K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2010, 10:40   #1
Manne76
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Manne76 er ny på vejen
Fagforeningens hjælp

Hejsa.

For 4 år siden kom jeg til skade med min skulder under arbejde (kom i klemme under en seng). Jeg var elev som social og sundhedshjælper. Jeg vidste intet om arbejdsskade eller lign.
Jeg blev sygemeldt dagen efter ulykken.
Ingen sagde noget om arbejdsskade. Jeg var ved vagtlæge samme dag jeg kom til skade, var ved egen læge dagen efter og kiopraktikker, men ingen sagde noget.
Jeg kunne ikke fortsætte min uddannelse, pga. smerter i skulderen, så jeg kom under revalidering. Men stadig var der ingen som sagde noget.
Det var først da jeg kom ud i jobprøvning, at der var en som sagde noget. Men der var der jo gået et år. Men jeg ringede til arbejdsskadestyrelsen, og de sagde at jeg alligevel skulle skynde mig at kontakte min fagforening og få sendt noget afsted, så det gjode jeg.
Tre dage efter blev papirene sendt afsted. Der gik lidt over et år før jeg fik svar. De afviste sagen fordi den var indgivet for sent.
Den ankede vi, og efter yderlige 6 mdr fik jeg afslag med samme begrundelse.
Nu vil min fagforening ikke gøre mere, selv om jeg har bedt om at deres advokat ser på det.
Jeg har selv haft kontakt til en advokat, som helt klart mener at der er en sag at bygge videre på. Også over for den arbejdsgiver som aldrig gjorde noget dengang skaden skete.
Jeg sidder stadig fast i systemet. Har været ude i 5 praktikforløb, hvor jeg ikke har været højere oppe end 20 - 25 timer om ugen. Er på kontanthjælp, og det gør man ikke frivilligt, det er hårdt.
Har været under kniven, gået til en masse læger m.m. Og stadig ved kommunen ikke hvad de skal gøre ved mig.
Har lige afsluttet et forløb ved rehabiliterings centret og i dag skal det overleveres til jobcenteret, spændende.
Jeg er også startet på en smerteklinik, hvilket har været super godt indtil videre. Man bliver ikke smertefri, men får nogle gode redskaber for at fortælle omverdenen om det at leve med smerte hver dag.

Men jeg ved bare ikke hvordan jeg kommer videre, har ikke råd til at betale en advokat selv, kan jeg gøre mere med fagforeningen? Jeg synes jo selv at jeg har en sag.

Nogen som har prøvet det selv?? Og hvad gjorde du?

Knus Marianne
Jeg drømmer om et fleksjob, så jeg kan komme videre.
Manne76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 10:57   #2
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Hejsa.. Jeg kender ikke de nærmere regler men syntes du skal sætte dig med og læse lidt på arbejdsskabdestyrelsens hjemmeside. www.ask.dk Du kan også bruge dette link http://www.ask.dk/da/Nyttig%20viden/...0arbejdet.aspx så springer du lige frem til de informationer du efterlyser.

Håber dette kan hjælpe dig på vej

Bh. M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 13:00   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, det lyder da bare ikke helt ok i mine ører, at du ingen vejledning/hjælp fik hvis det var en arbejdsskade -hvor var din vejleder/evt tillidsmand i dette?

Nå men ihvertfald, så kan jeg også lige tilføje flg link: http://www.arbejdsskadeforeningen.dk/ -eller: http://www.lfa.dk/?m1=1

-det sidste link da jeg jo ikke lige er klar over, hvor i landet du befinder dig.

Hm, ja, ASK er meget strikse med fristen for anmeldelse -og jeg er ked af at sige det, men fagforeningerne tager kun sager de er sikre på at vinde -tankevækkende

Håber du kan gøre brug af ovennævnte links og få lidt klarhed over det hele(men ked af at sige det, belav dig på et langt sejt træk som du desværre ikke kan være sikker på at vinde, der skal opvejes grundigt, vil jeg anbefale)

Ps: tankevækkende er det også, at endnu er INGEN læger blevet stillet til ansvar for IKKE at opfylde deres anmeldelsepligt ang arbejdsskader ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 22-09-2010 kl. 13:14.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 13:31   #4
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Hej Marianne

Prøv at google følgende - arbejdsskade og anmeldelse, så får du en side fra Arbejdsskadestyrelsen, hvor der står, at det er din arbejdsgivers pligt at anmelde skaden, det er også din læges pligt at anmelde en skaden.

Men det er desværre også din pligt at kontrollere at det er gjort, og det skal gøres inden 1 år efter skaden er sket.
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension