K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2012, 01:38   #1
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Dejlig nyhed for KHJ´ere med dårlige tænder

Kontanthjælpsmodtagere får tilskud til tænderne

e fattigste danskere får nu mulighed for at komme næsten gratis til tandlægen. SRSF-regeringen og Enhedslisten har aftalt, at kontanthjælpsmodtagere under 25 år, på den lave såkaldte ungeydelse, får dækket 100 procent af tandlægeregningen udover de første 600 kroner. Mens kontanthjælpsmodtagere over de 25 år får dækket 65 procent af regningen, når de når over 800 kroner.


http://www.information.dk/316611

Dog kan jeg ikke lade være med at spørge: Hvad så med de alt for mange gifte syge der IKKE kan modtage KHJ... mange af dem er ikke stort rigere end alm (rigtige fistes jeg næsten til at skrive) KHJ modtagere, en god del af dem har endda mindre at gøre med i det månedlige budget, dem er der så bare ingen hjælp til her heller... heller ikke i denne omgang.

Men SÅ prutte hamrende FEDT for de som så får glæde af det,m det er ikke et øjeblik for tidligt, og endnu beder, mange har gået rundt med dårlige tænder så længe at de ved de første mange mange besøg kommer langt over de 800 (for dem over 25) de skal over for at få dækket regningen... det er da super fedt, uanset hvor surt det så end er for mine (og mine artfælders) laurbær, så kan (og SKAL) jeg ikke andet en smile og være glad for at det trods alt blev EL der endte ved finansaftale bordet... især når sådan en her kommer dumpende.

At det så koster på andre områder... der "glæder" jeg mig lidt til at se bagsiden af medaljen, for en bagside ER (eller i hvert fald kommer) der, det er jeg fuldt ud bevist om, men lige nu vil jeg bare juble for de mange som nu kan få lavet deres tænder!
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 07:53   #2
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det er et godt tiltag, men det burde også dække førtidspensionister med samme procent sats.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 08:18   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Det er et rigtigt godt skridt på vejen!

MEN - se det lige i lyset af alle de reformer, der alene i år er gennemført og som gør livet dyrere for dem på overførsel: energireform, f&f-reformen, skattereformen og muligvis også udsigten til lavere personfradrag og højere bundskat...

En eller anden form for kompensation manglede. Og der mangler stadig at komme flere med i ordningen eller andre ordninger, der kompenserer dem, der ikke kan arbejde...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 20:24   #4
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 13
alanabith er ny på vejen
virkelig et dejligt tiltag der bliver gjort,endlig et rigtig skridt på vejen,vi må håbe det forsætter,for som Risa skriver burde flere komme med ind under det nye tiltag..

synes dem som er syge,som har lav eller ingen indkomst skulle med i ordeningen og ja FTP'ere,så alle har en rimlig chance for at få sunder tænder og ik skal leve med fks at de falder ud pga pengene mangler...

jeg bliver stadig ked af at jeg fks ik kan blive hjulpet,jeg er 31år,førtidspensionist og ja med udsigten til at være tandløs om nogle år,2 tænder er faldet ud og den 3 er på vej, jeg har rejst til kbh hvor den billigste tandlæge ligger og selv med deres næsten 50% bliver regningen stadig omk de 12000kr for at redde resten,kommunen vil ik hjælpe..

og ja ved mange sidder derude og har nøjagtig samme problem med at få hjælp til tænderne og ens selv værd er lige nul når man går med dårlige tænder,så ja jeg synes klart flere skal ind under den ordning og ik kun KHJ.. så vi må håbe Enhedslisten får kæmpet mere indunder det der hedder tandlægen,ingen tivl om de har gjort det godt end til videre på det område..
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 23:50   #5
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej

Det er et rigtig godt tiltag at der er nogle der kan få hjælp til tandlægeregningen .. det er jo voldsomt dyrt at gå til tandlæge ..

Jeg kunne da godt håbe at prisen generalt bliver sat ned for alle ..kender rigtig mange der kvier sig ved at gå til tandlæge,inkl mig selv, da det er så dyrt.

Jeg er i den (heldige) situation at jeg er kommet gennem nåleøjet til en tandlægehøjskole, og kan få 5 kroner og en bro + det løse lavet der .., og kan da glæde mig over jeg kun har nået at miste en tand ..

Min egen tandlæge har selv henvist mig, da jeg fortalte hende at enten kom jeg på tandlægeskolen eller ville mine tænder falde ud en efter en .. og det er ikke særlig fedt, men der er simpelthen ikke plads i budgettet til de store regninger

Jeg var vildt overrasket da jeg fik overslaget på prisen, jeg kommer til at spare næsten 40,000 .. i forhold til almindelig tandlæge ..
De fortalte mig på skolen at i en plastfyldning er der materiale for ca 100 kr ..og jeg mindes da jeg snildt har lagt over 1000 kr for sådan en fyldning ved tandlægen..

Men jeg er rigtig glad på vegne af dem der nu har en god mulighed for at kunne få lavet noget ved tænderne
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 15:42   #6
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Er det kun i Kbh ?

Jeg har kæmpe problemer med at tygge og har ikke haft råd til at gå til tandlægen i årevis men jeg bor i Odense.

Vil det så sige at det tilbud ikke kommer til at gælde mig ?
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 23:21   #7
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 50
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej birkes-mus

Jeg læste lige mit indlæg igen, og kan se jeg har glemt at skrive jeg er på ledighedsydelse, sorry

Hvis du er på kontanthjælp gælder det også dig de nye regler med tandlæge .. så jeg håber meget du snart får nogen hjælp til bisserne, det er frygteligt når de bare går til uden vi kan gøre noget, bare fordi økonomien sætter en stopper for det
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 05:11   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde

Man behøver ikke end ikke finansministeriets store regnemaksine til at udregne at dette et meget billigt plaster på alle de øvrige stramninger der er lavet.
Prøv lige at tænke flg.:

hvor mange unge på kontanthjælp under 25 år har store tandlægeregninger. Dvs. vi taler hovedesageligt eftersyn og tandrensning og få fyldninger. Hvilket begge beløber sig på undeer 600 kr.

Så er der dem over 25 år: same song men beløbsgrænse på 800 kr.

Tager man tallene for næste år på 250 mill. kr. og dividere med de 208.000 personer får man ca. 1.201 kr. pr .person.

Jeg sidder og tænker: hvad sker der med puljen, hvis den ikke bliver brugt!

Nu er jeg ikke tandlæge, hvorfor jeg ingen anelse har for hvorvidt unge under 25 har alvorlige problemer m. tænderne, kan kun huske egne tænder fra samme periode og langt op i alderen før der kom kroner el. lign.

Reelt handler det vel om mennesker, som i årevis har været på kontanthjælp og derfor ikke har haft råd til at vedligeholde deres tænder, dvs. alder bestemt må være en faktor.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 12:11   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kan godt være bange for at endringen ikke har den helt store virkning eller retter den vil gøre at mange ældre nu vil få en støre regning.

Jeg er jo ikke under 25 år så bliver min regning meget dyre hver ½ år så kommer det altså til at knibe med at holde mine tænder,som ikke er gjort med en tandresning,jeg ender altid med en regning på 7 til 1500 kr

Langt de fleste unge kan selv klare tand rensningerne,ellers kan de jo skruge ned for deres druk kultur en genstand mindre hver weekend torsdag til fredag ,det ville jo dække regningen,og oven i købet klæde dem gevaltigt

De sidste to linger er altså skrevet med et glimt i øjet
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner hiver sunde tænder ud på fattige buster Politik og Samfund 4 21-12-2010 22:01
Jeg tænder af mandag morgen supersus Alt det andet 13 10-09-2009 06:57
En dejlig dag! MadWoman Dit og Dat 21 31-07-2008 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension