K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2008, 13:57   #1
babyemma5
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
babyemma5 er ny på vejen
Unhappy HJÆLP

Ja så fandt jeg også lige denne dejlige side.. Jeg ville gerne høre om der er andre derude med samme problem som mig.. Jeg er en gift kvinde på 30 år, med 5 børn uner 11 år.. jeg lider af angst og depression, og har gjort det de sidste 4 år, har været ved egen læge og har også gået til samtale på svendborg sygehus, lige nu får jeg medicin, og de hjælper da også mig til at komme igennem hverdagen, men der er stadigvæk mange ting som jeg ikke kan, feks. køre bil, tage bussen ud og handle, i det hele taget at komme for langt væk fra min bopæl, kan jeg faktisk ikke. Jeg får slet ikke nogen penge nogen steder fra, har prøvet at søge kontant hjælp, men så modregner de min mands løn.. Så vi har til os selv, dvs til bleer, mad, tøj, osv, kun 2000 kr om md, det har vi så prøvet om det kan lade sig gøre, men det kan vi slet ikke få til at hænge sammen mere, regninger vælter ind, og det er bare helt uoverskueligt.. Og det bliver heller ikke bedre med min sygdom, når jeg ved hvordan at det står til er der nogen derude der ved hvordan man kan få hjælp på andre måder, ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere..
babyemma5 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 19:40   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejsa... og velkommen til.

Jeg synes, du skal bede om et møde på kommunen, hvor du søger noget, der hedder enkeltydelser.

Lav et budget, som du kan vise din sagsbehandler.

Du kan evt. også tale med din læge om, hvad du kan gøre... evt., om du kan få støtte ved en evt. ansøgning om pension, da du jo åbenbart ikke kan blive selvforsørgende med det helbred, du har.

Det er muligt, andre kan komme med andre eller bedre ideer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 19:46   #3
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Jeg vil også bare lige sige Velkommne til, og jeg er sikker på at du for stor glæde af denne vidunderlige side, hvor du kan få svar og hjælp på mange ting.

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever

Sidst redigeret af Mai-Britt; 22-06-2008 kl. 19:59.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 21:05   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej babyemma5 og også velkommen hertil fra mig

Har din kommune behandlet din sag som de skal, selv om du ikke får kontanthjælp så skal din kommune stadig søge at hjælpe dig ud på arbejdsmarkedet og lave feks en ressourceprofil på dig for at finde ud af om du evt skal have en revalidering, et fleksjob eller en førtidspension...

Det har kommunerne det med at glemme når ens mand forsørger en...


Men det kræver jo selvfølgelig at kommunen ved at du har et ønske om at blive afklaret ...

Du kunne evt ringe til kommunen og bede om en tid hos din sagsbehandler og høre hende hvordan du står og hvordan de kan hjælpe dig med at komme tilbage til arbejdsmarkedet.

Og som Zuza skriver så har i mulighed for at søge om enkeltydelser til hjælp sådan at i kan holde hovdet ovenvandet ..

Jeg ved ikke hvor meget medicin du tager men er det over 15.100 om året så er der en mulighed for at søge kronikertilskud (via din læge)

derud over kan du søge det der hedder en §34

Citat:
Særlig støtte

§ 34. Personer, der opfylder betingelserne i § 11, og som har høje boligudgifter eller stor forsørgerbyrde, kan særskilt eller i forbindelse med udbetaling af hjælp efter § 25 få en særlig støtte.

Stk. 2. Inden kommunen giver støtte, skal det undersøges, om der kan skaffes en rimelig, billigere bolig.

Stk. 3. Følgende personer kan ikke få særlig støtte:

1) Ægtepar, der er omfattet af § 13, stk. 7 og 8.

2) Personer under 25 år, som får hjælp efter § 25, stk. 1, nr. 3 og 4 og stk. 12, nr. 3 og 4.

3) Personer, der får hjælp efter §§ 25 a og 27.

4) Personer, der modtager orlovsydelse efter lov om børnepasningsorlov.

Stk. 4. Personer, der får nedsat hjælpen efter § 25, stk. 5-10, § 38 a og § 39, får særlig støtte med det beløb, der ville have været udbetalt, hvis de pågældende ikke havde været omfattet af nedsættelsen.

Kilde https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=113596
Der er også mulighed for at søge efter den der hedder en §82


Citat:
Sygebehandling m.v.

§ 82. Kommunen kan yde hjælp til udgifter til sygebehandling, medicin, tandbehandling eller lignende, der ikke kan dækkes efter anden lovgivning, hvis ansøgeren ikke har økonomisk mulighed for at betale udgifterne. Der kan kun ydes hjælp, hvis behandlingen er nødvendig og helbredsmæssigt velbegrundet. Der kan kun undtagelsesvis ydes hjælp til udgifter til behandling uden for det offentlige behandlingssystem. Dette forudsætter, at der ikke er behandlingsmuligheder inden for det offentlige behandlingssystem, og at behandlingen i hvert enkelt tilfælde er lægeligt velbegrundet.

Kilde https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=113596
Endelig kan du så også prøve at søge efter en §100

Som du kan søge efter hvis du har udgifter for over 500 kr om måneden til din sygdom , det skal være udgifter som andre ikke har , feks transport, genoptræning osv ...

Du kan snakke med din sagsbehandler om disse ting hun skal råde og vejlede dig om hvordan du kan få hjælp, og de kan ikke bare negligere dig fordi din mand tjener så meget at du ikke kan få kontanthjælp...

Hvis de ikke er til at hugge eller stikke i kan du i sidste instans søge en førtidspension efter § 17 for at få dem i gang med din sag, men prøv i første omgang at snakke med din sagsbehandler og se om der ikke er en måde de kan og vil hjælpe dig på
  Besvar med citat
Gammel 22-06-2008, 21:26   #5
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Hej
Jeg ved ikke om det her kan hjælpe en smule men siden virker som et godt og sympatisk initiativ. http://www.loftsramteeksperter.dk/bliv_ekspert.htm

Jeg er ikke helt klar over om siden er aktiv længere, jeg har ikke selv prøvet det, men du kan jo skrive og høre ad.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 08:35   #6
babyemma5
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2008
Indlæg: 2
Styrke: 0
babyemma5 er ny på vejen
Dejligt at i er så søde til at skrive, jeg prøver at ringe til kommunen igen idag, og så må jeg se hvad de vil sige til mig denne gang..
babyemma5 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 12:20   #7
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 64
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Det du skal gøre er som Hejdien så rigtigt skriver, at få kommunen til at hjælpe dig med at komme videre.

At du bliver forsørget af din mand fritager ikke kommunen fra pligten til at hjælpe dig videre.

Hvis du f.eks. har en ide selv om hvordan du kunne komme videre med dit liv så henvend dig i jobcentret og søg at få hjælp til at blive revalideret til noget du kan magte enten på ordinære vilkår eller som et flexjob.

Held og lykke
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension