K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2012, 12:13   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Helt firkantet ville resultatet jo let kunne blive borgerløn til alle. Det er nok ikke lige det, Danmark har råd til hverken i går, i dag eller i morgen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2012, 17:48   #12
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Tja, der må blive spildt mange penge, på at fastholde folk i sygdom. En langvarig sagsbehandling har i hvert fald ofte enorme menneskelige omkostninger. Jeg tænker ofte om det mon ikke også koster et par liv her og der.

Af personlige omkostinger, har jeg i hvert fald fået endnu en depression oven i hatten, udelukkende pga. ventetid.

Okt. 2011 bliver jeg klar over at der ikke er noget at gøre, fleksjob er urealistisk. Sagsbehandler bliver samtidig syg, og opsagt et par måneder senere.

Jan. 2012 ny sagsbehandler. Ressourceprofil bliver (endelig) opdateret, med lægekonsulent og det hele, og der bliver lagt op til at søge pension på det foreliggende, fra sagsbehandlers side.

Maj. 2012, pensionsteamet afviser pga. lægekosulent har skrevet, meget ringe forhåbninger om positive resultater, men ingen direkte kontraindikationer for flere arbejdsprøvninger.
Panikangst udløst, lægekonsulent siger hvis det skal gå igennem på det foreliggende, skal jeg til psykiater igen, og have en ny speciallæge erklæring. Den sidste er fra 2009. Og skal udføres af samme psykiater.

Juni. 2012, besked om at jeg har fået en tid hos psykiater i Sep. 2012.
Har forsøgt at skrive til pågældende psykiater, om situationens alvor, med hensyn til om der ikke kan være mulighed for at komme til noget før. Naivt, men der var intet at tabe, og har selvfølgelig heller ikke båret frugt.

Erklæringen skal sagsbehandler så se, derefter lægekonsulenten igen, så forhåbentlig pensionsteamet, og endelig udvalget/nævnet, som så har 3 mdr. til at komme med en afgørelse.

Jeg magter stortset ikke andet end at sove mest muligt, i et underbevist håb om at tiden bare kan spoles frem. Det er mere undtagelsen end reglen at jeg kan deltage i noget socialt. Det er den direkte konsekvens af at min sag bliver trukket i langdrag, når det er tydeligt for enhver der kender mig og min sag, at der ikke er mere at komme efter.

Skrækscenarie: Sagen trækker så langt ud at vi får en reform, der pr. automatik afviser pension pga. min alder, men byder op til ressourceforløb, eller for mit vedkommende, light pension (kontanthjælp gruppe 3), indtil jeg er gammel nok.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad koster en speciallægeerklæring? Nightshade Alt det andet 11 16-05-2017 17:42
Hvad koster en FJ nu, og efter nytår? aid Spørgsmål ang fleksjob 5 26-10-2012 14:34
Hvad koster førtidspension? Tante Ana Politik og Samfund 14 22-02-2012 08:41
Ulovlig sagsbehandling koster kommuner kassen SÅrdnok! Skal kommuner ikke overholde loven? 2 09-04-2010 06:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension