K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2009, 22:26   #11
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Viva.
Har ikke lige overskud til at læse alle de svar du har fået, så måske gentager jeg et eller andet.
Hvis du ønsker at komme tilbage til dit nuværende arbejde, og lægerne mener der er chance for at det kan lade sig gøre at vende tilbage på fuldt tid inden for 2 år, ja så har kommunen mulighed for at forlænge din sygedagpenge i yderligere 2 år. Men det er selvsagt en løsning kommunerne sjældent oplyser op.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 23:06   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Giver lige Velcro helt ret

du skal lige kigge på dem her

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller
Du skriver at det er meldt som en arbejdskade men er der rejst sag ?

Sikkerhedsrepræsentant jeg har været det i mange år og faktisk var det mest mig der blev bragt på banen når der var mobning eller antræk til mobning på virksomheden og mere end tillidsrepræsentanten , for i sidste ende er arbejdsmiljø et sikkerheds spørgsmål få fat i den sikkerheds repræsentant ..

Vi havde der hvor jeg var også store problemer og til sidst blev virksomheden lukket ned i en uge og vi fik et kommunikations kursus og hold da op det hjalp kunne se ud som om i også trænger til det ...

Og igen som andre siger hvor er din fagforening henne i alt det her, jeg kan derimod godt forstå at du kæmper for dit job for bøller og mobber skal ikke have lov at fordrive nogen , men på den anden side skal det jo være sådan at du kan leve resten af dit liv uden psykiske følgeskader af voksen mobning , der er folk der får pension fordi de bliver for ødelagt af det ...

Jeg tænker om du måske kunne have gavn af denne side ...

http://www.voksenmobningnejtak.dk/

Kig på den ...
  Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 23:14   #13
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har det svært med folk der lyver, hvordan tror du, det vil være
at komme tilbage på arbejdspladsen, når flere har nægtet det der
er foregået.

Jeg synes det lyder som et meget ubehageligt sted at være.

Jeg synes du skal tage vare på dit helbred og måske tænke på
mulighederne for et fleksjob, på en anden arbejdsplads.

Held og lykke
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 01:46   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Viva, vi har kun ét liv, og det skal dæleme ikke gøre ondt!!

Jeg kan kun tilslutte mig de andre og skrive, NU MÅ DET VÆRE NOK!

ALLE fortjener at have det godt, man skal have det godt på sin arbejdsplads, man skal værdsættes og føle man er vellidt, og kunne møde op og gå hjem, med en rigtig god mavefornemmelse.

Sådan som jeg læser det hele, så sidder du med et åbent sår, og din stædighed, som du skriver, kan meget let blive det salt der bliver gnedet i såret og får gjort det hele meget værre og uudholdeligt.

Pas på dig selv og husk på, at livet er for kort til at bøje sig i støvet. Du er meget mere værd, så brug din stædighed fornuftigt, og omsæt energien til at finde et nyt job hvor du bliver værdsat. Det eneste dårlige kolleger gør, er at stå i vejen for nye og bedre!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 14:43   #15
Viva
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2009
Indlæg: 20
Styrke: 15
Viva er ny på vejen
Jeg forstår udemærket jeres synspunkter mht at ville tilbage på arbejdspladsen igen, men jeg vil simpelhen ikke finde mig i at blive skubbet ud på den måde !! Jeg er ikke den første som hun har kørt ned psykisk og hvis jeg ikke tager kampen op og tvinger firmaet til at handle, så bliver jeg heller ikke den sidste !! I princippet så rager det mig en høstblomst om jeg kommer tilbage eller ej, men jeg er desværre afhængig af en indtægt og jeg har ikke ret mange muligheder for at finde andet arbejde pt pga mit handicap ! Men hvis jeg skal holde, så skal det være min egen beslutning og ikke deres !!
Viva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 14:50   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Man skal kæmpe for sin ret. Men man skal engang i mellem vælge sine kampe med omhu.
i dette tilfælde kan jeg ikke se du kan vinde.
kan ikke se virksomheden vil ændre holdning, efter 2 års kamp.
men beslutningen er helt op til dig selv.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 15:39   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Viva,

Jeg er og har altid været en fighter, der er der rigtigt mange af os der er. Dog skal sådan nogle som os også lære at nok er nok. Jeg har gang på gang overskredet mine egne grænser og der har haft mange flg. skader. Du risikere som jeg at blive endnu mere syg hvis du vælger kampe der ikke er værd at kæmpe og der tror jeg at du er pt.

Drop en arbejdsplads, tal med kommunen om alternativer. Du risikere at blive endnu mere psykisk dårlig. Jeg fik for, nu snart, 9 måneder siden en mega henstilling fra min egen krop om at "NU HØRER DU ALTSÅ EFTER" ellers ... Det blev simpelt hen for meget med det jeg havde gang i og jeg så det ikke, andre gjorde det heller ikke. Set i bakspejlet skulle jeg have stoppet op forlængst. Desværre har det gjort, at jeg har det værre og har endnu længere udsigter, om nogen overhovedet, til at kunne komme på arbejdsmarkedet igen.

Stop op, det er godt at være en fighter, men pas på du ikke gør det værre og skubber dig over i grove psykiske lidelser angst og lign. der kræver dybt psykologisk arbejde og muligvis hård medicin. Fight dig selv videre til noget andet og bedre, livet at forkort til kampe der ikke kan kæmpes.

Held og lykke og hør nu efter, der er jo en grund til at du spørger her på K10 og får entydige svar, vi vil bare hjælpe dig og de fleste af os gør det ud for dyrt købte erfaringer.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 16:07   #18
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Viva.

Nu læser jeg du skriver vedkommende har gjort det før og nok vil fortsætte med det Så undrer jeg mig endnu mere over, at virksomheden
ikke er mere på banen og sikkerhedsrepræsentanten.
Et jeg har at sige til den person der mopper, må have et meget lille selvværd eller lignende siden vedkommende skal hævne/hævde sig over andre.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 21:24   #19
wipo
Føler sig hjemme på K10
 
wipos avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 31
Styrke: 15
wipo er ny på vejen
Du skriver

Citat:
jeg er desværre afhængig af en indtægt og jeg har ikke ret mange muligheder for at finde andet arbejde pt pga mit handicap
Er dette ikke en grund til at får dem skudt ud af erindringen hurtigst muligt og få kommunen til at hjælpe dig med at blive visiteret til flexjob.
Når du får SDP nu, kommer du på ledighedsydelse,hvis kommunen rubber sig lidt og får dig igennem systemet.(kunne jo være de ville forlænge dine SDP)indtil du var afklaret.
Du kan ricikere at kommunen ikke kan (vil) gøre mere,når dine 52 uger er over.(dette er ikke sagt for at være negativ,men kunne godt forestille mig at blive resultatet)
Er trods alt bedre med ledighedsydelse end ingenting.

Jeg forstår dig SÅ udmærket, at du ikke vil lade dem få den triumf, at du holder op af dig selv,men jeg tror ikke, du kan rykke dem 1 tomme,uanset hvormeget du prøver.
Er det helbredet værd at blive ved med at kæmpe en ulige kamp,som jeg,ud fra det ,du skriver, ikke kan se en positive ende på for dig.

Winnie
wipo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 23:49   #20
perkschultz
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
perkschultz er ny på vejen
Hej Viva.Du skriver at din sygdom er anmeldt som arbejdsskade. Så længer der er en verserende arbejdsskadesag, så kan kommunen ikke stoppe dine sygedagpenge.

Det er vigtigt at man er positiv i forhold til den kommunale indstas for at afprøve din erhvers sitaution. Det gavner en evt. sag om fleksjob eller førtidspension.
Held og lykke med din sag.

fhv. Jobkonsulent.
perkschultz er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I klemme Deacon Alt det andet 1 16-04-2012 11:34
I klemme 2nicy Din historie 8 22-03-2012 13:38
Sygemeldte i klemme supersus Politik og Samfund 0 03-02-2012 23:17
Langtidssyg i klemme: Odenseaneren Politik og Samfund 38 29-06-2009 11:09
Fleksjobbere i klemme zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 0 07-06-2008 10:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension