K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2013, 22:15   #21
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Hej til alle.. nu har jeg så været til samtale med min SB. For nogle dage siden
Og har derfor nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Allerførste nævnte hun at reglerne var jo lavet om så hverken SB eller deres egen læge kunne indstille til mig til førtidspension, men at hvis jeg havde været under de gamle regler så kunne jeg have fået det... Og det kun var rehabiliterings teamet der kunne

Jeg kunne så sige til hende at det nu ikke var mig men min egen læge og jobkonsulenten der selv havde bragt det på banen hvorefter hun svarede at det var fordi de ikke kendte til de nye regler.. Tænkte kan det være rigtig men sagde ikke noget.


Min SB. Vil nu henvise mig til anden aktør, hun mener dog at jeg er afprøvet nok så det er ikke arbejdsevnen der skal vurderes igen..... Det kan jeg ikke forstå da sidste afprøvning blev afbrudt i utide pga. Af mange smerter? Hvordan kan man være afprøvet nok når man ikke ved hvilke time tal man er på så???

En anden ting er at min egen læge sygemeldte mig for 5-6 uger siden pga. Af tiltagende smerter da jeg var i arbejdsprøvning - skal jeg kontakte lægen igen da jeg virkelig er bekymret for om det kan forværre min tilstand ? Er forvirret hjælp
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 23:14   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske skal du lige vente og se hvad den anden aktør kan tilbyde, og hvad planen med den anden aktør er, inden du kontakter din læge??

Det vil i hvert fald være lettere for din læge at hjælpe dig, hvis h*n reelt ved hvad det er du er blevet tilbudt...

Det er helt korrekt at din læge og jobkonsulenten ikke kan pege på pension, dette gælder både før 2013, og nu her efter 2013.....så det er rigtigt hvad sagsbehandleren siger.

Husk din læge altid kan sygemelde dig. Men husk også, at du aldrig kommer videre i systemet hvis du bliver sygemeldt hele tiden - for kommunen kan en sygemelding fra din side blive en belejlig syltekrukke, men for din side, kommer du bare til at hænge i systemet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 23:40   #23
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Mange tak for svar
Det forstår jeg godt, men hvad gør alle i andre når jeres smerter
Bliver så ulidelige at det på virker jer langt op af dagen og påvirker jeres nattesøvn?igennem længere tid Det kan godt være at man ingen vejne kommer hvis man sygemelder sig, men der er jo ikke andet man kan gøre eller er der?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 23:51   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det eneste man rigtigt kan gøre...det er at slæbe sig afsted hver evig eneste dag og vise dem at man ikke kan...

Det er den eneste måde hvor man ikke hænger fast...

Hvis man feks er i arbejdsprøvning og man bare ringer og melder sig syg....og gør det tit nok....ja så vil kommunen sige at de ikke har kunne måle ens arbejdsevne...og at man skal i en ny arbejdsprøvning og dette vil forsætte indtil de kan måle ens arbejdsenve..

Det kan de ikke sige når man trofast har mødt op hver dag....også selv man så har vist dem at man ikke kan...

Har du prøvet at spørge din sagsbehandler hvad der gør at din sag ikke kommer for rehabiliteringsteamet?

Hvis ikke så gør det skriftligt....

Spørg ind til hvad det er de mener mangler i din sag...for at den kan komme for rehabiliteringsteamet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 23:58   #25
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Tak for svar, nej det har jeg slet ikke spurgt ind til men hvad kan det gøre godt for??
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2013, 00:35   #26
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg går ud fra at du gerne vil have din sag for rebabiliteringsteamet

Hvis man skal visiteres til enten fleksjob eller førtidspension....ja så skal det igennem rehabiliteringsteamet...

Hvis man ved hvad der evt mangler i ens sag før den kan komme for det team...ja så er det måske nemmere for dig at sætte noget igang...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2013, 08:43   #27
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Nåå ok på den måde
Ja hvis jeg ellers kan finde ud af at sige fra og ikke sige jaja til alt....
Tænker at jeg vil prøve anden aktør først og lige se hvad de kan tilbyde
Og hvis det hellere ikke går denne gang så vil jeg
Prøve at søge igennem rehabiliterings teamet

Eller skal jeg finde ud af det først?
En anden ting er om i andre tager en kopi med udtalelser til ny aktør
Fra de tidligere praktikker/ arbejdsprøvninger som job konsulenter har skrevet
Eller er det helt unødvendigt - mener for de udtalelser/journal
Fra SB. automatisk? På forhånd tak
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2013, 09:38   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal sørge for at anden aktør har alle tidligere dokumenter, fordi du ikke kan regne med at kommunen videregiver alle oplysninger, da det kan give problemer ift anden aktør.

Efter min mening er du jo sygemeldt, men du skal jo have en endelig afklaring af din restarbejdsevne.

Som jeg læser dine indlæg, har du IKKE på din fleksbevilling fået beskrevet hverken skånebehov, eller timer?

Den sidste afklaring bør dog vægte ift dette.

DVS at de skal tage udgangspunkt i sidste, og sørge for afklaring inden for nogle rammer der er mere skånsomme end sidste gang, da du jo endte med en sygemeldning. (hvilke jo betød, at det var for hårdt, og det er IKKE i tråd med lov).

Efter min mening skal du IKKE til anden aktør, med dette lave timeantal, men et på et Reva-center der kan afklare dig bredt og mere præcist.
Der har de rette fagpersonale til denne form for udredning.

Du kan også få lavet en funktionsbeskrivelse enten i Reva-centret eller hjemme af fys./ergoterapout.

Spørg skriftlig, dels sagsbehandler i job-centret, dels anden aktør.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2013, 09:57   #29
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Tusind tak for uddybende svar det gav mening

Hej popia havde overset dit spørgsmål undskyld...

Jo jeg har fået et flex bevis sidste år da jeg fik det bevilliget, jeg er ikke hjemme lige nu så kan ikke lige chekke det mener ikke der stod timetal men skånehensyn, men den er ikke blevet "opdateret" siden - jeg er jo afprøvet flere gange siden jeg fik den udleveret så mit spørgsmål er:

Skal et flexbevis opdateres løbende...

Og lige et andet spørgsmål

min SB. Sagde at jeg skulle lægge mit cv på jobnet,
Det er fint nok men hun sagde at jeg selv skulle
Skrive mine skånehensyn på er det ok?
Eller skal hun som Sb. Skrive dem selv

Jeg mener bare at det er ikke sikkert at hun er enige i hvad jeg skriver af hensyn.. Syntes det er lidt mærkeligt altså
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2013, 13:17   #30
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber da dine slånehensyn er beskrevet i din fleksbevilling.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring til grin mynthe Alt det andet 8 27-11-2012 17:43
Til grin for systemet. jpi101210 Din historie 3 22-05-2011 10:38
For dem der trænger til en grin :) sane Alt det andet 6 07-11-2009 09:11
Dagens GRIN...he..he..he.. Stella Dit og Dat 2 17-09-2007 12:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension