K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2007, 08:11   #11
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Assens " flytter" ledige fleksjobbere på kontanthjælp

Tak Hejdien og Stella for den beroligende tekst! Hvad f..... har de gang i i kommunerne??

Må indrømme at jeg ér urolig. Hver gang fleksjobbere omtales, er det noget med hvor dyre vi er, hvor passive vi er osv... Gaab..

Glæder mig til at høre, hvad Lone Møller vil svare og hvad LAFS finder ud af.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 12:54   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Assens " flytter" ledige fleksjobbere på kontanthjælp

sætter lige denne ind NU !

http://www.fyens.dk/article/821450

Simulantfabrikken i Glamsbjerg

Fyens stifttidende 2 juli 07.

Assens Kommunes Jobcenter flytter klienter fra ledigheds- ydelse til kontanthjælp.

Af Bjørn Bertelsen

Susanne Ejlersen tør ikke hente posten ind om lørdagen.

- Det er der de grimme breve kommer, siger hun.

De grimme breve, er breve fra Assens Kommunes Jobcenter. Det seneste brev var en meddelelse om, at kommunen har frataget hende ledighedsydelsen. Ledighedsydelsen gives til personer der, på grund af nedsat arbejdsevne, venter på et flexjob. I brevet henvises Susanne Ejlersen til at søge kontanthjælp, fordi kommunen ikke længere skønner, at hun opfylder betingelserne for at få ledighedsydelse.

Susanne Ejlersen mener, at den afgørelse er et godt eksempel på den måde kommunen behandler hende.

Sagsbehandleren havde nemlig truffet afgørelsen uden at tage hensyn til Susanne Ejlersens klage. Af dokumenter i sagen fremgår det, at sagsbehandleren skrev, at hun ikke havde modtaget kommentarer til afgørelsen fra Susanne Ejlersen. Men det var i strid med sandheden.

- Jeg havde en kopi af brevet med klagen og en kvittering for modtagelsen i Job-centret, siger Susanne Ejlersen, der fortsætter:

- Sådan er det hele tiden. De tror, jeg simulerer syg.

Sagsbehandleren valgte efterfølgende at trække afgørelsen tilbage. Men det var en stakket frist. I torsdags kom der en ny afgørelse: "... vurderes det, at der ikke er fremkommet oplysninger, som har afgørende betydning for sagen... udbetaling af ledig-hedsydelse stopper pr. den 30.06.2007."

- Jeg ved ikke, om vi må gå fra hus og hjem eller blive skilt, når jeg ryger på kontant-hjælp, fortæller Susanne Ejlersen.

Der var ikke et job

Årsagen til, at kommunen nu har frataget hende ledighedsydelsen, er resultatet af en arbejdsprøvning på Plejecenter Kildebakken. En arbejdsprøvning, som efterfølgende af sagsbehandler beskrives således: "Arbejdsprøven viser ligeledes på trods af, at den er forløbet godt, at SME (Susanne Munk Ejlersen, red.) fortsat fokuserer på begrænsninger frem for muligheder, hvilket er begrundelsen for, at SME ikke får tilbud om ansættelse i fleksjob efterfølgende".

Altså Susanne Ejlersen kan godt, men vil ikke arbejde. Og som en naturlig konsekvens fratages hun ledighedsydelsen og henvises til at søge kontanthjælp.

Men Susanne Ejlersen kan overhovedet ikke genkende sig selv i den beskrivelse.

- Lederen af plejehjemmet var tilfreds med mig. Derfor kommer det helt bag på mig, hvad der stod i sagsakterne, siger Susanne Ejlersen.

Plejehjemslederen vil ikke over for avisen kommentere den konkrete sag, men hun oplyser, at der aldrig har været et flexjob til Susanne Ejlersen. Der var kun tale om en arbejdsprøvning.

- Så det er altså et forkert grundlag, kommunen bruger til at tage ledighedsydelsen fra mig, fastslår Susanne Ejlersen, der gerne havde fortsat på plejecentret.

Men hendes klage over det grundlag, som sagsbehandleren havde truffet afgørelsen på, fik ingen betydning.

Assens Kommune afviser at kommentere den konkrete sag.


Ja det er til en ankesag det her !:|
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2007, 13:54   #13
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Assens " flytter" ledige fleksjobbere på kontanthjælp

Hvad f..... sker der? De er da helt fra den for tiden i kommunerne!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2007, 10:58   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Assens " flytter" ledige fleksjobbere på kontanthjælp


sagen Om Assens kommune der fratager Flekser ledighedsydelse fortsætter her I tråden læs...kommunen presser kritikere til at trække deres klager tilbage...de lever åbenbart uden for loven :@ for man har ret til at klage sin sag !

http://www.fyens.dk/article/822515?rss

Kritikere presses af kommunen

Assens Kommune forlanger at kritik af en sagsbehandler i Jobcentret trækkes tilbage

Af Bjørn Bertelsen

ASSENS: Assens Kommunes jobcenter er kommet i skudlinjen. Mange af de klienter, der modtager ledighedsydelse, mener, at sagsbehandlerne ser bort fra deres indsigelser, og at sagsbehandlingen ikke lever op til kravene i loven.

Det har i en række tilfælde betydet, at klienterne har klaget over sagsbehandlingen og sagsbehandlerne.

Nu slår kommunen kontra og forlanger, at klagerne trækker deres bemærkninger om en konkret sagsbehandler tilbage inden fem dage.


Mange af klinterne har haft hjælp til deres sag af Anna og Jeppe Schjerning, der har fungeret som bisiddere.

De bemærkninger, som kommunen nu forlanger trukket tilbage, har sit udspring i sagen om Susanne Ejlersen, som vi beskrev i mandagens avis.

I denne sag retter Susanne Ejlersen, med bistand fra Anna og Jeppe Schjerning, en bredside mod en navngiven sagsbehandler. De bemærkninger, som kommunen ønsker tilbagekaldt er, at: Sagsbehandleren er svigagtig, fremsætter urigtige oplysninger, er løgnagtig og måske hævngerrig.

- Vi er naturligvis klar over, at det kan virke voldsomt at beskrive en embedsmands udsagn eller handlinger, som vi har gjort det, men vi er nødt til at beskrive virkeligheden med præcise ord - og vi begrunder, uddyber og dokumenterer altid vores udsagn grundigt, når vi påpeger meget graverende fejl. Sammenhængen er vigtig for udsagn af denne type, og derfor bliver kravet om at trække enkelt-stående og løsrevne udsagn tilbage også meningsløs, siger Jeppe Schjerning.

Uacceptabelt

I brevet kalder kommunaldirektør Henning Qvick bemærkningerne udokumenterede, uacceptable og uden nogen som helst sammenhæng med virkeligheden og forlanger, at de tre klagere trækker dem tilbage i løbet af fem dage.

- Jeg forstår ikke kommunaldirektørens reaktion. Hvis han havde sat sig ind sagen, så kunne han se, at alle vores påstande er dokumenteret, siger Jeppe Schjerning, der synes, at det er ubehageligt at blive "truet" på den måde.

Klagerne har dog ikke tænkt sig at trække deres bemærkninger om sagsbehandleren tilbage.

I deres svar på kommunens krav om tilbagetrækning af bemærkningerne skriver de, at dokumentationen er tilgået de politikere, der er involveret og derfor: "finder vi jeres henvendelse useriøs, udokumenteret og i kraft af de talrige formelle fejl og fejlcitater som udtryk for en underlødig behandling af de omfattende og dokumenterede klagepunkter, som vi har gjort Assens Kommune opmærksom på". Og brevet slutter: Vi agter naturligvis ikke at trække vores påstande tilbage.

- Hvis kommunen ønsker at tage sagen i retten, så står vi frem med åben pande, slutter Jeppe Schjerning.

Avisen har forgæves forsøget at få en kommentar fra kommunaldirektør Henning Qvick, men han er på ferie.



* 4. jul 06:46Et glimrende eksempel. ...( kommentar)





Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2007, 21:05   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Assens " flytter" ledige fleksjobbere på kontanthjælp

Det er fuldstænigt latterligt og det bliver da lidt sjovt at se om vi overhovdet kan råbe nogen polittikere eller medier op, eller om det "kun" er værd at skrive om DA og DI og LO´s meninger om os...

Jeg har skrevet den første skrivelse til EB (men de reagere aldrig, men skulle jo starte et sted ) skrivelser jeg laver placere jeg alle sammen her http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...+ekstra+bladet så vi ikke får spredt dem ud over hele siden

Hvis nogen andre føler for at lave et par breve, så hold jer ikke tilbage skriv dem og sæt dem ind i samme tråd, skriver vi mange nok så må nogen på et eller andet tidspunkt høre os
  Besvar med citat
Gammel 05-07-2007, 01:41   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Assens " flytter" ledige fleksjobbere på kontanthjælp

Flyder ressourceprofilerne også rundt i hele kommunen?

Mere om, hvordan man behandler borgere i Assens.

Det er da for vildt.:@

Hvad med ressourceprofiler?
Kan de også søge via cpr og finde dem?

Det er da "flot", hvis hvem som helst kan få oplyst hvad som helst.

Hvad siger Datatilsynet?

Citat:
Forskellen på Assens Kommune og flere af de gamle kommuner er, at medarbejderne nu er udstyret med hver sin minicomputer, hvor de kan gå ind og hente de pågældende oplysninger og, når det gælder ældreplejen, journaliserede oplysninger om den enkelte bruger. Det kan være en fordel, hvis en bruger eksempelvis flytter fra et distrikt til et andet.
Citat:
Men hvorfor ikke nøjes med at give hjemmehjælperne adgang til oplysninger om brugerne af hjemmeplejen.

- Vi kan - mig fortalt - ikke ændre eller opdele opsætningen på vores nødvendige snitflade til cpr-registret, siger Michael Bjørn.

http://www.fyens.dk/article/822500

Citat:
Selvfølgelig er der mange hjemmehjælpere - de fleste - men lejlighed gør tyve - og bare man een gang kan misbruge systemet er en gang for meget... Konklusion: Se så at få det system ændret..
http://www.fyens.dk/modules/debat/to...263116#p113330
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2007, 10:17   #17
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Assens trækker klienter i retten.

Ja Assens .... trækker en ledig flekser i retten... mon ikke Assens kommune er træls at være klient I ? INJURIE !!!!!

Fyens stifttidende 6 Sp. 07

Kommunen vil trække klienter i retten

Voldsom kritik mod sagsbehandlere kan udløse injuriesager

Af Bjørn Bertelsen

Klager over navngivne sagsbehandlere i Jobcenter Assens risikerer at få et retsligt efterspil.

- Vi er ved at undersøge de juridiske aspekter i nogle konkrete sager. Det gør vi som led i vores personalepolitik. Vi vil gerne afklare grænserne for, hvad en sagsbehandler skal tåle, siger kommunaldirektør Henning Qvick.

En af de konkrete sager, som kommunen undersøger, omhandler Susanne Munk Ejlersen, Anna og Jeppe Schjerning. Anne og Jeppe Schjerning har fungeret som bisidder for Susanne Munk Ejlersen i en sag om ledighedsydelse - en ydelse der gives til klienter, der på grund at manglende erhvervsevne venter på at komme i flexjob.

De tre mener, at jobcentrets sagsbehandler fortolker lovgivningen forkert.

I et brev til kommunen kalder de sagsbehandlerens håndtering af sagen: Svigagtig adfærd, at sagsbehandleren bevidst fremsender urigtige oplysninger, og at der kan være et element af hævn fra sagsbehandlerens side.

Alle meget alvorlige beskyldninger.
Hurtig reaktion
Assens Kommune reagerede da også ret hurtigt på beskyldningerne. Kommunen bad de tre - i et brev dateret 28. juni - om at trække beskyldningerne tilbage. Men det ønskede de ikke.

I juli bad Jobcenter Assens endnu engang de tre om at trække de hårde påstande tilbage. Men også uden held.

- Vi har ret i alt det, vi har skrevet, så vi trækker ikke noget tilbage. Vi går gerne i retten, siger Anna Schjerning og Susanne Munk Ejlersen samstemmende.

Assens Kommune har endnu ikke taget stilling til, om sagen skal indbringes for retten.

- Vi er ved at undersøge, hvilke juridiske muligheder vi har, siger Henning Qvick, der ikke ønsker at kommentere enkeltsager.

Hvornår kommunen er færdig med at vurdere sagerne, kan kommunaldirektøren ikke oplyse.
Kommentarer

Skriv indlæg i debatten.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2007, 10:38   #18
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Kommune når kommune er værst

Bliver nødt til at fare i kridthuset

Er det endnu et forsøg på at knække en borger

Hvor langt kan de kommuner gå

Som jeg kender sagen er disse beskyldninger absolut ikke kommet uden grund..............

Stå fast Susanne!!!!

Mange tanker


Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2007, 12:32   #19
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Hvis de kommer igennem med det der kaster jeg simpelthen op.
Så må man jo kunne anmelde dem for psykisk terror når de fylder vores sager med små løgne.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2007, 09:53   #20
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Er Susanne herinde hos os...ved hun vi er her ? kender du hende Lena så inviter hende herind...


Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
Bliver nødt til at fare i kridthuset

Er det endnu et forsøg på at knække en borger

Hvor langt kan de kommuner gå

Som jeg kender sagen er disse beskyldninger absolut ikke kommet uden grund..............

Stå fast Susanne!!!!

Mange tanker


Lena
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Vi gav ledige det 'sicilianske' tilbud" 1970girl Det er da strengt ! 12 12-02-2013 00:16
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Bliver ledige flexjobber også "jagtet" develler Spørgsmål ang fleksjob 22 26-11-2010 09:33
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
skal få ledige tilbage i job via " motion" Stella Politik og Samfund 4 03-04-2009 09:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension