K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2017, 22:23   #1
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
film/unrest, Jenifer Brea/USA/2016/93 min.

Jeg er meget berørt og oprørt efter idag at have set ovennævnte film i Cinemateket.
Den kan ses på fredag i Nordisk Film Palads kl. 10.30 for de der ikke har set den i Dagmar eller Cinemateket.

Når jeg skriver under Politik og samfund er det fordi filmen viser hvordan sundhedsmyndighederne ser sygdommen overhørig og i dk har puttet den og andre under funktionelle lidelser.

Den beskriver ME som en biologisk sygdom og filmen viser Jenifer Breas kamp.
Man ser hvordan hun intet kan gennem flere år og lægers neglisering.
der er også andres ME. patienters historie.


Man ser også vores egen Karinas historie via hendes forældre, hvor karina på helt utilgivelig vis blev tvunget fra hjemmet af 5 bevæbnede politibetjente.

Man ser høringen i Folketinget, hvor stig Gerdes afbrydes og ikke får lov at tale ud.

Filmen er en skamplet og især en skamplet på Danmark.

Da jeg så filmen i dag var Jenifer selv til stede sammen med en norsk børne neurolog, Sommerfeld og den danske psykolog fra Liason klinikken, Peter La Cour.

Den norske læge sagde, det er ikke så vanskeligt. Man skal bare tro på patienterne.
Han sammnelignede med migræne som ingen kender den eksakte baggrund for, men fodi 50% af lægerne selv har diagnosen tror de på en migræne patient.

Begge takkede meget for hendes film, men Peter la sammenlignede ME med Sysfilis.
Det var en mærkværdig sammenligning, og hvorfor sammenlignede han ikke med neurologiske sygdomme? Mine konspirationsteorier står i kø.

Han oplyste så også at der i dette år åbner en ny klinik, hvor man samler sykopecentret, fysioterapi og psykologi i Region Hovedstaden bistået af Sundhedsstyrelsen. Så vidt jeg ved deltager hjertelæger også,men vi får se.

Til alle Jer der tænker. Det lyder kedeligt, men til Jer vil jeg sige:
Filmen var alt andet end kedelig, meget smuk og tankevækkende og det ikke alene til ME patienter, men til alle der har mødt arrogance og nemme løsninger af den nye religion, som bl.a består i Kognetiv terapi og antídepressiver.

Jenifer kom i kørestol sammen med sin meget sympatiske mand.
Hun besvarede spørgsmål med stor venlighed.

Til alle Jer der på nogen måde magter det. Se filmen på fredag i Palads.
Jeg håber at der var mange læger tilstede, men aner det ikke.

til Jer Politikere, Sundhedstyrelse, Jobcentre, læger praktiserne og studerende, medlemmer af rehabiliteringsteam, ressourseudvalg, og hvad har vi.
Se den film og gå hjem og tænk Jer om.

Sidst redigeret af vasen; 19-03-2017 kl. 22:49.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension