K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2011, 01:40   #1
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
FP alt afprøvet og mindst 11 forskællige medicin navne

Jeg har lige læst svarene på et spørgsmål omkring ADHD medicin mærker (navne) 11 forskellige dukkede der op. Jeg ved der er 2-3 stykker flere.

Hvis vi så sætter de 11 op imod en knotten kommune med en lidt for god lægekonsulent, så vil afprøvningen af medicinen alene, komme til mindst at tage 3 år.

Oven i propper vi det lige sammen med støjsenderens blåstempling ad os syge og svage som antideprisiva forsøgskaniner, for det er også for ADHD´ere en hel værden for sig, der vil også være en god 3 års lullen rundt i pille fyldt mave.

Når medicinen så er på plads alt afprøvet det mest optimale fundet, så er der jo også lige div behandlings metoder/former, og der har vi vel, et slag på tasken 4-5 år som forsøgskaniner.

Først der efter, altså efter de første 5-8 år) man man endlig komme i en brugbar arbejdsprøvning (i det behandling og medicinering jo skal være optimal, for at få et optimalt resultat) Og så endelig efter 1 2 måske 3 arbejdsprøvninger (dvs et års tid, måske 1½ med ventetid på ny arbejdsprøvning) kan der i systemets øjne siges afklaret, punktum, NU kan vi tage stilling til hvilken hylde du skal være på.... efter 9½ år kan der endelig tages stilling.

Ja det er sat lidt på spidsen, og dog, for når vi så samtidig ser på både blå´s og rød´s ønske om at fleks og FP mulighederne skal strammes, så er det jo netop at kommunerne begynder at gøre mere ud af deres krav til lægekonsulenternes viden omkring samtlige behandlingsmuligheder, fordi det er et nemt sted at starte, så urealistisk er det bestemt ikke.

Da det gik op for mig, blev jeg faktisk rystet, ærlig talt, og det ryster mig endnu mere at høre folk sige at det er helt rimeligt at ALT skal være afprøvet, ja ja de fleste ved slet ikke hvad det indebærer, men hvis man så fortæller dem det er der bare ingen (kom meget få) der tror på det.

Hvad hele hule foregår der i knolden på de kære politikere? hvorfor tæske på os, hvor konsekvenserne for tæverriet hurtigt bliver meget dyrt, ikke kun menneskeligt, men også for samfundet, hvorfor ikke gøre mere ud af at tvinge arbejdsmarkedet til mere fleksibilitet og rummelighed (som fx de snakker om med kvinder i bestyrelserne) Det vil alle parter da komme MEGET længere med, og så behøver det ikke en gang være særlig dyrt for samfundet (ikke set i forhold til som det er nu, og bliver lige meget hvor mild en stramning der kommer på fleks/FP området)

Jeg frabeder mig disk i parti farver, altså fint man er rød blå eller lilla, men jeg gider IKKE at man begynder at... det er også de blå lyserøde eller orange- ses skyld, fordi det er den snævre kasten med guldaber, der netop er med til at systemet er så bæ´et som det er, og det skaber ikke løsninger, kun mere splid og strid.

Det var lidt nattetanker her fra, vel mest opstået efter en god ven ifb 21 Søndag, var... du har bare af at takke NEJ til det lo*t (citat) du er meget bedre uden medicin, så er du nemlig altid så glad og smilende, og ikke mindst sjov (er lidt meget en teenager forklæt i en voksen krop IRL)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 09:42   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, men der er mange flere sygdomme, som faktuelt IKKE er klarlagt og tilstrækkelig afprøvet ift behandling, indenfor et år.

Feks forskellige bindevævslidelser, herunder betændelselsgigt, hvor første skaning, først indstilles efter 4 mdr, + 1 mdr vendtetid, + en mdr for resultat til sygehuset, dvs tidligst efter 6 mdr begynder den medicinske afprøvning.

Div milde gigtmedicin, ca 3 mdr, herefter salzapryin, 3mdr, herefter kemo eller predinisolon, eller i rækkefølge. de 2 sidste gives ikke under 6 mdr, ofte 1 år eller mere.

Hvis alle medicin forsøg gennemgåes, er der selvsagt tale om de alvorlige, ofter invaliderene forløb, men hvor nødvnedigheden af at sygedagpengene bibeholdes selvsagt betyder meget da stress forhaler, og forværre forløb og symptomer.

Først efter medicinforsøg har man (måske) så meget styr på sygdommen at afklaring af arbejdsevne kan påbegyndes.

VH POPiE
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 11:04   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Lum fint indlæg
tror desværre også det bliver en konsekvens med den nye reform

min sag er heller ikke på plads efter 3 år, det jeg frygter er at man starter på nul
alså hvis man ikke er afklaret inden den nye reform, så skal man i et udviklingsforløb
i 5 år, uanset hvor længe man har været i systemet før den nye reform
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 17:50   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Pop jeg skriver OS i stykket omkring arbejdsmarkedet, fordi ADHD jo kun er et eksempel, og fordi tankerne kom ud fra de svar spørgeren fik, med de 11 forskællige medicin navne.

For naturligvis er ADHD absolut IKKE det eneste der har mange mange mange behandlings muligheder, de værste områder er dem, hvor behandlingen ikke er helbredende (som fx ved ADHD) hvor folk er født som de er, og vil dø med det, lige meget hvor meget medicin og andet form for behandling der end påduttes folk.

For mit vedkommende er det kostateret at behandling max vil forbedre livskvalitet, men ingen eller meget ringe indvirkning vil have på funktionsevnen, men det hjælper jo ikke i forhold til at ALT skkal afprøves, og så er man jo tvunget ud i at være forsøgskanin, altså hvis man gerne vil havne på en eller anden hylde.

Jeg er træt af vores hårde system, og undrer mig meget over hvad politikerene tror der kommer ud af det for samfundet, når de samtidig ikke vil foretage justeringer der åbner arbejdsmarkedet for os syge og svage.

MT jeg har faktisk overbvejet at spørge støjsenderen efter om det er DET! hun mener med udviklingsforløbene?? og spørge hende efter den økonomikse side af det (med min egen familie som eksembel)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 00:33   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Men du har fuldstøndig ret.

Der findes mange sygdomme, og skader, som dels krøver OMFATTENDE undersøgelser, og afprøvninger.

Dette er kendt af læger, og passer derfor IKKE med at sygedagpengene stoppes efter et år, når et væld af de ofte mere alvorlige problemer tager længere tid, end sygedagpengene varer.

Så derfor:
Godt og relevant indlæg.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 10:25   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
For slet ikke at snakke om ventetiden på div undersøgelser der kan man også got smide et års tid oveni, godt skrevet LUM
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge pension uden at være afprøvet havheks Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 20-12-2012 17:23
mon det er navne-sammenfald!!! lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 03-09-2011 17:13
Navne beskyttelse hvorformig Dit og Dat 11 06-03-2011 08:55
navne på pensionsnævnet? cosy Alt det andet 13 26-12-2010 11:34
Hvornår er medicin afprøvet - ADHD !? Enteneller Alt det andet 5 01-03-2010 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension