K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2013, 17:56   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vi er vel alle enige om at vi selv har ansvaret når vi sætter os i en bil og kører...

Men feks i mit tilfælde....der ved lægen at jeg køre bil og har gjort det dagligt...

Men trods dette har hun ikke nævnt noget overhovedet om at jeg lige skulle tænke over det...

Det her er ikke for at lægge et ansvar hos min læge...for jeg ved jo godt at ansvaret er mit eget...

Men når man sidder som læge og stritter recepter over bordet hver dag....ja så ville jeg nu godt synes at hun lige kunne sige noget om det...

Det jeg til gengæld synes er skræmmende...det er at man åbenbart godt må køre bil når man tager Feks Norvipren som indeholder Buprenorphin....

Dette selv om der står ordret sådan her i indlægsseddelen

Citat:
Kør ikke bil eller motorcykel og lad være med at cykle.
Lad være med at arbejde med værktøj eller maskiner.

Det forstår jeg ikke...for jeg ville personligt tænke mig meget grundigt om inden jeg vil sætte mig ind i en bil og køre imens jeg tager dette middel..

Jeg mener....feks kan jeg "glemme" at trække vejret hvis jeg skal til at lave et eller andet....lige fra rede seng til skrælle kartofler.......og jeg mener glemme at trække vejret....jeg tænker simpelthen ikke over at jeg skal gøre det...hvor jeg så efter et stykke tid får problemer med vejret...hvilket jo nok giver sig selv...

Jeg har aldrig haft sådan et problem før...det er først kommet efter jeg har skiftet fra dolol til norvipren...

Det kan også få en til at skifte personlighed, ændre ens temperament osv osv osv...

Så jeg forstår ikke hvorfor man giver lov til at køre bil i denne situation...

Nu kan jeg så godt selv styre det og er klog nok til at vide hvornår jeg skal lade være med at køre bil....men der findes jo nogen som er afhængig af deres bil og som vil sætte sig ind og køre...

Jeg mener bare...glemme at trække vejret...det er jo vildt...det er jo noget man bare gør...og burde ikke være noget man bevidst skal tænke over inden man går i gang med at lave noget..

Kan de piller gøre sådan noget ved en...så bliver man jo lidt bekymret for hvad de så ellers kan gøre ved en...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2013, 23:19   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Ved enhver iværksættelse af behandling SKAL lægen oplyse om virkning/bivirkning og prognose for behandling.
Således påhviler det lægen at komme med oplysninger ang. anvendelse af medicin i trafikken.

Og jeg forstår ikke hvis man stadig er i tvivl... når man får udleveret noget på apoteket der har en "rød trekant" så skulle der sandelig gerne ringe en lille klokke... for den rødetrekant betyder jo netop man skal være forsigtig ved betjening af maskiner og motorkøretøjer.

At pålægge andre at skulle have givet informationt, kommer man ikke langt med.

Og iøvrigt er det ikke dosisafhængigt om man kan køre eller ej.
De præparater i taler om har en tilvænning, så man skal højere og højere op for at få en virkning.
Således kan en person på måske 20 mg, være mere farlig i trafikken end en person på 600mg.
1. De oplysninger har jeg så aldrig fået fra nogen læge. Dette til trods for, at
jeg nu er i gang med den 3. læge, som udskriver Dolol.

2. At "være forsigtig ved betjening af maskiner og motorkøretøjer" er
jo ikke det samme som, at man ikke må betjene maskiner og
motorkøretøjer.

3. Nu har jeg taget 3x50 mg Dolol hver dag de sidste 9-10 år, og jeg har
endnu ikke haft behov for, at gå op i højere dosis.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 00:11   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
I rigtig mange år kæmpede jeg med spændinger i nakke/skulder-området, og oplevede også "sjove" lyde fra nakken.

De senere år har jeg øvet mig lidt på zoneterapi, og har stort set kun ondt i nakken når der er bøvl med en kindtand.

En akupunktør fortalte mig engang, at alt det onde fra nakken samler sig ved det yderste hjørne af neglen på storetåen/tommelfingeren. Og bl.a. dette punkt behandler jeg når nakken driller.

Hvis du kigger på din tommelfingernegl, så handler det om det hjørne, der er ved ydersiden af fingeren, og op mod armen, altså modsat af hvor du klipper neglen.
Prøv at massere det lidt med spidsen af den anden tommelfinger.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du kigger på billedet på nedenstående link, så kan du se hvor ryggraden ligger på hånden (ned langs tommelfingeren), og lænden finder du (selvfølgelig) nederst.
http://www.dig-i-centrum.dk/product/...lamineret-287/

Det er ikke altid man lige rammer plet i første forsøg, men så leder man simpelthen efter de ømme punkter.

Der ligger mange forskellige plancher vedr. zoneterapi på nettet, søg evt. på "zoneterapi+planche".

De punkter, som findes på hånden findes ligeledes på foden.
Rygraden findes f.eks. fra storetåen og ned langs indersiden af foden.

Nogle punkter kan jeg bedst finde på hånden, andre kan jeg bedst finde på foden, så man må prøve sig lidt frem.
Jeg har flere gange skrevet om mine erfaringer med zoneterapi herinde.

Jeg vil prøve, at samle det i denne sociale gruppe: http://www.k10.dk/group.php?groupid=60
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2013, 01:35   #34
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Tjah, blot for at understrege alvoren af medicin, så er her min daglige liste:

40 mg. Oxycontin
40 mg. Oxynorm
120 mg. Cymbalta
50 mg. Valdoxan
400 mg. Seroquel
50 mg. aminojern
50/12,5 mg. losartankalium/hydroklorthiracid
hver 3. måned B12 vitamin indsprøjtning
2 breve movicol mod forstoppelse om dagen.


Hertil kalk og vitamin tilskud

Velbekom!
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension