K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2009, 10:35   #1
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Question Prøvegebyr

Hej alle skønne mennesker her på k10. Håber i hjar haft en rigtig god jul og et godt nytår

Jeg har lige brug for en smule hjælp. Er lige lidt harm.

Forhistorie:

Min mand er fleksjobber, og har siden Januar sidste år gået ledig pga dårlig ryg (han var på sygedagpenge til oktober, får nu ledighedsydelse.) I slutningen af November fik han bevilliget lastbilkørekort via kommunen da de mente det kunne bedre hans chancer jobmæssigt. Kommunen har betalt for kortet. Da han skal til den afsluttende prøve skal der betales et prøvegebyr på 580,00 kr. Han aftaler med sagsbehandler at han selv lægger ud og sender kvittering til hende, så udbetaler hun dem til ham. Fint, det gør vi så. Havde gjort det samme da han skulle have lægeattest og der var ingen problemer.

Lige inden jul ringede sagsbehandleren og fortalte at hun havde været nødt til at give den videre til en anden, fordi hun ikke kunne få systemet til at udbetale den, så vi skullle bare lige vente lidt så ville pengene gå ind. Nu er vi medio januar og intet er sket. Manden ringer så til sagsbehandler, men HOVSA hun er holdt og er flyttet til anden afdeling. hmm.. Jamen i og for sig ligegyldigt da hun havde givet sagen videre til en anden (som vi selvfølgelig ikke ved hvad hedder) men den stakkels kompetenceløse dame han fik i røret kunne sørme ikke hjælpe før der kom ny sagsbeh. Jo, hør nu her.... ring til gammel sagsbeh. og find ud af hvem der sidder med de papirer og så ryk for dem... er det svært?? Åbenbart for det havde hun da ikke kompetence til. (sagde hun altså selv)

Hvad gør man så nu? kan det være rigtig at vi skal vente på ny sagsbehandler som først kommer om en måned.

Gud nåde og trøste den som ikke betaler sine udestående med kommunen, men når de selv skal udbetale penge til borgeren så haster det vel ikke mere end det jager? eller? Jeg har jo ikke nogen paragraf jeg kan tæske i hovedet på hende... eller har jeg? Hjæææælp.. ved godt det ikke er en formue, men når han er ledig og jeg er fp, så er det faktisk rigtig mange penge...

ønsker jer alle en super dag.

mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 14:12   #2
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hiver den lige frem igen.... slet ingen som kan hjælpe?
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 14:16   #3
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Selvfølgelig skal I da have refunderet prøvegebyret. Jeg går ud fra, at I har et eller andet på skrift om, at kørekortet er blevet bevilget og dermed også skal betales af kommunen. Tag en kopi af denne og send det til den nye sagsbehandler. Henvis til dette, og vedlæg kopi af kvitteringen for jeres udlæg på de kr. 580,- og meddel, at beløbet bedes refunderet. Har i ikke en kopi af kvitteringen, så henvis til, at denne er indsendt til kommunen én gang, og at I fortsat afventer udbetaling af gebyret. Enten aflever brevet personligt, eller kræv at de kvitterer for modtagelsen pr. brev (dette kan skrives i brevet). Hører I stadig ikke noget, så bare begynd at kontakte bogholderiet hos kommunen dagligt (få en god og høflig samtale - gør denne medarbejder til jeres allierede), så bliver de til sidst så træt af jer, at de rykker sagsbehandleren om at få bilaget sendt til sig. Tro mig, det virker.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 14:21   #4
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Hvis du ikke vil vente en måned til den nye sagsbehandler kommer, så kontakt alligevel bogholderiet. Sig det som det er. I er blevet bevilget kørekort, og har selv lagt penge ud for lang tid siden. Sig, at det ikke er din skyld, at der ikke er nogen sagsbehandler nu, så du vil have pengene, og det skal være nu. Sørg for, at hun vender tilbage til dig med en plan om, hvad der kan gøres, for vente skal du ikke. Ellers kræv at tale med chefen, da det ikke kan være rigtigt, at en borger skal vente så længe med at få penge, som man har lagt ud for kommunen. Vær fast og bestemt og overbevisende, det er dine penge, og du har krav på at få dem (men du skal naturligvis være sød og flink samtidig), så medarbejderen forstår dig, og ikke blot synes at man vil brokke sig. Sørg for at der sker noget.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 14:23   #5
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hej Tutti :-)

Tusinde tak for dit svar. :-)

Problemet er at der ikke er nogen sagsbehandler før vi kommer hen i februar. Og den gamle sagsbeh. havde givet sagen videre til en anden som vi ikke fik navn på, og ingen kan fortælle os hvem den anden er... har en kopi af kvitteringen, og også papirerne på at kommunen betaler kørekortet. Der har heller ikke været problemer overhovedet hele vejen igennem, hverken med befordring eller andre ting. Kun lige den her sidste udbetaling... Det er noget øv... og så lige i Januar...
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 14:24   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mimse jo jo mon ikke der er nogen der kan svare , den skal bare lige læses først

Som jeg forstår det så er problemet at din mand lige pt ikke har nogen sagsbehandler og derfor er der ingen der kan betale for det udlæg i selv har lavet...

Jeg ved sgi ikke lige hvordan i gør det, men jeg ville da skrive promte til borgmesteren fortæl historien , klag over sagsbehandlingen og at i ikke kan få de lovet penge refunderet, skriv gerne hvordan det går for de borger der ikke betaler hvad de skylder og at i forventer at han gør noget med det samme, da jeres penge er små og at aftalen var at i skulle have pengene refunderet med det samme, og at i pr efterdags ikke længere kan se jer i stand til at lægge penge ud som er bevilliget af kommunen, da det påvirker jeres økonomi i negativ retning...

Og bed ham så om at finde en der kan betale det gebyr tilbage som aftalt, så svært kan det heller ikke være , heller ikke for en kommune ...

Det er så typisk kommunalt sådan noget
  Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 14:24   #7
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
hehe... nu har du så givet svar på det...

Tusinde tak. Jeg vil tage kontakt (eller manden vil) til bogholderiet, så må de altså hjælpe...

;-)
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 14:28   #8
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Så er der ikke andet for end at kontakte en af de søde piger i bogholderiet. Sig til hende som det er, og at du ikke kan vente længere. Det er jo ikke din skyld det her. (jeg gjorde selv det samme, da en ny sagsbehandler havde glemt at meddele, at mine sygedagpenge skulle forlænges). Jeg fik at vide, at min sagsbehandler var på ferie og om jeg ikke kunne vente 14 dage. NIX sagde jeg, fik så fat i bogholderiet og fortalte, at jeg ikke havde fået udbetalt mine sygedagpenge, og at jeg ikke kunne vente på at sagsbehandleren kom hjem fra ferie. Sagde, at det jo ikke var min skyld, at tingene ikke var gået i orden hos mig. Jeg har jo også faste udgifter. Bogholderen var så flink, at hun lovede at undersøge sagen. Hun fik kontakt til 4 forskellige personer, og fik så til sidst lov til at sende mig penge samme dag. Det vil sige, at hun gjorde alt arbejdet, og der skete noget. Bogholderen fik min mailadresse, og var så sød at videresende mig kopi af de mails hun fik fra de forskellige samt meddelte mig, at pengene blev overført med det samme) Så der er ikke andet for end at prøve det. Bogholderiet har en stor magt, og jeg har på fornemmelsen, at sagsbehandlerne måske endda vil gøre mere for dem, end for os.

God fornøjelse
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 14:29   #9
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hej Hejdien. :-)

Tak for dit svar... undskyld jeg hev den frem igen, begyndte bare at blive nervøs for om vi var låst fast i det her.

Tænkte på at kontakte borgmesteren, men sys det er et drastisk skridt... vil prøve at kontakte bogholderiet først og de får en uge (er det for meget forlangt?) ellers må jeg skrive til bossen...

Vi afbetaler pt ved siden af på noget for meget udbetalt sygedagpenge og jeg har seriøst lyst til at tilbageholde de penge indtil der sker noget... men så får jeg vel bare rykker gebyrer og diverse. Øv er det.
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2009, 14:42   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mimse he he det er i orden og mit svar er et godt eksempel på hvad der sker når man er en evighed om at få skrevet færdig, jeg havde ikke nået at læse alt det andet...

Og et godt forslag med bogholderiet den havde jeg ikke lige tænkt på, nu er det sådan at jeg selv lige har siddet og læst på mine egen papir (ny aktindsigt ) og jeg kan se at her i kommunen er der noget der hedder en beskæftigelse sagsbehandler, en jobkonsulent og en ydelse sagsbehandler det kunne være at du lige skulle tjekke om det er det samme i jeres kommune, jeg er igang med at søge §81 og der har min sagsbehandler intet med det at gøre, jeg skal søge igennem ydelse sagsbehandler , det er også hende der søger for min ledighedydelse osv ...

Kan være i også har sådan en og kan kontakte hende, og ja drabeligt med borgmester for så lidt, men på den anden side så kan der være mange andre også og måske også større beløb, det er ikke helt uvant at kommunener "glemmer" at udbetale de penge de skylder borger .. men rykkergebyr på 250 kr den æder de ikke (er forsøgt ) selv om det vel burde være det samme for dem som for os andre ikk
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension