K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2010, 17:59   #51
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Ja det var dem på dagpenge så ikke ... kors hvor er det dejligt det land vi har fået bygget op , bare jeg ikke rammes så er det fedt lad de andre betale ...

nå men gad vide om min bror på dagpenge (fyret efter en blodprop i hjertet) også er glad for at førtidspensionisterne slap fri...

Det eneste gode jeg kan se i det her er da at flere og flere får øjene op for hvem DF er....
Hvor har du ret i det du påpeger her Hejdien

--------------------------------------------------------------------------
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 18:02   #52
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af MrBurns Se meddelelser
Der var vi heldige.


Tak til DF.


og sikke dog en ussel holdning førtidspensionisten Burns over har...fy for fanden TAK til DF...FOR AT DE DOLKER DET MEST NOBLE VI HAR håndværkerne og alle de andre der er blevet arbejdsløse ?...HVAD TROR I DET BETYDER FOR DAGPENGEMODTAGERE ??? dem der skal ud ag arbejde og betale skat så du kan få din FTP ...skam dig

Se lige det her

http://ekstrabladet.tv/nyheder/indla...cle1351966.ece

Sidst redigeret af Stella; 26-05-2010 kl. 18:30.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 20:21   #53
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@stella,

måske du burde overveje at trække vejret. Personligt så jeg gerne flere reformer frem for færre. Dog ikke nødvendigvis klassiske besparelser.

Ser også gerne reformer der "rammer mig" hvis de giver mening. Gør at jeg får lettere vej til arbejdsmarkedet.

Er der bare til eksempel nogle der har tænkt på at det ville være billigere for samfundet at friholde fleksere fra skattebetaling fremfor den nuværende ordning? man kunne så sikre at de i forhold til real-løn ville/ skulle lige indenfor en percentil, der svarede til den for en fuldtfunktionsdygtig i lignede stilling.

Hertil kunne det administrative i forhold til lønrefussion/udbetaling så spares væk.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 20:27   #54
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Det eneste gode jeg kan se i det her er da at flere og flere får øjene op for hvem DF er..
har jeg skam også fået øjene op det sørger for at danmark er danmark hvorfor er fp ikke glade ja dem der har børn mister penge men er de ikke aligevel glade for de bliver forskånet noget ? eller er alle abre vil have skal have vil have mere og ikke betale ? jeg vil være glad som fd tænkter ikke med børn osv.fp skal ikke ud og arbejde mere osv som vi flexjobber skla osv tænk lige over det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 20:35   #55
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er svært at glæde sig over, at ulykkerne vælter ned over de ringest stillede i samfundet... især når det sker i en hastighed, så de ikke har en chance for at indrette sig på så voldsomme forringelser i det i forvejen pressede budget.

Så det er sandelig svært at klappe i hænderne over, at de unge, børnefamilier, arbejdsløse skal rammes og fryde sig over, at diverse pensionister går fri.

Men lad os nu se, for de rester der bliver tilbage af satspuljen til næste år bliver sikkert endnu ringere end tidligere. Psykiatrien mangler jo mange penge, og de kommer fra satspuljen... så nej, svært at glæde sig over noget som helst.

Superkok... hvor mange jobs har DF skaffet til dig på ledighedsydelse?

Tror du, at du nogensinde får et fleksjob? Eller er du glad for at gå hjemme?

Hvor mange job til fleksere blev der skaffet, mens der var såkaldt "mangel på arbejdskraft?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 21:22   #56
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Superkok... hvor mange jobs har DF skaffet til dig på ledighedsydelse?

Tror du, at du nogensinde får et fleksjob? Eller er du glad for at gå hjemme?
første flexjob hjalp job center med at finde der efter var det mig selv jeg håber og ber til jeg finder et flexjob og søger med lys og lygte er kok men kigger også butik handel service chauffør osv så har jeg støre change da jeg har en bredre sordimang at søge job under jeg er ved at gå i spåner af at gå hjemme jeg bliver snart sindsygt jeg har svære ved at gå hjemme men sådan har jeg det måske andre ikke har skal jeg ikke kunne siger
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2010, 23:16   #57
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Børsen skriver idag at ledigheden er 7,9% og ikke de officielle 4,2%.

Alene siden slutningen af 2009 er antallet af fuldtidsbeskæftigede faldet med yderligere 57.000 personer.

De skriver også at arbejdskraftreserven er enorm , og at der langt fra er mangel på hænder på arbejdsmarkedet.
Og ingen vil vel beskylde Børsen for at være oppositionens avis.



Børsen skriver bl.a:
Citat:
Enorm stor reserve af arbejdskraft

I går besluttede Dansk Folkeparti og VK-regeringen at halvere den periode, en ledig kan modtage dagpenge, fra fire år til to år.

Statsminister Lars Løkke Rasmussens (V) begrundelse for dagpenge-indgrebet, der med fuld virkning træder i kraft i 2013, var blandt andet, at en dagpengereform styrker arbejdsudbuddet med 11.000 personer, og at dagpengereformen begynder at virke på et tidspunkt, "hvor der kommer knaphed på hænder på arbejdsmarkedet."

Knaphed på hænder på arbejdsmarkdet er der ikke i øjeblikket.

Nærmere tværtimod.


http://borsen.dk/okonomi/nyhed/183798/

Og i TV-avisen kl. 18.30 sagde de at arbejdsløsheden alene i årets 3 første måneder ( de seneste aku-tal ) var steget med 34.000 , så der nu er ialt 230.000 ledige.
Det er mere end 11.000 nye arbejdsløse HVER måned.
Bliver arbejdsløsheden ved med at stige i samme hast , har vi rundet 300.000 inden oktober.

Vi kan konstatere at VKO er fulde af løgn når de begrunder dagpengereformen med at ledigheden er lav. Ledigheden er tårnhøj , 7,9%. Og de fleste prognoser peger endda på den vil stige yderligere i 2011 og 2012.

Sidst redigeret af halse; 27-05-2010 kl. 02:38.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 08:02   #58
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, man kan jo ikke andet end glæde sig over, at deres politik er fejlslagen!! (Sørgeligt nok!)....

Jeg sidder sådan set bare og håber på, at de får gravet deres egen grav, så vælgerne kan se med egne øjne, at de er lige til at lukke op og skide i......

Og så kan man jo håbe at de folk det rammer, kan træde vande indtil valget i November 2011.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 08:59   #59
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Helenekr,

Ja for sådan som stemningen er herinde vil det jo være godt at få de radikale til magten (ironic)
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 09:32   #60
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Det bliver de studerende og førtidspensionisterne, der skal spares yderligere 5 milliarder på.

'Den nye reform skal sikre, at færre, specielt unge tilkendes førtidspension og flexjob og at flere opnår og fastolder ordinær beskæftigelse, hedder det i aftaleteksten mellem VK-regeringen og Dansk Folkeparti.'

http://www.tvsyd.dk/artikel/48851:Fo...or-naeste-gang

Jeg tror desværre, at det bliver noget ala 'take it or leave it' model - for det skal jo kunne betale sig at arbejde.
De skeler da sikkert til 'den Hollandske model' og bla.a indførte de en slags 'pensionsgrundbeløb' afhængig af alder og fx. indtægt FØR tilkendelsen.
Mange hollændere gik derfor ned i pensionsbeløbet, også dem der allerede havde fået tilkendt førtidspension, med udsigten til at 'tjene lidt mere', hvis de arbejdede.

Derudover nærstuderer de lige nu en ordentlig moppedreng af en 'hvidbog', om hvordan fp'ere med psykiske lidelser kan vende tilbage til arbejdsmarkedet, hvor fx. de 2 psykiatere Poul Videbæk og Morten Birket Smith er 'medforfattere'...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
politikerne alligevel ikke ned i løn? sane Politik og Samfund 15 19-08-2010 12:23
Hvis man ikke kan klare sit fleksjob, alligevel? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 4 14-01-2010 14:24
Først indstilling til førtidspension fra Jobcenter og så ikke alligevel?? afrodite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 64 20-09-2008 03:19
Flytte men alligevel ikke? mimse Dit og Dat 4 05-05-2008 20:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension