K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2009, 00:22   #1
bebs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2009
Alder: 63
Indlæg: 5
Styrke: 0
bebs er ny på vejen
Post arbejdsprøvning... Fleksjob.. ?

Jeg har været i 3 arbejdsprøvninger, og det er nævnt af jobkonsulenten at et fleksjob ville være godt for mig ! MEN da jeg kun kan "arbejde mig op på 3-3,5 t. pr dag " - så ville det nok blive svært. Hvad har det med det at gøre ? Jeg kan IKKE klare mere, men ville gerne.
Har nu læst mange erfaringer - og er SÅ nervøs for den videre sagsbehandling. Nu er det snart "resourceprofil-skrivning", hvor jeg gerne ville have en bisidder med fra fagforeningen, men det bruger de ikke tid på - men vil gerne ind i sagen senere, hvis der er behov for det ??? ØØØHHH. Hvad sker der ved denne profilskrivning ? Kan nogle svare på det ? Noget jeg skal tage højde for ? Håber nogle vil svare. Tusind tak fra bebs. ,
bebs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 01:24   #2
Hannepanne
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hannepannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2009
Indlæg: 117
Styrke: 16
Hannepanne er ny på vejen
Hej Bebs.
Du kan bede om at få skabelonen til ressourceprofil tilsendt og så udfylde den selv. Derefter sender du den tilbage til sagsbehandler som så kan tilføje eller ændre. Du skal vente med at skrive under til den har været omkring rettelser.
Vær så positiv som overhovedet muligt og se på dig selv med venlige øjne, find alt det gode frem og skriv det sammen med dine barrierer.
Den der er bedst til at skrive DIN ressourceprofil er jo DIG.
Jeg skrev min selv,- den slags kan jeg virkelig ikke overlade til andre

Jeg så i en anden tråd herinde fornylig at der var en adresse på gratis bisidder, den kan du prøve at finde. Og ellers har jeg fundet noget her http://www.ladk.dk/ , det kan du læse lidt på.

Forresten er 3½ times dagligt arbejde da også noget!! Har du en fridag midt i ugen? Ellers kunne du måske prøve at få det, og så kan det jo være at du kan arbejde 1 time eller 1½ mere de andre dage?

Go for it.

Hannepanne
Hannepanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 01:34   #3
Connybirk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 29
Styrke: 16
Connybirk er ny på vejen
Hej Bebs

Bliver helt forskrækket , du MÅ bare finde en du kan have med som bisidder, min erfaring siger mig alt andet er livsfarligt, helst ikke en der er alt for tæt på, som evt har følelser involveret, men naturligvis en du har tillid til. Pøj pøj med det.

Connybirk
Connybirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 03:08   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bebs ja det kan godt virke lidt skræmmende alt sammen , men når de siger til dig at du skal op i timer så er det for at gøre det nemmere for dem at skaffe dig et fleksjob men det hjælper jo ikke noget , man kan ikke pille hår af en skaldet og lige så lidt kan du arbejde mere end helbreddet tillader det...

Jeg vil klart anbefale dig at have en bisidder med det behøver ikke at være en prof af slagsen hvis det er , mange gange får samtalen et meget bedre forløb hvis der lige sidder en med på sidelinjen og det så være din mor far søster bror veninde eller nabo ...

Der er utroligt meget til sådan et møde og mange ting huske forkert eller mere skræmmende end det er når man er hjemme , så derfor kan det være en god ide at optage samtaler, jeg gør det altid og uden at sige det på kommunen (det er lovligt ) så har man også noget dokumentation og man kan lige høre det igennem igen hjemme i fred og ro ...

Du burde gøre dig selv den tjenste lige at læse det her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet der kan du se hvordan det skal forløbe og selv om det kan virke langt og uoverskueligt så kommer det ti fold igen til dig , når du selv ved hvordan det skal forløbe ...

Og ellers må du komme ind og spørge igen , det er ikke alle ressourceprofiler der er håbløse min har jeg aldrig haft noget at udsætte på og skal have den til parts høring igen her på tirsdag , men de plejer at være helt fine til at udfylde den ....

En sidste ting vil jeg dog sige til dig , hvis der er nogen der fortæller dig at du ikke kan få fleks fordi du ikke kan arbejde mere end 3,5 time om dagen så sig at du vil have det på skrift , der er nemmelig ikke nogen nedre grænse for fleksjob , og mener de ikke du kan komme i betragtning til fleksjob pga du ikke kan arbejde nok ja så må det jo være førtidspension ... tag aldrig sådan noget for gode vare forlang at få det på skrift med lovhenvisninger ...
  Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 10:06   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
En sidste ting vil jeg dog sige til dig , hvis der er nogen der fortæller dig at du ikke kan få fleks fordi du ikke kan arbejde mere end 3,5 time om dagen så sig at du vil have det på skrift , der er nemmelig ikke nogen nedre grænse for fleksjob
Hvor er jeg dog heldig med min jobkonsulent (anden aktør), inden jeg startede i praktik oplyste han mig om, at hvis jeg ikke kan klare 12 timer eller derover, så vil det blive svært at finde et flex-job.
Og det er jo så sandt som det er sagt, da det i så fald vil være en underskudsforretning for arb.giveren.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 12:14   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej bebs!

Jeg er én af dem, som er visisteret som fleksjobber og arbejder 3,5 timer pr. dag... Så det KAN lade sig gøre... Det job jeg har nu, har jeg selv fundet...(selvom de godt nok ville have haft én til 20 timer ugentligt, men de gik med til at ansætte mig til 17½ timer ugentligt)

Du skal ikke tage dig af det, hvis de påstår, at du feks. skal kunne klare dig 20 timer ugentligt, for hvis du ikke kan, så kan du jo ikke...! Det skal ikke blive et liv, hvor man bliver sygere af det, hvis man ikke kan holde til det. Derfor vær stærk og vis kun det DU kan klare...

Held og lykke... !
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 14:15   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Hvor er jeg dog heldig med min jobkonsulent (anden aktør), inden jeg startede i praktik oplyste han mig om, at hvis jeg ikke kan klare 12 timer eller derover, så vil det blive svært at finde et flex-job.
Og det er jo så sandt som det er sagt, da det i så fald vil være en underskudsforretning for arb.giveren.
Trold ja jeg havde en jobkonsulent som var alletiders han blev skiftet ud med en ko.. ja undskyld men det var hun altså , mage til ja vil ikke skrive det her ...

Selv da jeg var sygemeldt kunne hun ikke finde ud af loven det kunne hendes chef heller ikke de mente at når nu jeg var visiteret til fleks så var der jo ingen ko på isen , de kunne bare sende mig i praktik også kunne den jobkonsulent selv finde ud af om jeg skulle ned i timer, nu var jeg så bare sygemeldt med alverden nye diagnoser rendte på hospitalet hele tiden , selv om jeg sendte dem loven og forklarede op og ned af stolper ja så ville de simpelthen ikke sende mig til rigtige afdeling, da det endelig lykkedes mig at komme igennem forlangte min jobkonsulent at komme med til mødet med mig og sagsbehandler i sygdagpenge afsnittet ...

Her sad hun så og snakkede om at det hele var forfærdeligt at de ikke vidste hvad der var gået galt og hvorfor jeg ikke var sendt til rigtige sted fra starten af og der var sket nogen fejl, en ulovlig praktik hun havde sendt mig i og som jeg blev endnu mere syg af , den ville hun helst ikke snakke om for det var jo overstået hurtigt (hun blev bange da hun fik brev fra min læge af og da jeg meldte stedet jeg var i praktik til fagforeningen som troppede op og de blev lukket ... ) så det mente hun ikke vi skulle tage med .. jo gu skal vi så ...

Nå men jeg følger heldigvis altid mit eget råd om ikke at ringe og kun skrive min jobkonsulent prøvede altid at ringe , men nægtede at tale med hende så jeg har alt på skrift også mine samtaler med fagforeningen uuuups siger jeg bare he he ...

Jeg står og skal igang med arbprøvning og min sagsbehandler har så oplyst mig om at hvis og så frem vi ikke kan få mig op på over 12 timer så er det hele ved at være omsonst og kan da også se at hun lægger op til en førtidspension i min ressourceprofil .. men nu skal jeg så lige i arbprøvning først men der kan jeg heller ikke klage , der tager de også alt det hensyn de kan til mig ... og så skal vi se om jeg stadig kan være flekser på mindre timer eller om jeg skal på førtidspension i stedet for , så jo nogen kan godt finde ud af det og vi skal som borger bare være lykkelige når vi finder dem

Og sorry til bebs der stjal vi vist din tråd, men som du kan se så kan det godt lade sig gøre , jeg er i forvejen visiteret til fleks på 15-20 timer nye diagnoser og forværringer af helbredet gør så at man skal finde ud af at jeg skal p å12 til 15 timer og hvad mine skånehensyn skal være ,det skal man jo også lige tænke på ,...


Indtil nu har jeg skånehensyn der hedder tæt på hjemmet og mulighed for at sove på jobbet he he . det job har jeg altså ikke fundet endnu ....

Min sagsbehandler lægger ikke skjul på at hun mener at det hele er ved at være lidt latterligt men jeg ved så også godt at det bestemt ikke er hende der afgøre noget mht mig ...og den chef der er på afdelingen er desværre hende der mener at en flekser ikke kan blive mere syg , en gang flekser altid flekser er hendes motto .. og hun er i pensionteamet ... så det har meget at gøre med hvilke mennesker du støder ind i .. men klart der står ingen steder i loven at du skal arbejde så og så mange timer for fleks , det er noget kommunalt ansatte opfinder .. og du risikere at få afslag på fleks hvis du er over feks 25 timer for kan du så ikke revalideres eller klare dig med et deltid job ... man skal bestemt ikke gøre sig selv mere syg end man er , men man skal heller ikke ødelægge sig selv


Tro mig der kommer ikke nogen og takker dig for det , og ikke mindst skriv din jobdagbog og hold en tæt kontakt med din læge , så alle forværringer registres ....

Og lige en sidste ting hvordan kan du have været i 3 arbprøvninger uden at der er lavet ressourceprofil det er det første der skal laves ...

De kan jo ikke samle dig til en helhed hvis ikke de har lavet en ressourceprofil..
  Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 14:23   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
og den chef der er på afdelingen er desværre hende der mener at en flekser ikke kan blive mere syg , en gang flekser altid flekser er hendes motto .
sjovt du nævner det...den holdning er i mange kommuner...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2009, 16:39   #9
bebs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2009
Alder: 63
Indlæg: 5
Styrke: 0
bebs er ny på vejen
TAK allesammen....

.. TUSIND TUSIND TAK, allesammen. Allerede nu ser jeg mere lyst på det hele. Hvor er i skønne, at I hjælper mig !!! Skal lige sige, at jeg har ikke problemer med at få en bisidder - i form af en ven/veninde, men ville gerne have en`med som kan nogle paragraffer.. Men tak.. Der var jo lige nogle link jeg kunne kigge ind på... Det vil jeg gøre. Igen TAK til jer.
bebs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 10:01   #10
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
flexjob

jeg ville høre om hvis jeg nu kan arbejde 15 timer om ugen..så kan man ikke søge en §17 vel???.....i så fald hvis jeg kan arbejde 3 timer dagligt kan jeg så trække kørslen fra.?? dva hvis jeg finder et flexjob hvor jeg skal bruge en time om dagen frem og tilbage kan jeg så trække dette fra?....eller hvordan foregår det..
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning/fleksjob reki Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-04-2013 17:35
Arbejdsprøvning/fleksjob reki Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 56 07-04-2013 09:45
Arbejdsprøvning ifb. med fleksjob Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 9 05-03-2012 20:18
Arbejdsprøvning mhp fleksjob newsgerry Spørgsmål ang fleksjob 0 28-11-2010 12:54
Arbejdsprøvning/fleksjob lgr Spørgsmål ang fleksjob 8 21-03-2008 17:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension