K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2012, 21:01   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Der skal jo også tages højte for hvad ma kan i de timer man er i job og vilke hensyn der er,hvis man kan 20 timer men har mange skåne hensyn,er de 20 timer måske meget mindre værd.

værdien af de ca 12½ time jeg magter er ca 10 timer.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 13:47   #12
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Der skal jo også tages højte for hvad ma kan i de timer man er i job og vilke hensyn der er,hvis man kan 20 timer men har mange skåne hensyn,er de 20 timer måske meget mindre værd.

værdien af de ca 12½ time jeg magter er ca 10 timer.
Ja, det kom jeg også til at tænke på da jeg havde svaret, men min dovenskab forbød mig at stå ud af sengen og lave om på svaret...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 23:29   #13
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Nårhja det skal der ja
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 15:15   #14
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
KatrineB, har du arbejdet 100% når du har været på arbejde, eller har du haft en del skånehensyn der gør at du arbejder langsommere... det indtryk har jeg nemlig ikke haft.
Som jeg har læst fra dig gennem tiden, arbejder du fuldt ud den tid du er på arbejde eller ??
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2012, 17:06   #15
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Te-pigen

Ja jeg har arbejdet fuldt ud den tid jeg var på arbejde pånær lige et pat enkelte hensyn ingen stres/tunge løft og så arbejder jeg ikke så hurtigt som normalt.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2012, 09:53   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Te-pigen

Ja jeg har arbejdet fuldt ud den tid jeg var på arbejde pånær lige et pat enkelte hensyn ingen stres/tunge løft og så arbejder jeg ikke så hurtigt som normalt.
Ja,men ingen stres ingen tunge løft og du arbejder i et langsommer tempo,der er jo dlige det som gør at en arbejdsskiver vil sige at de 16 timer er lidt mindre værd...

Men sådanne er det og det skal du abselut ikke lade dig værken stresse af eller lade dig presse af.

Det gælder jo om at finde en arbejdsskiver der kan bruge lige netop det du kan levere og komunen job på særlig vilkår skal hjælpe dig med det.

Men du skriver "de" har tvunget dig til at levere 25 timer.DET kan de ikke hvis du ikke kan magte så mange timer så må du sige det,jeg ved godt de prøver at klemme folk til flere timer i præktiker.

Jeg har været uden job i 8 år og været sat i præktik også i samme kæde.
Du skal be om,nej du skal tage de pauser du har brug for ,hvis der er lyft der er tunger end du vil byde din ryg eller hvad det er der gør det,så be andre om at tage det.også om det betyder du skal stå og vente-sener kan man jo tale om det er det rigtige sted at være da der er mange forhentninger i lige det job. Du skal passe på dig selv for der er ingen andre der gør det,og ingen andre kan mærke hvordan du har det så det må du sige til jobkonsulenten,vil denne ikke høre efter så tager du en snak med din sagsbehandler....den vej har jeg måtte tage flere gange.

Mange gange smides man bare ud i et EVT.job/praktik fordi man skulle ha været arbejdsprøves inden en bestemt dato,når de ikke det,smider de en i arbejdspraktik 4 uger,med hendblik på afst arbejde,på den måde har de gjort med mig gemmen 8 år.

Jeg skulle nu være godt igang med en arbejdsprøvning,men de har "glemt" mig så jeg regner med at jeg igen kastes i en praktik af den slags.

du må sige til og fra som du har brug for ,og bliver du ikke hørt må du gå vidre med det.
er du hos Anden aktør,der har både jobkonslent og en sagsbehandler der ikke er lydhør så kontakt evt. den du har på komunen,det plejer jeg at gøre ,dine skånehendsyn skal der tages hensyn til.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 21:06   #17
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg havde igen møde med min jobkonsulent i dag

og i dag har hun så taget en ny dame med som så nu skal være min nye jobkonsulent godt så hende kender jeg osse godt i forvejen for hun var kordinator på min tidl arbejdsplads da jeg blev ansat for 3 år siden da jeg kunne klare 25 timer.

Men nu bliver hun så ved du kan sagtens klare 25 timer katrine det vil jeg væde med du skal tro lidt mere på dig selv osv så vi skal have dig afklaret på 25 timer katrine siger hun,jeg er skam os træt når jeg kommer hjem fra arbejde hverdag siger hun så.

Det kan min psyke så bare slet ik krapere alt det bavl der så det ender med at jeg bryder grædende sammen under samtalen hvor de så siger du har nu 14dage til at vænne dig til tanken om at du skal op på 25 timer så kommer jeg ned igen og vi sætter din arbejdstid op siger hun så og jeg er stadig fuldstændig grædefærdig,hun siger os at det jo ik hårdt arbejde fysisk du har her i føtex.

Jeg må så gå hjem pga at jeg jo ikke kan gå grædende rundt nede i butikken hos kunderne,heldigvis for jeg så besøg af min bostøtte her i eftermiddags og hun kunne godt se at den var gal med mig,hun ringer så ned på komunen for mig og for aftalt et møde med min sagsbehandler hvor min bostøtte så skal med mig for alt det her magter jeg langt fra selv psykisk så der skal vi ned den 30 Aug har det heldigvis bedre nu takke være min bostøtte og en god veninde men pyhh hvor er det hårdt at kæmpe i det system knus katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 21:21   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
,jeg er skam os træt når jeg kommer hjem fra arbejde hverdag siger hun så.


Uanset hvad din jobkonsulent, eller sb, siger eller gør, så skal du sige fra når du ikke kan klare mere.

Om så de skriver, at du skal op på 37 timer, så siger du fra og går hjem efter 20 timer, hvis det er det du kan klare.

Det kan være en god idé, at have sin læge med på sidelinien, nogle gange kan det være nok med en snak i telefonkonsultationen om morgenen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 21:29   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg håber på at der bliver sat en stopper for de 25 timer,men det er for dårligt at jobkonsulenterne ikke tager det for gode vare hvad man siger til dem-derfor er det godt at man idet mindste kan få sin egen sagsbehandler i tale og for håbenlig vil vil være lyd hør over for dig og din bo støtte.

Syntes det kunne være en god ide at underrette din egen læge om din arbejdsprøvning.

Jeg vil meget gerne høre hvordan det kommer til at gå dig frem over,krydser finger for dig.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 07:26   #20
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
NEJ, NEJ, NEJ.....

I guder hvor jeg hader deres personlige kommentar om hvordan de selv har det, det er jo ikke deres liv du skal leve med dit eget og det skal være godt.

Du skal ALDRIG nogensinde lade dig overtale til flere en de 16 timer du indtil nu har kunne klarer, som jo faktisk også er lidt for meget.

Og nej det er måske ikke fysisk hårdt dit job, men det er det psykisk, og det kan altså være lige så hårdt og måske nogen gange hårdere fordi man ikke kan se det på personen, og folk så forventer mere end godt er.

Håber virkelig din bostøtte vil hjælpe dig med at få kommunen til at forstå, for din nye sagsbehandler lyder da som lidt af et fjols... og lad dig ikke true af hende...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobkonsulent mand Spørgsmål ang fleksjob 2 17-06-2013 08:35
samtale jobkonsulent foetsie Alt det andet 1 24-10-2010 23:28
Jobkonsulent carisma Alt det andet 8 01-12-2009 12:33
Utilfreds jobkonsulent bla-bla Politik og Samfund 2 11-06-2009 14:56
Jobkonsulent på hjemmebesøg?? Ninja Dit og Dat 12 31-10-2008 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension