K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2009, 14:21   #1
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
det afslag

hejsa....jeg fik jo afslag på en §17 stk 1,2,3 har i dag skriftligt fået afgørelsen men der står intet om hvilken job /arbprøvning jeg evt skulle kunne klare komme ud i eller hvilken skånehensyn jeg skal have....skal de ikke skrive det i ens afgørelse ved afslag??????? de nævner slet ikke specellægernes erklæringer og skriver kun om EN episode med en aktivering,hvori jeg faktisk har været i over ti aktiveringer i min tid på kontanhjælp hvor de har fyret mig de fleste af dem og var fritaget for aktivering af samme grund i 9år....!!hende jeg er tilknyttet hos i job og råd har skrevet i min ressource profil at det er umuligt for hende finde et sted til mig...


Borgeren har selv rejst sagen iht. PEN § 17 – den 21.04.2009 Sagsbehandler:

Førtidspensionsnævnet har på mødet den 28.05.2009 truffet følgende afgørelse.

Der meddeles afslag på pension i henhold til Lov om Social Pension § 20 stk. 2 jf. samme lovs § 16 stk. 2 nr. 1 og 2.

Det er førtidspensionsnævnets samlede vurdering, at det ikke er dokumenteret, at din arbejdsevne er nedsat i sådant omfang, at du ikke med støtte efter den sociale lovgivning eller anden lovgivning, herunder revalidering eller beskæftigelse i fleksjob, kan blive selvforsørgende.

Ved afgørelsen har nævnet blandt andet lagt vægt på oplysningerne om dine helbredsmæssige forhold og hidtidige erhvervsforløb således som disse forhold er beskrevet i din ressourceprofil og de lægelige oplysninger i sagen.

Det fremgår blandt andet af din sag, at der har været iværksat aktiveringsforløb, som dog ophørte efter ganske kort tid, da der opstod problemer mellem dig og lederen af stedet. Du oplyser selv, at du får det dårligt, når du føler dig presset til at skulle være sammen med andre mennesker, også under arbejdsprøvning. Du har ingen uddannelse og har ikke været i ordinær beskæftigelse de sidste 17 år.

Det fremgår af de lægeligeoplysninger, at du lider af personlighedsforstyrrelse af blandet type.

Du bor alene med dine 2 børn, og oplyser at du ikke magter at skulle passe et afklaringsforløb, da du ikke mener, du da har overskud til dine børn.

Førtidspensionsnævnet har vurderet, at der er behov for yderligere foranstaltninger med henblik på afklaring af din arbejdsevne og muligheder for fortsat tilknytning til arbejdsmarkedet.

Førtidspensionsnævnet finder, at dit funktionsniveau ikke er til hinder for, at du kan deltage i et arbejdsprøvningsforløb.

Kommune vil fortsat kunne tilbyde dig støtte til afklaring og udvikling af din arbejdsevne gennem tilbud efter Lov om aktiv Beskæftigelsespolitik.



syntes den er lidt tynd

Sidst redigeret af pruttenQ34; 10-06-2009 kl. 14:33.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Evt afslag på FP maybeline2you Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 08-10-2012 13:35
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension