K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2013, 19:20   #1
JBR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
JBR er ny på vejen
Erfaring med skånejob

Hejsa, jeg fandt drømmejobbet som førtidspensionist
vi aftale på første møde en prøvetid på 1 måned. Vi havde en opfølgende samtale i sidste uge hvor de sagde de var så glade for mig de ville beholde mig, super dejligt.
Min praktik udløb i dag og desværre kan jeg ikke komme på arbejde i morgen, da kommune ikke længere dækker mig ret forsikring mæssigt. Jeg talte med min leder i dag som sagde det var oplyst at jeg havde 3 måneders praktik. På jobcenteret siger de at der er skrevet en måned. Hvilket jeg også havde sagt ok til nu er min ? følgende:

1) kan de godt bare lave om på praktikken uden jeg har sagt ok, her tænker jeg både på arbejdspladsen og job centeret?

2) hvad kan man endelig forlange i løn?, jeg arbejder på lige fod med de andre har ingen skånehensyn eller pauser indlagt. 24 timer om ugen. Der er tale om på længere sigt at jeg skal havde både aften og nattevagter. Jeg har fået tilkendt førtidspension efter 2003 og da min mand allerede tjener ok trækker de mig med det samme i pension.
JBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2013, 19:28   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lige et opklarende spørgsmål så folk bedre kan svare dig...

Du skriver at du har fået pension efter 2003 men du har lagt dit spørgsmål i kategorien "Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003"

Det er vigtigt at vide om det er før eller efter 2003 du har fået din pension...da der gælder helt andre regler for dem som har fået sin pension før 2003

Har du bare lagt tråden forkert...så kan jeg bare flytte den til den rigtige kategori...men jeg venter lige til du har svaret..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2013, 19:29   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg forstår det ikke.
Du kan arbejde 24 timer, uden skånebehov eller specielle pauser som førtidspensionist?

Undskyld, men jeg kan slet ikke se, hvorfor du er berettiget førtidspension med en så høj arbejdsevne.. Men det kan være at reglerne er anderledes fra før/efter 2003..

Problemet er hvem er ansvarlig nu.. Jeg ville nok få undersøgt med sagsbehandler og arbejdsgiver om praktikken skal forlænges..

Det lyder som om at arbejdsgiveren vil forlænge praktikken - fordi så betaler han intet.... tre måneders gratis arbejdskraft for virksomheden - et par søde ord med på vejen om fast arbejde og vupti 3 måneders praktik og så får ud sparket..

jeg siger det bare............
du kan aldrig vide dig sikker.. hvis du endelig skal tilbage på arbejdsmarkedet, er det nok bedst at du er 100% sikker på at du får fodfæste på arbejdsmarkedet, og ikke ender på ledighedsydelse

Og så er du ligepludselig ikke førtidspensionist længere, og står uden arbejde.. som du troede du havde??

EDIT: jeg må hellere lige redigere mit indlæg - det lød meget negativt og angribende, det skal ikke forståes som.

Sidst redigeret af Bodrum; 09-09-2013 kl. 19:41.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2013, 19:33   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er dejligt at se den iver du kæmper med på din vej tilbage på det ordinære arbejdsmarked.

Det er jo netop de den nuværende regering opfordrer os alle til... at finde den restevne vi har frem, så vi kan slippe ud af tilværelsen som pensionist.

Du skal virkelig passe på når din pension er efter 2003... der er fuldt lovgrundlag for at kommunen kan revurdere dig og sende dig på fleks eller ordinært arbejde !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2013, 19:40   #5
JBR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2013
Indlæg: 9
Styrke: 0
JBR er ny på vejen
Jeg fik fp efter 2003.
JBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 00:52   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder mærkeligt, at du kan arbejde 24timer, med en førtidspension, tilkendt på reglerne efter 2003.

Kommunen kan lade dig overgå til selvforsørgelse på dette antal timer, med loven i hånden.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 08:05   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du arbejder 24 timer om ugen over en længere periode, skal du nok regne med at få frakendt førtidspensionen..

http://www.sm.dk/temaer/sociale-omra...r/default.aspx
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 10-09-2013 kl. 09:03.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 09:33   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lyder dybt underligt, for ikke at skrive, bund ulovligt. Man må ikke modtage førtidspension hvis man kan blive delvist selvforsørgende - og 24 timer uden skånebehov eller andet, får mig til at tvivle på om det er en nøjagtig gengivelse af fakta....

Men der skal da nok sidde en journalist og læse med, og klappe i hænderne over en god historie der falder i god tråd med regeringens vrøvlerier.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 09:52   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ordet skånejob eksisterer ikke længere i førtidspensionssammenhæng. Du er forplihtet til at holde din kommune fuldt orienteret om ændringer i din økonomi, så tingene løser sig nok
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2013, 11:25   #10
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Nu kender jeg selvfølgelig ikke baggrunden for, at du i sin tid fik tilkendt førtidspension, men alle der får førtidspension er forpligtet til at give kommunen besked, hvis der sker væsentlige forbedringer i arbejdsevne. En arbejdsevne på 24 timer kan du umuligt have haft, da du blev tilkendt pension, og derfor mener jeg, at det eneste rigtige er at kontakte kommunen og gøre dem opmærksom på, at du er i den lykkelige situation, at du nu er i stand til at arbejde...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skånejob brian Er det overhovdet til at få fleksjob? 25 24-05-2012 15:56
Skånejob Stueplanten Alt det andet 7 30-03-2010 14:19
Skånejob Tusnelda Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 24-01-2010 22:21
Skånejob anicegirl Dit og Dat 5 14-07-2009 11:51
skånejob hb65 Alt det andet 1 26-01-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension