvor jeg bor bliver fx om 2 år pålagt at tilslutte sig fjernvarmen (pris ca. 40.000kr) ønsker man ikke at være med, skal man alligevel betale afgiften til fjernvarmen hvert år


Afdrag på kreditforeningslån (brutto er den prisen før skattefordel. Netto er efter skattefradrag - en hovedregl er at kan I betale bruttoprisen er I godt på vej). Netto og bruttoprisen er afhænig af hvilke lån man har i huset.

Evt. Afdrag på lån i bank til udbetalingen

På flere kreditforeningers hjemmesider er der en lånberegner hvor man kan taste sine indtægter ind og se et overslag på hvormeget man måske kan låne fx. Totalkredit, nykredit, m.v prøv flere steder da det ikke er ens hos alle selskaber.

Købeomkostning (fx egen advokat til at tjekke at papirerne er korrekt, en håndværker til at tjekke at huset er godt nok trods tilstandsrapport, 1/2 ejerskifteforsikring el. Lign)

Husk at ejendomsmægler er også sælgers mand og får kommision af både sælger og køber, så tro ikke på alt de siger, men få hjælp til at tjekke det i er usikre på.

Vær også opmærksom på evt. Kurstab/ rentesats. Det er ikke altid bedst at tage den laveste rente, hvis kursen er lav - altså er kursen fx. 95 får i kun udbetalt 95kr for hver 100kr i skal låne og skal derfor låne flere penge for at få udbetalt nok til at kunne betale huset.

Prøv at google: gode råd førstegangskøbere, så kommer der mange resultater

http://www.nykredit.dk/#!/dit-liv/bo...gle_realkredit
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 19:35   #7
brianb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2015
Indlæg: 18
Styrke: 10
brianb er ny på vejen
tusind tak gisne :-)
jeg vil prøve at læse op på det.
hvordan er reglerne hvis man lejer et hus, tænker på om man kan lave lejekontrakt som gælder x antal år så man ikke risikerer at blive sat ud.
brianb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 20:06   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du lejer et hus uden tidsbegrænsning er du uopsigelig medmindre du holder op med at betale husleje. Eneste undtagelse er hvis ejer selv agter at bo i huset, så kan han sige dig op med 1 års varsel.

Et hussalg er heller ikke opsigelsesgrund. Du bliver bare solgt med huset og fortsætter på den kontrakt du har.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 22:44   #9
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det kan være vanskelig at få finansieret boligkøb.
Banke låner nemlig ikke penge til huse beliggende i udkant Danmark.
Man kan heller ikke låne når man er overførsel indkomst.
Får I ikke boligydelse?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 00:47   #10
brianb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2015
Indlæg: 18
Styrke: 10
brianb er ny på vejen
vi har også snakket om at finde et hus med forkøbsret ( det skal jeg også have kigget på )
nej, vi får ikke boligydelse, og da kæresten flyttede ind hos mig røg jeg også længere ned i førtidspension.
skal lige nævne at jeg har tænkt mig at lægge udbetalingen selv, vil ikke låne penge af banken til det.
brianb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension