K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2010, 18:23   #11
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Exclamation Om tidsfrister på sagsbehandling

Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jamen man kan da sagtens lave en frist (og måske der allerede er en? Har godt lagt mærke til din kamp, fortsæt endelig med det!), men vil det være borgeren til gavn?

Hvis nu fristen f.eks. er tre måneder eller et halvt år - og man f.eks. ikke kan få fat i de lægepapirer der skal bruges, ikke pga kommunen men pga lægen, eller det ikke er muligt at finde en plads til arbejdsprøvning så hurtigt, eller begge dele ... Så kunne man jo med en frist bliver tvunget til at give borgeren et afslag, fordi der ikke er dokumentation der kan understøtte f.eks. en fleksjobansøgning! Og det er jo da noget skidt!

Synes retningslinier, og f.eks. handlingskrav i den slags sager er helt og aldeles i orden, men er bange for at tidsfrister i lige nøjagtig den slags sager ville gå mere ud over borgeren end at gavne den...

Øhhhh, bruger vi ilt når vi trækker vejret?

SELVFØLGELIG vil tidsfrister komme borgeren til gavn; er man i tvivl om andet har man vist ikke læst nok herinde, eller føling med de mennesker hvis skæbne man dagligt har i hænderne. For slet ikke at tale om, at mærke efter, på egen krop.

Uvisheden ved f.eks en HIV eller graviditetstest?
svar fra en biopsi eller blodprøve?
Behøver jeg at fortsætte?

Det der gør at man bare nogenlunde kan holde ventetiden ud, er netop at man har en deadline, en absolut sidste frist for hvornår man får svar på et spørgsmål der fylder ALT.

Menneskehjernen KAN ikke klare sig uden rammer, grænser, lys/mørke, tid og dato - det er bl.a. derfor sensory deprivation - at holde folk i et rum HELT uden sanseindtryk - er erklæret TORTUR.

omsat i K10 univers, er det ofte ventetiden, uvisheden, der trækker flere år fra folks livskvalitet, og sender dem ud på det psykiatriske skråplan - det kræver fandme nerver af stål, at få en psykisk/fysisk nedsmeltning i DK.

Argumentet med at en deadline kunne forhindre en kvalitativ og fyldestgørende sagsbehandling til skade for borgeren, er en fornærmelse af IQ'en hos de personer den knaldes i hovedet af - har INTET på sig, idét vi jo alle sidder i første parket til at konstatere, at forlængelser, udskydelser og forhalinger, er en disciplin som Systemets vogtere mestrer til fulde!

Det er en minimal teknisk detalje at forlænge en sagsbehandlingstid af positive årsager som nytilkomne informationer osv - alt andet er ordskvalder og mundl**t fra bureakratiets side.

Og jeg har ikke tænkt mig at undskylde min tone i dette indlæg, da dette ikke er et personangreb, og jeg ikke kunne drømme om at "skyde budbringeren" - i dette tilfælde socialrådgiveren - men sidder her med de små hår på hovedet rejst, af irritation over det forbandet nedladende niveau Systemet fortsat tiltaler og behandler os på.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 18:44   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
så er den ged barberet -og tak for dit indlæg hansemand, som jeg KUN kan være enig i
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil tidsfrist? Mumrik Alt det andet 6 10-07-2012 11:12
tidsfrist SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-01-2012 23:13
Tidsfrist for ressourceprofil gitta Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 23-01-2010 02:49
Kommunens tidsfrist. MorWettendorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-11-2009 01:42
Kommunernes tidsfrist Cdog Politik og Samfund 6 16-04-2009 15:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension