K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2008, 13:44   #11
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Hej Mokkasine

Jeg synes da det er interessant at en socialrådgiver kan medicinerer dig??
Mon det er noget de er uddannet til???

Hvis du nu havde andre problemer med din krop - kunne det så tænkes at denne medicinering kunne få katastrofale følger, det er jo så noget at ens egen læge ved!!!

Skriv du bare om det - jeg finder det meget frastødende at socialrådgiveren bevæger sig ind på lægens teritorium - det rækker hendes kompetancer slet ikke til.

Hilsen
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 14:45   #12
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Nej nej, det er kvaksalveri!
Med flere som hende, kunne man jo nedlægge mange lægestillinger

I indlægsseddel står følgende:

OBS
På grund af den store risiko for tilvænning og afhængighed bør man generelt udvise stor tilbageholdenhed med at anvende midlet, især ved psykiske lidelser eller tidligere medicinmisbrug.
Midlet bør kun anvendes undtagelsesvis. Behandlingen bør være så kortvarig som muligt, normalt fra få dage til højst 2 uger. (Citat slut.)

Jeg er psykisk syg og tog dem i næsten 2 måneder

Blev det til en samlet mail, eller sender vi hver for sig til Operation X (elsker sgu det program

God weekend.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 14:51   #13
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Hejdien, hun sagde ikke at det ville få konsekvenser for mig, men det lå i luften med tydelighed at jeg skulle tage dem - ikke noget valg der, som jo ellers er en ret, man har hos lægen. Jeg følte mig faktisk som en skolepige igen.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 15:31   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, man skal så bede om at få på skrift, at sagsbehandleren vil have, man tager sovepiller. Det får man nok ikke.

Hvis det skulle få konsekvenser for dig, hvis du IKKE tager sovepillerne, HVORDAN vil kommunen så begrunde "straffen"?

En sagsbehandler må mig bekendt IKKE udskrive recepter.

Hertil kommer, at læger og psykiatere af Sundhedsstyrelsen opfordres til at begrænse brugen af sovemedicin.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 16:20   #15
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Cool

Citat:
Oprindeligt indsendt af mokkasine Se meddelelser
Jeg har vist ikke rigtig noget at byde ind med, det eneste der har været forkert i mit forløb er at socialrådgiveren medicinerede mig, sovepiller.
Hvis det er korrekt, at socialrådgiveren, har sat dig i R. pligtig medicin behandling, vil jeg bestemt mere du skal "råbe" op om dette, - en sådan har overhovedet ingen kompetance til dette........med mindre denne, er lægeuddannet.
Hvis det så tillige med, er benzodiazepiner.........SKAL DU RÅBE RIGTIG HØJT...

Mvh. wersi.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 16:37   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Det er en oplagt sag for medierne...socialrådgivere er IKKE læger... så jeg mener også du skal råbe højt om dette.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 16:53   #17
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
operation X

hej alle

har i dag sendt 9 sider til operation X i grove overskrifter ala dette
  1. 2006
  2. 2006 dec
  3. 2007 feb

kort, overskueligt, ønsker de at få en uddybning har jeg skrevet adresse og telefonnumre på også.

gi ikke op jeg blev torpederet af en lastbil i 1998 og endelig i december 2007 lykkedes det efter hård kamp at få min pension. Dette ved at skifte læge, så tænk lige over, om i har en læge i kan snakke med og stole på.
Nu skal jeg til at kæmpe for at få de sygedagpenge jeg har været berettiget til, men ikke fået fra feb 2005 til okt 2007.
Jeg vil ikke gi op, selv om det koster mange kræfter, det kan jo også komme nogen til gode fremover.

kan alle have en god weekend

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 17:57   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af mokkasine Se meddelelser
Hejdien, hun sagde ikke at det ville få konsekvenser for mig, men det lå i luften med tydelighed at jeg skulle tage dem - ikke noget valg der, som jo ellers er en ret, man har hos lægen. Jeg følte mig faktisk som en skolepige igen.

Alene den attitude som sagsbehandlerene lægger for dagen kan jo gøre at mange føler sig forpligtede til at tage den medicin som de siger, heldigvis tror jeg de fleste læger vil stejle hvis der kommer en borger og siger de skal bruge en recept fordi det siger sagsbehandleren

Vi sender bare mailene enkeltvis men helst over kort tid , sådan at der bliver ved at dumpe mail ind om emnet , nogen må og skal tage det her alvorligt...

Jeg har ikke nogen sag selv endnu .. men jeg skriver til dem alligevel he he
  Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 18:47   #19
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Ja Hejdien - jo flere jo bedre

Jeg vil også skrive til Operation X i weekenden. Min sag fylder ikke flere sider, kun en kvart måske, så det kan jeg nok overkomme.

Tak for svar.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2008, 18:51   #20
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Wersi, jo det var det vist.

Apoteket.dk : Sovemiddel. Benzodiazepinlignende middel. (Nimadorm)

Men jeg protesterede skam også kraftigt, men fik en meget nedladende behandling.

Sorry, vil ikke spamme denne tråd mere med mine sovepiller
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den Sociale Udfordring DR P1 Ragdoll Politik og Samfund 2 25-01-2010 19:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension