K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2008, 15:41   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation Når systemet svigter - igen og igen

Læs denne uhyrlige historie...igen på Fyen...om at slå handler af...FØJ hvor er det sygt...men det sker alle vegne men på Fyen er der da noget helt råddent


Når systemet svigter - igen og igen

http://www.faa.dk/article/29533?rss

Bettina Urban og hendes kæreste, stand-up'eren Carsten Bang, kæmper fortsat for at få systemet til at arbejde for dem - og ikke imod dem.

Af Pernille Eriksen

SVENDBORG:Bettina Urbans øjne bliver blanke og leder efter et punkt at fæstne sig ved. Hun læner sig tilbage i stolen og forsøger at sætte ord på, hvordan hun har haft det gennem de seneste tre et halvt år.

- Man når langt ud. Hvis ikke man har et stærkt bagland, så er det ikke til at sige, hvad man kunne have fundet på, siger Bettina Urban, 35 og mor til en søn på 10.

Bettina Urbans kæreste, stand-up komikeren Carsten Bang, lægger en hånd på hendes skulder. Siden Bettina Urban pådrog sig et piskesmæld og en diskusprolaps ved en trafikulykke i sommeren 2004, har parret kæmpet en lang og slidsom kamp mod først sundhedsvæsenet og siden Svendborg Kommune. En kamp for retten til at blive opereret, en kamp for at få kommunen til at behandle hendes sag og en kamp for at få en normal, smertefri hverdag igen.

Alligevel er Bettina Urbans situation stadig uafklaret.

På Svendborg Kommune har Bettina Urban netop fået ny sagsbehandler - igen.

Sammen med ham er Bettina Urban og Carsten Bang i disse dage i færd med at udforme en ressourceprofil, som Svendborg Kommune skulle have lavet for knap et år siden. Papirerne afgør, om Bettina Urban vil kunne klare et flexjob og hvilke offentlige ydelser, hun har ret til.

- Forleden dag brugte vi to timer på at forklare den nye sagsbehandler om hele forløbet, fordi han ikke kunne finde noget på sagen hos kommunen. Han konstaterede, at der intet er lavet fra kommunens side. Intet, siger Bettina

Urban bestyrtet.

Hendes situation har i det hele taget ændret sig foruroligende lidt, siden trafikuheldet for tre et halvt år siden.

Kampen med sundhedsvæsenet

Fra en start mødte Bettina Urban modstand.

Da genoptræningen af hendes ryg, nakke, venstre skulder og arm ikke bar frugt, fik hun en henvisning til Odense Universitetshospital (OUH) med henblik på en operation.

- Men de afviste at operere mig, så længe jeg stadig evnede at holde fast på ting uden at tabe dem, erindrer Bettina Urban med undren i stemmen. - Så var det ligemeget, hvor voldsomme smerter, jeg havde.

Gennem hele forløbet har Bettina Urban været på kraftige, morfinlignende og nervestabiliserende piller, som hun stadig tager i dag.

- Smerterne og pillerne tærrer på Bettinas kræfter, fortæller Carsten Bang. - Hun kan kun klare de vigtigste ting i løbet af en dag. Folk kan godt se hende gå på café med en veninde og tro, hun er helt rask. Men så snart hun kommer hjem, har hun brugt alle sine kræfter og må lægge sig, fortæller han.

Andre dagligdags ting, såsom at køre bil, er hun i dag afskåret fra på grund af smerter.

Da der i vinteren 2005 endelig blev udsigt til, at Bettina Urban kunne blive fri af sine konstante smerter ved en operation i Århus, ville Fyns Amt i første omgang ikke betale. Efter yderligere papirarbejde og kamp for et frit sygehusvalg, fik Bettina Urban endelig lov til at lægge sig på operationsbordet i Århus i marts 2006.

- Vi har sågar siddet i bilen på vej til Århus i den tro, at nu skulle det ske, men på vejen har de ringet fra Århus og sagt, at vi var nødt til vende om, fordi der var bøvl med papirerne i sagen, siger Carsten Bang og Bettina Urban fortsætter: - Den tid, der gik, fra jeg kunne være blevet opereret i Odense, til jeg endelig blev det i Århus, tror jeg, kan være medvirkende til de smerter, jeg stadig har i dag.

Flexjob eller førtidspension

Efter operationen sendte kommunen Bettina Urban på en arbejdsprøvning, 10 timer om ugen.

Formålet var at finde ud af, om hun kunne klare et flexjob, eller om hun eventuelt skulle på førtidspension.

- Men min krop kunne ikke holde til det, selv om der blev taget alle hensyn, og arbejdstiden måtte sættes ned til 2 timer hver anden dag, fortæller Bettina Urban.

Da arbejdsprøvningen officielt stoppede, i februar 2007, havde Bettina Urban et afsluttende møde med en jobkonsulent, som anbefalede, at hun kom på førtidspension.

Bettina Urban husker det som et chok:

- Da kunne jeg slet ikke se mig selv som førtidspensionist. Mentalt var jeg slet ikke færdig med mit arbejdsliv, siger Bettina Urban. - Men nu hvor vi har kæmpet så længe for at få kommunen til at træffe en afgørelse i min sag, vil jeg bare gerne have en afgørelse, om det så bliver den førtidspension. Det er jo ikke nødvendigvis enden, siger hun.

Kampen med kommunen

Enden på sagen har Bettina Urban dog ikke set endnu. For selv om Svendborg Kommune burde have udarbejdet en profil af hendes evner på arbejdsmarkedet efter ulykken, har kommunen formentlig ikke ændret noget i sagen siden arbejdsprøvningen i februar måned 2007.

- Vi har henvendt os masser af gange til kommunen, og gang på gang bliver vi lovet, at en sagsbehandler eller afdelingsleder vil ringe tilbage. Ofte ringer de ikke tilbage. Hvis de gør, lover de, at de vil tage hånd om sagen, uden de gør noget ved det. Og hver gang må vi selv genoptage kontakten til Svendborg Kommune, for igen at blive lovet ting, de alligevel ikke holder, fortæller Bettina Urban.

Efter at have været på kommunen og slå i bordet fik parret i august 2007 endelig et møde i stand med en mandlig afdelingsleder. Han undskyldte behandlingen og lovede skriftligt, at en ressourceprofil ville blive udarbejdet og sendt til godkendelse hos Bettina Urban. Hun hørte dog fortsat intet fra kommunen. Men det var især mødet med den mandlige afdelingsleder ved Svendborg Kommune, der havde sagen i efteråret 2007, som bragte sindene i kog hos Bettina Urban og Carsten Bang.

- Vi mødte op på kommunen til endnu en aftale med afdelingslederen. Men han var der ikke. Først efter 20 minutter dukkede han op og indrømmede åbenlyst, at han havde glemt mødet, men undskyldte sig med, at mødet skulle holdes hos en anden sagsbehandler, siger en forarget Carsten Bang og fremviser mødeindkaldelsen.

I den står der også, at udeblivelse fra mødet kunne medføre fratagelse af Bettina Urbans sygedagpenge.

- Se, når det gælder dem selv, er de der lige med det samme, siger Carsten Bang og gør en kontant bevægelse med hånden. - Men os lader de bare vente.

Til parrets forargelse havde afdelingslederen ikke forberedt noget som helst til mødet, selv om han havde lovet, at papirerne ville være klar. Situationens tilspidsning fik Bettina Urban til at bryde sammen.

- Jeg har grædt og grædt gennem hele forløbet, fordi det indimellem har set helt håbløst ud og ikke kommer nogen vegne, fortæller hun.

Afdelingsleder ville slå handel af


På grund af sagens træghed ønskede Carsten Bang og Bettina Urban i december aktindsigt i sagen. Den mandlige afdelingsleder forsøgte at undgå begæringen under påskud af, at det ville tage tid fra andre sager, og forsøgte ifølge parret i stedet at slå en handel af.

Hvis Bettina Urban og Carsten Bang ville undlade at dykke ned i sagens akter, lovede afdelingslederen dem til gengæld, at Bettina Urbans situation ville være afklaret inden nytår 2007. Afdelingslederen fortrød dog sit tilbud og sendte parret en e-mail få dage efter, hvor han lovede, at ressourceprofilen ville blive udarbejdet og sendt til Bettina Urban senest 21. december.

I mellemtiden stoppede Bettina Urbans forsikringsselskab udbetalingerne til hende, fordi de heller ikke hørte fra kommunen, hvad der skete i hendes sag.

Carsten Bang:

- Alligevel startede udbetalingerne igen på en direkte henvendelse fra Bettina, fordi forsikringsselskabet ved, at der bliver smølet fra kommunens side i den slags sager, mener han.

Bettina Urban har fået udbetalingerne forlænget i otte uger i håbet om da at have fået afklaring på sin situation.

"Nu vil jeg finde et liv"

I mellemtiden har Svendborg Kommune indkaldt vikarer til at varetage de sager, der har ligget og samlet støv.

Så nu har Bettina Urban fået en ny sagsbehandler og nærer stadig håb om en afklaring på sin sag.

- Jeg håber, at der bliver arbejdet på sagen nu, og at min sag bliver afklaret. Jeg ønsker mig et ståsted, men jeg føler mig sat op på en hylde, hvor jeg bare venter på at jeg kan komme videre i mit liv. Forløbet har været så nedbrydende, og nu vil jeg bare gerne finde en rytme, finde mig selv, et liv, lyder det fra Bettina Urban, og Carsten Bang fortsætter:

- Vi har oplevet tilsidesættelse af al menneskelighed i den her sag. Jeg betaler min skat med glæde, fordi kommunen skal hjælpe én. Men hjælp får man ikke her. Jeg har set, hvordan kommunen smøler og forhaler, selv om det er os, de lever af. Man kan flytte, men man kan også vælge at forsøge at sparke til tingene. Kommunen er med tiden blevet vores modpart i stedet for vores hjælp i sagen. Hvorfor skal vi acceptere det, spørger Carsten Bang.

Svaret blæser i vinden...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 17:08   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow

Hvis Bettina Urban og Carsten Bang ville undlade at dykke ned i sagens akter, lovede afdelingslederen dem til gengæld, at Bettina Urbans situation ville være afklaret inden nytår 2007. Afdelingslederen fortrød dog sit tilbud og sendte parret en e-mail få dage efter, hvor han lovede, at ressourceprofilen ville blive udarbejdet og sendt til Bettina Urban senest 21. december

det er ren mafia metoder her...det er sikkert at kom den sag for ankestyrelsen villd Tina vinde stort og sikkert få fleksjob eller pension eller kommunen en advarsel for smøl...

Hun burde få en advokat her da det da er helt ude i cowboys and indians...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 18:59   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, føj for mafiametoder! Men det var vel også derfor sagsbehandleren pludselig fortrød - men man kan undres, hvor mange fortryder så ikke??

Jamen det er jo så typisk. Vi kan vente på kommunen i evigheder, man når vi skal komme, så får vi 14 dage og kommer vi ikke, så ryger pengene!! Synes efterhånden det minder om gidseltagning - vi har vredet armen om på jer, gør hvad vi siger, når vi siger hop - så hopper i, når vi siger arbejdsprøvning, så tager i krykkerne under armen og arbejder - og hvis ikke, så kan vi få jer smidt fra hus og hjem ved at tage jeres penge!

Tak for kaffe - fed behandling, og kan jeg så liiige få to nervepiller til mit rundstykke!

Det samme gælder skat - skal man have penge tilbage kan der gå måneder, men hvis man skylder, så skal man betale inden 8 dage - og girokortet ER sendt med sammen med meddelelsen!

Velkommen til velfærds Danmark - her passer vi virkelig godt på de syge, de mindre bemidlede og hinanden generalt. NOT! For det hele strander på økonomien. Kan man få vappet syge Fru Olsen ud i et job med en pose nervepiller og begyndende ligpletter, så er det fint, bare man spare pensionen!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 19:09   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja fFyn er fan... ikk fin

Enten har de en meget aktiv ikke konflikt sky presse eller også er fyn mere rådden end resten af landet (jeg tror det første )
  Besvar med citat
Gammel 20-01-2008, 19:45   #5
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Overrasket ? nej desværre

Hey alle

Desværre er det efterhånden svært, at blive overrasket eller chokeret over, hvordan de forskellige kommuner total tilsidesætter lovgivningen og sagsbehandlings procedure.

Man skulle næste tro, at der er en kommunal intern konkurrence, hvor man konkurrere om, at behandle sine borgere på den mest kyniske, retssikkerheds løse måde..

En støttende tanke herfra.
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2008, 15:47   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja det er da ved at gå over stregen overalt ...man er på herrens mark...ved intet og skal bare vente og finde sig i alt for det er som at slå i en mur når man vil have vished...de er ligeglade med en...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 10:09   #7
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Alle....

Tusind tusind tak for jeres støtte. Det er uvurderligt.
Tænk at man skal ud i at have støtte fra en masse fremmede mennesker for at kunne komme hverdagen. Men det hjælper. Det er fantastisk. Glad for at blive gjort opmærksom på denne side. Og har også givet den videre.
Vi håbede faktisk at der ville komme lidt mere fokus på dette emne via avis artikelen. Men det er tilsyneladende ikke nok.!!!.. Gad vist hvad man skal ud i for at det lykkes..... Og kan jo se her herinde at der rent faktisk har været meget fokus på, og der er mange der er stået frem... men lige meget hjælper det....
Sender en masse tanker til alle....

Kh
Bettina
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 13:40   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
- Jeg håber, at der bliver arbejdet på sagen nu, og at min sag bliver afklaret. Jeg ønsker mig et ståsted, men jeg føler mig sat op på en hylde, hvor jeg bare venter på at jeg kan komme videre i mit liv. Forløbet har været så nedbrydende, og nu vil jeg bare gerne finde en rytme, finde mig selv, et liv, lyder det fra Bettina Urban
betinna er der så sket mere i din sag ? har du fået aktindsigt? og er der snart noget afklaring ....

du skriver

Citat:
Vi håbede faktisk at der ville komme lidt mere fokus på dette emne via avis artikelen. Men det er tilsyneladende ikke nok.!!!
Det er bestemt ikke nok, hvis du læser nogen af historierne herinde, så vil du kunne se at en del efterhånden har haft deres historier i medierne, men lige lidt hjælper det, tror at det kan have noget at gøre med at det er de lokale medier det er i...

Det er meget sjældent at man høre og ser noget om det i landsdækkende medier og desværre så oplever vi også at når vi endelig finder et landsdækkende medie der kan være interesseret i at afdække bare en brøkdel af hvad der foregår ude i kommunerne , så bakker de ud igen....

Jeg ved ikke om det skyldes det store arbejde de skal i gang med i form af grave arbejde, eller om det er andet der spiller ind, men under alle omstændigheder så ser det ud til at man ikke har interessen for folk der er i gang med udredning af den ene eller den anden slags.

Og det er selv om vi har klokkeklare beviser for og kan dokumentere at sådan noget som retssikkerhed og lovbefalet metoder den ene gang efter den anden brydes...

Men vi vil da forstætte med at råbe op om de ting der foregår , på et eller andet tidspunkt så lykkedes det...

Hvis du endnu ikke er med på holdet af dem der har skrevet til Operation X så kunne det da være at du skulle overveje at sende din historie til dem, jo flere henvendelser de får at vælge imellem jo større chance for at de tager noget op på et tidspunkt , det er ihvertfald hvad man må formode

Citat:
Carsten Bang fortsætter:
- Vi har oplevet tilsidesættelse af al menneskelighed i den her sag. Jeg betaler min skat med glæde, fordi kommunen skal hjælpe én. Men hjælp får man ikke her. Jeg har set, hvordan kommunen smøler og forhaler, selv om det er os, de lever af. Man kan flytte, men man kan også vælge at forsøge at sparke til tingene. Kommunen er med tiden blevet vores modpart i stedet for vores hjælp i sagen. Hvorfor skal vi acceptere det, spørger Carsten Bang.

Gid i havde ret i at man bare kunne flytte, men desværre kan man jo her på siden se at det er et landsdækkende problem, ikke mange af de bruger der er her har oplevet en gnidningsfri og ordentlig sagsbehandling og vi er spredt ud over hele landet...

nogen er syge efter ulykker , andre fejler noget medfødt og andre igen er syge af nedslidning på jobbet...

Men der er da en ting man kan sige, og det er at kommunerne ikke gør forskel vi får alle som en , dårlig og ulovlig behandling

Men jeg kan give Carsten ret i at man ikke bare skal acceptere det, når kommunen som skulle være den hjælpendene instans går hen og bliver fjenden.

Man skal i den grad sparke igen og prøve at forandre tingene men noget tyder på at det bliver en lang og hård proces men jo flere vi er samlet om at gøre det og jo flere der er til at sige fra råbe op og gøre omgivelserne opmærksomme på det, jo større er vores chance ....

Jeg nægter at tro at den menige dansker ved hvordan det foregår i det danske system medmindre de selv har siddet i det eller kender til andre der har prøvet det ......

vi kan bare se meget af den respons der kommer hvis folk herfra siden prøver at bevæge sig ud i samfundet og gøre opmærksom på tingenes tilstand, enten får man at vide at man lyver for der er jo love ....

Eller også får man at vide at man er et enkeltstående tilfælde .....
  Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 13:55   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Bettina...

Er du blevet indkaldt siden til udfyldelse og opdatering af din ressourceprofil, siden det var i avisen? Det er jo trods alt 3 uger siden.

(Har lige opdaget, at Hejdien har skrevet næsten det samme.)

Kender du PTU? De ved en masse om whiplash. www.ptu.dk

Hertil kan jeg da oplyse dig om, at der åbenbart "bag kulisserne" i sundhedssystemet arbejdes ihærdigt på at UNDERKENDE whiplash.

Det gør man systematisk ved at prøve at gøre folk psykisk syge vha. en diagnose, som nærmest betyder hypokondri. Det gør man med mange sygdomme, som lægerne IKKE lige kan måle og veje, eller ikke gider bruge tid på.

Det kan være årsagen til jeres kamp med BÅDE sundhedssystem OG kommune.

Du kan læse mere om metoden her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3702

Det er grusom læsning og kan betyde liv og død for mange borgere, men spørger man, så "findes den ikke", men der er i tråden en masse links til metoden, der anvendes og beskrivelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 15:57   #10
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej zuza

..... jeg må indrømme jeg sidder her ... kan næsten ikke samle mine tanker.... at de vil prøve at underkende whiplash.... jamen.... det kan de da ikke.... har ikke været inde og læse videre i det link du satte på...er helt måløs....
Jeg er sikker på jeg har læst et sted at man faktisk efter en obduktion kan se at vedkommende har haft et whiplash. Desværre kan man jo ikke lige lade sig obducere... hvordan kan de så komme på at ville underkende det.... og ja man bliver sgu psykisk syg af at have det. Fordi man bliver kørt sådan rundt i systemet....

Mht til min sag. Så er min resource profil blevet færdig gjort og den er godkendt ... blev i går sidst på dagen ringet op af en fra kommunen, som ville høre om, jeg ville ind til pensionsudvalget, inden de afgør min sag. Så tilsyneladende bliver den sendt ind nu. .... Tror desværre bare ikke det har noget at gøre med, at det kom i avisen. Fordi den sagsbehandler jeg fik her i starten af Januar var en, der var kaldt ind sammen med nogle andre sagsbehandlere for at rydde lidt op i de sager der havde ligget længe. ... Og han var i gang inden det kom i avisen og virkede seriøs. Men vi blev bare enige om, Carsten og jeg, at det skulle i alligevel..... om ikke for min skyld så for andres.... så der blev gjort opmærksom på det..... igen igen igen....

Men har bare ikke rigtig fattet det endnu.... og tør næsten ikke tro på det..... Jeg synes det er så svært....

Kh
B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madam Uden for rækkevidde igen igen Webmaster Politik og Samfund 9 04-02-2013 13:49
Igen igen.. Nyt spørgsmål vedr. Pensionskasse. Cerise Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-05-2011 10:36
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
systemet svigter de svage igen og igen Ole-Oliver Dit og Dat 6 20-08-2009 22:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension