K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2007, 11:24   #1
Henny_K
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-10 2007
Indlæg: 1
Styrke: 0
Henny_K er ny på vejen
Ressourceprofil og arbejdsprøvning

Hej!
Jeg er ny her, og vil gerne høre om jeres erfaring med ressourceprofiler og arbejdsprøvning.

Jeg har psykiske problemer og har været på kontanthjælp i 2 år. For 3 måneder siden var jeg til samtale hos min sagsbehandler hos kommunen. Jeg havde min bisidder med. Hun foreslog min sagsbehandler, at der blev påbegyndt en ressourceprofil og en arbejdsprøvning.

Nu har jeg fundet ud af, at min sagsbehandler stadig IKKE er begyndt på ressourceprofilen. Hun mener ikke den er så vigtig. Det var meget vigtigere, at jeg kom i arbejdsprøvning. Og arbejdsprøvningen er heller ikke blevet til noget endnu, fordi den jobkonsulent, der skulle hjælpe mig ikke mente, jeg kunne klare en arbejdsprøvning selv med skånehensyn...

Så nu står jeg her og ved ikke rigtigt videre. Er det normal fremgangsmåde, at det skal tage så lang tid? Er det normalt, at arbejdsprøvningen kommer før ressourceprofilen? Hvad er jeres erfaringer?

Håber i kan hjælpe mig lidt...

Henny
Henny_K er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 14:42   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Henny, velkommen til k10

Desværre arbejder kommunerne meget langsomt, så man får tit sat tålmodigheden på prøve. Du kan prøve at spørge din sagsbehandler hvornår hun forventer der sker noget..

Da jeg i sin tid startede i min første arbejdsprøvning sagde min sagsbehandler, at der egentlig skulle have været udarbejdet en ressourceprofil først, men det blev altså så først efter, pga tidspres.. Det vigtige er ihvertfald, at der ikke bliver truffet afgørelser om feks fleks og pension, medmindre profilen er udarbejdet, men man kan godt starte i arbejdsprøvning før den er lave, selvom det måske ikke er helt efter reglerne.

Du må vel prøve at kontakte din sagsbehandler og spørge havd planen nu er, og hvornår der kommer gang i noget!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2007, 15:42   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Henny og velkommen til siden

Det er sådan at man først laver en ressourceprofil (man kan jo komme ud for at man via den finder ud af at det er omsonst at arbejdsprøve)

det jeg ville gøre hvis jeg var dig var at jeg ville sende et brev(eller mail ) til min sagsbehandler og samtidig ville jeg søge aktindsigt så du ved hvad de har af papir på dig og hvad de ikke har...

jeg har prøvet at forfatte et udkast som du kan skrive om hvis det er til dig, og samtidig kan jeg henvise til dette link http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html der ligger der en aktindsigtserklæring som ikke er til at tage fejl af, grunden til at jeg foreslår dig at skrive og bede om svar på skrift er fordi så er der ikke noget at tage fejl af senere hen i forløbet hvis du skulle komme ud for en af de lange og tunge sagsbehandlinger ...

Held og lykke med et hele og hold os opdateret , vi kan ikke få din sagsbehandler til at arbejde, men vi kan altid lytte til dig og mange af os har været det samme igennem

MVH
Hejdien
Citat:
Kære

Vedrørende min sag.

Da jeg var til samtale med dig(skriv dato her ) foreslog vi at der på baggrund af mine lidelser skulle udarbejdes en ressourceprofil samt en arbejdsprøvning.
Nu erfare jeg midlertidig at der endnu ikke er gjort noget tiltag for at få udarbejdet en ressource profil, og din udmelding var da også at jeg skulle i arbejdsprøvning først .

Dog blev der fra jobkonsulentens side meldt ud at han ikke mente at en arbejdsprøvning var noget grundet mit helbred.

Jeg har forhørt mig omkring og efter hvad jeg har fået oplyst er det sådan at første trin til en afklaring af min situation er en ressource profil og dernæst en arbejdsprøvning.

Da jeg ikke har lyst tid eller helbred til at min sag hele tiden køre i ring skal jeg derfor bede dig om at give mig en tid, sådan at vi i fællesskab kan sætte os ned og få skrevet den lovbefalet ressource profil og få snakket om hvad der videre skal ske.

Jeg vedlægger sammen med denne skrivelse en aktindindsigts begæring og forventer at have mine sagsakter i hænde inden for 10 dage.

Jeg beder om at evt respons på denne skrivelse foregår på skrift da det er nemmere for mig at forholde mig og overskue det på den måde i det videre forløb .

Med venlig hilsen

PS Henny husk at skrive dit cpr nummer på skrivelsen hvis du bestemmer dig for at lave eller sende en
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Ressourceprofil Dancer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 26-06-2012 13:03
ressourceprofil? nilla Alt det andet 2 23-11-2010 11:13
ressourceprofil knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 27-11-2008 17:20
ressourceprofil baldur Spørgsmål ang fleksjob 9 06-11-2008 21:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension