K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2008, 08:22   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kan kun give jer helt ret

Og kan ikke fatte at flere feks kommuner ikke kan få øjne op for fordlen af hestens indvirken både på fysikken men i den grad også psyken...

Min egen datter har enormt lav selvtillid (af sted kommet af mange års overvægt) og hendes højeste ønske er at komme til at ride, men det er sgi ikke billigt , vi har snakket om ikke det ville være billigere at gå sammen med hendes venindes forældre og så simpelthen selv købe en hest og så have halvpart i den med hende...

problemet er bare mig, man kan jo ikke sætte dem til at passe og pleje den med det samme de skal lære det først .. og min datters venindes mor er bange for heste så der er kun mig til at tage mig af den, og jeg er ikke sikker på at det kommer til at holde med transport frem og tilbage til stalden, og alt det andet der høre med , så det er noget man skal tænke godt over...

Men jeg undte hende det , det er helt sikkert har selv altid redet været i familiepleje hvor vi havde heste osv og der er ingen tvivl om at heste er noget af det bedste for psyken og fysikken ..

Min søn havde halvpart i hest da han var mindre og jeg tror at han brugte den hest lige så meget til at læsse af på som han brugte den til at ride på .. den sladre ikke og virker som om den lytter godt efter

Men alle med fysiske problemer burde overveje om ikke det kunne være en mulighed for dem med ride fysioterapi

Citat:
Hvem kan modtage ridefysioterapi?

1. Personer med medfødte eller arvelige lidelser.
Som f.eks. muskelsvind, rygmarvsbrok, spastiske lammelser (cerebral parese) Spiel-meyer-Vogts syndrom m.fl.

2. Erhvervede neurologiske lidelser.
Som f.eks. polio, dissemineret sclerose, parkinsonisme, paraplegi, følger efter polyradiculitis og andre neuropatier samt vaskulært betingede neurologiske lidelser (apopleksi).

3. Fysiske handicap som følge af ulykke.
Herunder para/tetraplegi efter læsion af rygmarven, større amputationer etc. (Det bemærkes, at personer med følge efter fjernelse af bryst ikke er omfattet er ordningen).

4. Nedsættelse af led og/eller muskelfunktionen som følge af inflamatoriske gigtlidelser. Som f.eks. kronisk leddegigt, psoriasis-gigt, MB. Bechterew m.fl.

Derudover er blinde og meget svagtseende samt personer med Downs syndrom, autisme, cystisk fibrose, muskelsvind m.fl. berettiget (de sidste efter amtets særskilte beslutning).
Behandlingen er helt eller delvist betalt af sygesikringen.
Man kan læse mere om det her http://www.ridefys.dk/index.htm

prøv også at læse hvad fnug skriver om det http://www.fnug.dk/sw28081.asp

Så Pia og mumle mund jeg forstår jeg godt og er bare misundelig (men er sikker på at naboen ville blive grimt negativ hvis jeg fik en hest i baghaven )
  Besvar med citat
Gammel 30-07-2008, 23:54   #12
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Kan kun give jer helt ret

Og kan ikke fatte at flere feks kommuner ikke kan få øjne op for fordlen af hestens indvirken både på fysikken men i den grad også psyken...

Min egen datter har enormt lav selvtillid (af sted kommet af mange års overvægt) og hendes højeste ønske er at komme til at ride, men det er sgi ikke billigt , vi har snakket om ikke det ville være billigere at gå sammen med hendes venindes forældre og så simpelthen selv købe en hest og så have halvpart i den med hende...

problemet er bare mig, man kan jo ikke sætte dem til at passe og pleje den med det samme de skal lære det først .. og min datters venindes mor er bange for heste så der er kun mig til at tage mig af den, og jeg er ikke sikker på at det kommer til at holde med transport frem og tilbage til stalden, og alt det andet der høre med , så det er noget man skal tænke godt over...

Men jeg undte hende det , det er helt sikkert har selv altid redet været i familiepleje hvor vi havde heste osv og der er ingen tvivl om at heste er noget af det bedste for psyken og fysikken ..

Min søn havde halvpart i hest da han var mindre og jeg tror at han brugte den hest lige så meget til at læsse af på som han brugte den til at ride på .. den sladre ikke og virker som om den lytter godt efter

Men alle med fysiske problemer burde overveje om ikke det kunne være en mulighed for dem med ride fysioterapi



Man kan læse mere om det her http://www.ridefys.dk/index.htm

prøv også at læse hvad fnug skriver om det http://www.fnug.dk/sw28081.asp

Så Pia og mumle mund jeg forstår jeg godt og er bare misundelig (men er sikker på at naboen ville blive grimt negativ hvis jeg fik en hest i baghaven )
haha... Eej kom nu bare en lille hest i baghaven... hihih..
Jeg havde min hjemme på besøg i haven.. Alle naboerne var pludselig på besøg... Ikke så sjovt da den gik ind i vores stue fordi den ene havde glemt at lukke døren... SUK

Jeg er netop kommet hjem fra en natte tur. Det har været en hektisk dag på rideskolen. med undervisning, tyveri, og ALT mulig andet.. Føler alt det som er sket i dag er sket over flere dage... Men da mig og min veninde red ud i det solen gik ned fik vi det straks bedre. Vi fik snakket om dagen og så solen gå ned også red vi ellers runtd i den mørkeskov mens vi måtte stole på at vores hest gik den rette vej. Den vilde galop tur ud over marken giver en, en fornemmelse at frihed. Og for det ikke skal være løgn så vi et stjerneskud... Helt idylist...

Men jo ridning er GENIALT!!! Jeg vil ikke kunne leve uden min dejlige lille hest. Jeg er dybt taknemlig for jeg stadig krafter til det. Selvom der dog er dage hvor jeg ikke kan... Men alt i alt går det fint...

Jeg er meget opmuntret efter denne ride tur idag. Min bekymringer bliver lagt væk og falder til ro inden i.
Det har været rart at få lidt støtte herinde. Samt at møde ogle som forstår at heste og ridning ikke er det samme som arbejde.
mumle_mund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forstår slet ikke kommunen sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 25-10-2010 17:08
Socialrådgiverne: Løkke er ikke i trit med virkeligheden om førtidspension buster Politik og Samfund 5 06-10-2010 16:21
Socialrådgiverne: Løkke er ikke i trit med virkeligheden om førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 05-10-2010 20:30
forstår slet ikke afslaget nu!! kalona Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 30-09-2010 01:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension