K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2008, 15:45   #1
Anna
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: Ishøj
Indlæg: 6
Styrke: 0
Anna er ny på vejen
Smile Det kan betale sig at klage over Kommunernes afgørelser.

Hermed en solstråle historie

Jeg har vundet en stor sejr over Vallensbæk Kommune. Jeg har tidligere skrevet herinde og fortalt om min kamp om fratagelse af sygedagpenge, selv om jeg er i kemo behandling til august mdr. i år.

Kort fortalt:

Ankestyrelsen har meddelt at Vallensbæk Kommune tog fejl i deres afgørelse, jeg var berettiget til sygedagpenge. Det der nu bekymrer mig, er at Statsforvaltningen Hovedstaden også tog fejl i deres afgørelse, da de gav Vallensbæk Kommune ret, at de kun havde fulgt loven. Jeg har allerede talt en medarbejder hos Claus Hjort Frederiksen, som kender til min sag.
Opfordret til at man ”skriver” lovgivningen så Kommunerne kan læse og forstå dem.
For øvrigt er Claus Hjort Frederiksen kald i samråd i Folketinget, om de 44 % fejl afgørelser som Kommunerne står for, se www.folketinget.dk

Ankestyrelsen har afgjort at min sag skal som principiel sag. Jurister er nu ved at formulere afgørelsen. Det vil sige at min kamp, hjælper også andre syge mennesker fremover.

Så lige nu kan jeg næsten ikke få mine arme ned .

Den undersøgelse Ankestyrelsen lige har foretaget, er mere eller mindre sat i kraft af min ankesag.

Jeg skrev til Ankestyrelsen "hvorfor" der ikke var en statistik, over hvor mange mennesker der ryger i det ”sorte hul” i lovgivningen. Jeg havde undersøgt inden om der fandtes en statistik, hvad der ikke gjorde på det tidspunkt, der findes ellers mange statistikker om alt muligt andet.

Jeg har haft et godt men ”langsommeligt” samarbejde med samtlige klage instanser. Politikkerne er jo ikke til at få i tale, de kan ”desværre” ikke gå ind i personsager.

Jeg har i dag med posten modtaget en resurse profil fra Vallensbæk Kommune. De er indstillet på at give mig sygedagpenge til jeg er erklæret rask. Min læge på Herlev Hospital samt Ankestyrelsens læge, udtaler at resultatet først foreligger 6 mdr. efter endt behandling, min behandling startede 12.09.07 og slutter 12.08.08. Det er en stor lettelse for mig psykisk, min kamp har været "psykisk tortur" .

Jeg har lige læst at flere er havnet i det ”sorte” hul i lovgivningen, jeg vil forsøge at svare hurtigst muligt. Jeg er i kemobehandling så kræfterne er ikke altid til stede *S*.
Jeg forsøger i gennem www.hepatitislinien.dk at hjælpe og støtte andre i samarbejde med Landsformanden Susan Christensen, som er professionel rådgiver, så jeg har nok at se til.

Mange hilsner til jer alle, og husk at det kan betale sig, at kæmpe mod systemet Danmark.

Forårshilsner fra Birte
Anna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 16:01   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja når man får ret er det svært at få armene ned

Men er foruroligende hvor mange afgørelser der er praksis i kommuner og er direkte lovovertrædeldelser, og hvor tungt og langsommeligt klagesystemet fungerer, man må undre sig... for det er syge menneskers forsørgelsesgrundlag man jonglerer rundt med på må og få

Stort tillykke til dig fordi du vandt kampen
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 23:21   #3
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Stort tillykke med at du vandt. Sikke en sejr
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 01:43   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Anna.

Hvor er det flot gået, at du oveni svær sygdom også har haft kræfter til at anke din sag, og tilmed vundet din sag, på sådan en måde at det også kan komme andre til gode.

44% fejlafgørelser er dælme mange, der er jo en menneskeskæbne bag ved hver eneste procent, og sikkert lige så mange bag ved de sager der IKKE er anket, fordi folk ganske enkelt er for syge.

Tillykke Anna, jeg håber på at roen nu sænker sig...så du forhåbentligt snart er rask igen.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2008, 10:36   #5
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Det kan nemlig altid betale sig at klage, men det er vanskeligt når man i forvejen er syg og under voldsomt pres, jeg "vandt" også i januar 08:

Kommunens afgørelse ophæves og sagen hjemvises til fornyet behandling og afgørelse i kommunen, begrundelsen er, at kommunens afgørelse er ugyldig pga væsentlig sagsbehandlingsfejl Tja det lyder jo flot ;O/

Den sag jeg har fået medhold i, omhandlende fratagelsen af mine sygedagpenge, skal nu gå om, det betyder ikke at jeg får sygedagpengene igen, i hvert fald ikke endnu, men måske på sigt hvis de erkender at jeg er berettiget, men så skal der et større regnestykke i gang for så har jeg jo fået for meget i kontanthjælp i forhold til hvad jeg var berettiget til, der kan gå flere måneder inden jeg hører noget.

Jeg talte med den sagsbehandler i beskæftigelsesankenævnet der havde afgjort at min sag var fejlbehandlet og hun sagde jeg skulle holde meget god snor i jobcentret for sygedagpenge, sikre mig at de kom i gang med min sag og kræve bla. at få lavet en ordentlig ressourceprofil, men jeg magter det næsten ikke mere -har det jo med at "bryde sammen" under pres,.

Men da jeg nu er blevet mærkbart meget dårligere, både fysisk og psykisk skal jeg (desværre) forvente at tabe sagen da jeg jo så nok ikke kan magte en arbejdsprøvning.

Men jeg havde da ret i at "alt" var gået helt forkert

Der er endnu ikke rigtigt sket noget i min "nye" sag så jeg må her efter 2 måneder tage mig sammen og "rykke", orker bare næsten ikke.
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 18:50   #6
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
en lille ting

jeg har haft klaget til ankenævnet da komunen ikke ville hjælpe mig med mine tænder selvom jeg går har tandpine hver måned og har meget dårlige tænder....samtidig vil de have man skal kunne passe et arbejde....jeg fik ret i min klage og de har måttet betale mine tænder..*SSS*
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 11:17   #7
maj
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
maj er rigtig godt på vej
Tillykke med sejren, godt gået at du har klaret dette ved siden af din sygdom. Håber det bedste for dig og at du snart er ude på den anden side.
maj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2008, 10:33   #8
Lars B.
Ved at vænne sig til K10
 
Lars B.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2008
Lokation: køge
Indlæg: 23
Styrke: 16
Lars B. er ny på vejen
Thumbs up så ka´ de lærer det

Det fryder min sjæl og gi´r en god dag hvergang der er en der slår system uden tvivl den sværeste lovsamling af alle og vi er i forvejen dem med færrest resourcer, selv tog det 5 år at for kommunen til at godkende min førtidspension. og nu fa´neme lykkes det og i ved alle hvor meget man skal igennem med dem først.
En rigtigt god dag til alle

Citat:
Oprindeligt indsendt af Anna Se meddelelser
Hermed en solstråle historie

Jeg har vundet en stor sejr over Vallensbæk Kommune. Jeg har tidligere skrevet herinde og fortalt om min kamp om fratagelse af sygedagpenge, selv om jeg er i kemo behandling til august mdr. i år.

Sidst redigeret af Stezu; 19-09-2008 kl. 11:11. Årsag: fjernet noget af citat - pga. databasestørrelse
Lars B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2008, 10:48   #9
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Jeg kan godt forstå du er glad, det er kanon gået

Statistikker er jo noget regeringen altid viser frem om hvorgodt alting er

Derfor har det da været underligt man ikke har lavet en statistik over hvormange der ryger i det "sorte hul". Nu må politikkerne sørme til at stå til ansvar.

V.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ekspert: Det kan ikke betale sig at klage Webmaster K10 Nyheder 0 19-08-2013 18:50
Klager over kommunernes afgørelser Bella67 Politik og Samfund 3 23-08-2011 13:32
Det kan betale sig at klage Tukaer Alt det andet 5 18-08-2011 18:15
at klage over komunen kan godt betale sig extra Spørgsmål ang fleksjob 26 23-03-2011 15:10
Det kan betale sig at klage kbh Spørgsmål ang fleksjob 4 20-09-2009 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension