K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-01-2013, 20:17   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo netop det jeg skriver....de kan IKKE lave en afgørelse UDEN at ressourceprofilen er lavet og opdateret...(henvendt til TBQ og ikke til dig Frup;-))

Så den SKAL være der og den SKAL laves....

De kan IKKE vælge at bare udelade den....selv om de har lyst til det...

Men hele spørgsmålet går på om det er en §17 på det foreliggende grundlag som du har søgt...eller om det bare er en almindelig §17 du har søgt...

Har din sagsbehandler ikke spurgt dig eller vejledt dig i konsekvenserne ved at du søger??

For hvis det eneste hun har sagt...at hun sender den videre....ja så skal sagen behandles på det foreliggende grundlag...

Når man søger på det foreliggende grundlag.....ja så skal de ikke sende en i alle mulige aktiveringer eller arbejdsprøvninger eller sende dig til diverse læger eller noget andet....

Det eneste...som jeg har skrevet før....de må lave efter du har søgt....det er at lave/opdatere din ressourceprofil...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 20:59   #12
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er jo netop det jeg skriver....de kan IKKE lave en afgørelse UDEN at ressourceprofilen er lavet og opdateret...(henvendt til TBQ og ikke til dig Frup;-))

Så den SKAL være der og den SKAL laves....

De kan IKKE vælge at bare udelade den....selv om de har lyst til det...

Men hele spørgsmålet går på om det er en §17 på det foreliggende grundlag som du har søgt...eller om det bare er en almindelig §17 du har søgt...

Har din sagsbehandler ikke spurgt dig eller vejledt dig i konsekvenserne ved at du søger??

For hvis det eneste hun har sagt...at hun sender den videre....ja så skal sagen behandles på det foreliggende grundlag...

Når man søger på det foreliggende grundlag.....ja så skal de ikke sende en i alle mulige aktiveringer eller arbejdsprøvninger eller sende dig til diverse læger eller noget andet....

Det eneste...som jeg har skrevet før....de må lave efter du har søgt....det er at lave/opdatere din ressourceprofil...
Jeg har søgt på det foreliggende grundlag... Det har jeg tydeligt skrevet i ansøgningen.
Og ja, min sagsbehandler har kun skrevet hun sender den videre... Hun vidste ikke jeg ville søge... Jeg har nævnt det mange gange, men hun var ikke klar over jeg ville aflevere den.
Jeg er ikke blevet vejledt eller andet... Overhovedet - derfor skriver jeg herinde, for jeg aner ikke hvad der SKAL gøres ifølge loven. For så længe det ikke er noget der er skrevet klart og tydeligt i loven, så er de desværre gode til at sno sig udenom
Min tidligere sagsbehandler sagde at de ofte har truffet afgørelser, uden der har været udarbejdet en ressourceprofil... Og det var i forbindelse med, at jeg i over 3 år, har bedt om at få udarbejdet en ressourceprofil så jeg havde mulighed for at komme videre i systemet... Samme dag jeg fik besked om de ikke havde tid at lave den.
Derfor har jeg troet det ikke var noget der SKULLE laves... Men som jeg igennem lang tid, netop har bedt om at få lavet...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 21:01   #13
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Det vigtige er, at din § 17 ansøgning er på det foreliggende, fordi det netop betyder, at alt bliver sat i bero.
Mht. Muligheder for foretræde for pensionsudvalget, så er det obligatorisk, at de skal tilbyde det, men du bestemmer selv, om du vil/orker eller ej.
De kan IKKE komme uden om rp
Okay... Jamen det er på det foreliggende grundlag
Og jeg vil, afhængig af hvordan det næste stykke tid bliver, tage imod tilbuddet om et sådan møde...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 21:04   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja jeg kan kun sige at de snyder dig...for de skal bruge ressourceprofiler i næsten alle forløb...
Der finde mange afgørelser på at de skal bruge disse profiler....og hvad de må i forbindelse med med en ansøgning om førtidspension...
Du kan finde de fleste herinde hvis du søger efter dem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 21:04   #15
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg kan sagtens følge dig i, at det er overordentligt vanskeligt at regne ud, hvad lovgivningen siger, når man kun har sagsbehandlernes ord for det...
Som sådan er det i mange kommuner normal praksis ikke at udarbejde en rp førend, der er truffet en afgørelse om borgeren fx skal arbejdsprøves, visiteres til fleks eller pension, men når en § 17 på det foreliggende ansøges, ja så skal rp laves
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 21:22   #16
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Har du ikke mulighed for at få en bisidder som kan hjælp dig- ved godt at du har søgt nu- men vedk. kunne måske hjælpe dig med hvordan du skal gøre fremover.

Det kan være fra en fagforening eller et familiemedlem, eller måske fra en patientforening, hvis du er medlem et eller andet sted.

Håber det bedste for dig
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 21:35   #17
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja jeg kan kun sige at de snyder dig...for de skal bruge ressourceprofiler i næsten alle forløb...
Der finde mange afgørelser på at de skal bruge disse profiler....og hvad de må i forbindelse med med en ansøgning om førtidspension...
Du kan finde de fleste herinde hvis du søger efter dem..
Jeg har netop ''pointeret'' overfor dem før, at jeg da i høj grad mente at en ressourceprofil kunne være et godt redskab, også for dem... Men det har desværre ikke rigtig virket.

Jeg vil prøve at finde noget herinde... Det er bare svært for mig at tyde de forskellige love og §, hvis ikke jeg kan sætte det i perspektiv med min egen sag... Det der med at forestillingsevnen er ikke lige min stærke side.
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 21:42   #18
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TBQ Se meddelelser
Jeg har netop ''pointeret'' overfor dem før, at jeg da i høj grad mente at en ressourceprofil kunne være et godt redskab, også for dem... Men det har desværre ikke rigtig virket.

Jeg vil prøve at finde noget herinde... Det er bare svært for mig at tyde de forskellige love og §, hvis ikke jeg kan sætte det i perspektiv med min egen sag... Det der med at forestillingsevnen er ikke lige min stærke side.
hej TBQ det er måske en god ide hvis du skrev hva landsdel du bor i -- måske der er nogen i nærheden der vil være bisidder -- det er da et forsøg værd -- god aften
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 21:42   #19
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Jeg kan sagtens følge dig i, at det er overordentligt vanskeligt at regne ud, hvad lovgivningen siger, når man kun har sagsbehandlernes ord for det...
Som sådan er det i mange kommuner normal praksis ikke at udarbejde en rp førend, der er truffet en afgørelse om borgeren fx skal arbejdsprøves, visiteres til fleks eller pension, men når en § 17 på det foreliggende ansøges, ja så skal rp laves

Ja det kan være svært når der er så mange forskellige informationer... Men jeg vil afvente deres næste træk.
Efter jeg et halvt års ''kamp'' med dem fik min aktindsigt, kunne jeg se der var skrevet i 2009 at jeg skulle afklares i forhold til arbejdsmarkedet... Jeg kunne have været afklaret for længe siden, hvis bare de havde holdt deres ord.
Faktisk blev der udarbejdet en jobplan i juni 2012, hvor der er skrevet at jeg skal afklares i forhold til arbejdsmarkedet... Dette er de også kommet udenom

Citat:
Oprindeligt indsendt af MissMurphey Se meddelelser
Har du ikke mulighed for at få en bisidder som kan hjælp dig- ved godt at du har søgt nu- men vedk. kunne måske hjælpe dig med hvordan du skal gøre fremover.

Det kan være fra en fagforening eller et familiemedlem, eller måske fra en patientforening, hvis du er medlem et eller andet sted.

Håber det bedste for dig
Jeg har hele tiden brugt min kæreste som støtteperson til møder, og derfor også bisidder... Om man vil.
Men efter et møde hvor han fik nok, og sagde at nu måtte det stoppe det de havde gang i fordi jeg brød helt sammen, er han blevet bedt om slet ikke at sige noget, fordi han ikke har ret til det som bisidder
Jeg har sideløbende haft kontakt til en organisation der har vejledt via tlf (både til mig og kommunen), men det har desværre ikke haft den store effekt i forhold til kommunen...

Jeg har endda haft min sag ved statsforvaltningen, beskæftigelsesnævnet, kommune tilsynet som sendte det videre til borgmesteren, mm... Men intet har desværre virket, da hele min sag er så omfattende, så det har været svært for dem at finde en konkret afgørelse at tage fat på... Borgmesteren har jeg aldrig hørt fra.

Citat:
Oprindeligt indsendt af havmanden60 Se meddelelser
hej TBQ det er måske en god ide hvis du skrev hva landsdel du bor i -- måske der er nogen i nærheden der vil være bisidder -- det er da et forsøg værd -- god aften
En bisidder ville betyde så meget for mig, altså en der kender til loven og en de vil tage lidt mere alvorligt end mig og/eller min kæreste...

Jeg bor på Sydsjælland...
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2013, 21:53   #20
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
hej måske -- hvis man har mulighed -- ved godt der er ingen penge -- men en prof. hjælper som der er her inde er måske givet godt ud -- bare lige til at opdaterer hele forløbet -
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
hvad mon der nu skal ske. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 10-09-2012 22:35
Hvad skal der til...... MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2011 12:06
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension