K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2013, 15:32   #1
lkp1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2011
Indlæg: 15
Styrke: 14
lkp1 er ny på vejen
Søvnløshed

Hej
Er der nogen herinde der SLET IKKE SOVER.Jeg er en af dem og vil mega gerne i kontakt med andre i samme situation.Ved godt det lyder mærkeligt men det altså tilfældet.Jeg er 50 år og det har stået på i 2 år.Er førtidspensioneret.Har været på søvnmcenter ,prøvet alt medecin som ikke virker uanset mængde.INGEN kan åbenbart hjælpe mig,så jeg tænkte om vi kunne tale sammen og dele erfaringer.Vh
lkp1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 15:39   #2
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Jeg har samme problem. For mig skyldes det en kombination af traumer og sklerose.

Jeg har rigtig god effekt af høj dosis sovemedicin. (20-40 Mg, 2-4 gange max voksen dosis) Ked af det ikke har nogen effekt for dig. Jeg har tilgengæld lidt svært ved at få fat på nok, da lægen udskriver en smule mindre end jeg har behov for.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 15:40   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Lyder lidt utroligt at ingen medicin kan få dig til at sove. Jeg har osse mange perioder med manglende søvn når det bliver for slemt tager jeg seroquell som indsovnings pille.

Nogle gange skal man osse tænke på at man skal have noget at være træt af, hvis man intet laver i dagligdagen er man ikke naturlig træt.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 15:53   #4
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Træthed og søvn hænger ikke altid logisk sammen desværre.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 22:36   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Træthed og søvn hænger ikke altid logisk sammen desværre.
Det vil jeg godt skrive under på det ikke gør,fortiden er jeg så træt at jeg kunne falde i søven hvor som helst-bare ikke i min seng,jeg ligger og glor i loftet den halve nat,og det svært at komme op igen sover ca 4 timer om natten.

Jeg kan slet ikke forestilde mig ikke at sove,jeg har prøvet en periode at have det som om jeg kun halvsov om natten,og der kunne jeg slet ikke fungere ordenligt om dagen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 22:55   #6
Fie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Lokation: Herning kommune
Indlæg: 113
Styrke: 15
Fie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det vil jeg godt skrive under på det ikke gør,fortiden er jeg så træt at jeg kunne falde i søven hvor som helst-bare ikke i min seng,jeg ligger og glor i loftet den halve nat,og det svært at komme op igen sover ca 4 timer om natten.

Jeg kan slet ikke forestilde mig ikke at sove,jeg har prøvet en periode at have det som om jeg kun halvsov om natten,og der kunne jeg slet ikke fungere ordenligt om dagen.
tænk man kan syntes det er rart at andre har samme problem som mig.. vågner altid om natten og ligger og tænker.. så står manden op kl 5.. pigern kl 6.. kl 7.15 er der ro.. falder lidt i søvn og kan næsten ikke komme op.. føler mig tit som en søvngænger om dagen..

Går nogengange senere i seng.. hjælper nu ikke.. kan ikke huske hvornår jeg har sovet en nat igennem.. jo hvis jeg tager en pille prometazin.. fåes i håndkøb
Fie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 23:12   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg sover heller ikke rigtig-....3-4 timer ca..

så blunder jeg ti min her og der i løbet af dagen..det er bare rigtig træls...

jeg har smerter og spiser en masse piller og det er kommet siden ulykken..hvorfor ved jeg ikke..sådan har det bare været i langtid..desværre

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 23:59   #8
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
"mindre" medicin har ingen effekt. Hvis jeg ikke får medicinen, så sover jeg bare ikke, punktum! Jeg kan blive nok så træt og udkørt, men ingen søvn rigtig andet end sjældne korte "powernaps", der slet ikke hjælper.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 00:00   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan heller ikke sove - ikke sådan vildt dybt i hvert fald.

Hvis jeg endelig føler mig dødtræt og går tidligt i seng ved 22-23 tiden, så vågner jeg typisk ved 01-02 tiden og er fuldstændig udhvilet og så er jeg oppe hele natten indtil jeg vækker ungerne ved 06.30 tiden. Og resten af dagen.

Og når jeg ikke går tidligt i seng, så går jeg i seng ved 03, 04, 05 tiden og sover et par timer, og så begynder en ny dag.

Engang i mellem bliver jeg så nødt til at tage en ''morfar'' i løbet af middagen, for at samle energi til ungerne kommer hjem til skole. Men det er ikke så ofte jeg gør det.

Her i Fredags skete der noget meget underligt - jeg gik i seng ved midnatstid, og vågnede først Lørdag kl 14 - tror ikke jeg har sovet 14 timer i streg, siden jeg var teenager........men hold da kæft en hovedpine jeg havde da jeg vågnede, det var fuldstændig som at have tømmermænd x 250.
- og siden har jeg stort set ikke sovet.

Jeg gik i seng i går aftes ved 02 tiden, men kunne ikke falde i søvn.....og jeg har ikke sovet endnu
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 00:11   #10
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Rart at høre at man ikke er alene ....selv de perioder hvor jeg har løbetrænet 100 km+ om måneden har jeg svært ved at sove ordentligt.....
Bliver næsten konsekvent nødt til en morfar ved middagstid men ALDRIG mere end 20 min for så kan jeg slet ikke sove om aften.
Når jeg en gang imellem får "lokket" 10 sovepiller ud af lægen får jeg 10 dages "normal" søvn....bivirkninger er desværre bare humørsvingninger og "sortsyn".....alt har jo som bekendt en pris ....
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension