K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2010, 08:03   #1
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
"vi kræver bare ind..."

- Skær ned på hjælpen til handicappede. Sådan lyder den kontroversielle melding fra formanden for Foreningen af Socialchefer, Ole Pass.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/04/01/114455.htm

tjah.........med flere kommunaldirektører der er blevet smurt og afsløret.....tænker jeg bare.....så'n......

gud ved hvilke LOKUMS aftaler man har med producenter af hjælpemidler??

betaler man overpriser og returkommission ?

"kræver det bedste og nyeste".....min bare, jeg har desperat brug for en letvægtskørestol, den udleverede vejer "kun" 16 kg

Det sørgelige er at hvis jeg selv køber en letvægter, er jeg med til at rykke balancen mellem hjælpemiddel og forbrugsgode - bare se hvordan det gik med el-scootere.......................................... ......
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 08:32   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
En af forklaringerne på at området er blevet dyrere er, at handicappede jo i større omfang er hjulpet ud på arbejdsmarkedet.

Det koster selvsagt i udstyr dels, hjemme, dels transport, dels udstyr(teknologi), men det har den nye arbejdsmarkedspolitik jo lagt op til.

Men nu er det åbentbart galt at det har kostet penge?
VH popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 11:35   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mon han "antyder", at det netop er et bevis på, at man ikke kan have både skattelettelser OG nulvækst i kommunerne?!

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 11:41   #4
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Ole Pass Kvajede sig, i fjernsynet, og for mit vedkommende er jeg ikke bange for at sige det tll ham.

(nu driller min komputer med lyden til dr1 nyheder,) MEN som jeg mindes det, var det sådan at der blev sagt i indslaget at manden selv havde betalt for motionscyklen, og hvoar senere at Ole Pass svarede med at det var nettop ting som Motionscyklen at han mente man selv skulle betale???

jamen så har Ole Pass da misforstået noget idet at manden jo SELV have betalt denne???

Torsdag kl 18.30
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 21:43   #5
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Skær ned på rengøringen hos de ældre, skær ned på psykiatrien, skær ned på . . .

Er der noget der kan gøre mig harm er det, at hvis man er dranker kan :
  1. drankeren få lejebolig i almindelig boligbyggeri (kommunen hjalp)
  2. drankeren genere naboerne med sin råben + tumlen rundt - om natten (boligselskab gør intet)
  3. drankeren smadre døre og vinduer (boligselskab reparerer og gør ellers intet - alle andre betaler for dette)
  4. drankeren svine og ryge i opgangen (boligselskab gør intet)
  5. drankeren ikke tømme sin postkasse og det uinteressente smides på gulvet (boligselskab gør intet)
  6. drankeren stinke grundet manglende hygiejne (med måneders mellemrum vasker kommunen eller syghus ham)
  7. drankeren være asocial - kan ikke være i nærheden af ligestillede
  8. drankeren få gjort rent af kommunens folk 1 gang om ugen (vi betaler)
  9. drankeren få pension (vi betaler)

Men det er så synd for drankeren som har en ynkelig tilværelse. Det tvivler jeg slet ikke på, men drankeren har selv valgt. Jeg og mange andre har ikke valgt vores dårlige helbred men kan ikke få pension, kan ikke få hjælp til rengøring m.m.

Sidst redigeret af hobby4me; 03-04-2010 kl. 21:45.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 21:49   #6
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hobby4me Se meddelelser
Skær ned på rengøringen hos de ældre, skær ned på psykiatrien, skær ned på . . .

Er der noget der kan gøre mig harm er det, at hvis man er dranker kan :
  1. drankeren få lejebolig i almindelig boligbyggeri (kommunen hjalp)
  2. drankeren genere naboerne med sin råben + tumlen rundt - om natten (boligselskab gør intet)
  3. drankeren smadre døre og vinduer (boligselskab reparerer og gør ellers intet - alle andre betaler for dette)
  4. drankeren svine og ryge i opgangen (boligselskab gør intet)
  5. drankeren ikke tømme sin postkasse og det uinteressente smides på gulvet (boligselskab gør intet)
  6. drankeren stinke grundet manglende hygiejne (med måneders mellemrum vasker kommunen eller syghus ham)
  7. drankeren være asocial - kan ikke være i nærheden af ligestillede
  8. drankeren få gjort rent af kommunens folk 1 gang om ugen (vi betaler)
  9. drankeren få pension (vi betaler)

Men det er så synd for drankeren som har en ynkelig tilværelse. Det tvivler jeg slet ikke på, men drankeren har selv valgt. Jeg og mange andre har ikke valgt vores dårlige helbred men kan ikke få pension, kan ikke få hjælp til rengøring m.m.
Det er nu ikke helt korrekt at en dranker selv har valgt.

Jeg tror næppe at hverken ham eller en narkoman står op fredag morgen og tager beslutningen at NU vil de være afhængige af de rusmidler.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 09:33   #7
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Det er nu ikke helt korrekt at en dranker selv har valgt.

Jeg tror næppe at hverken ham eller en narkoman står op fredag morgen og tager beslutningen at NU vil de være afhængige af de rusmidler.

Det er rigtigt, men de har alligevel selv valgt at ville fortsætte med at drikke eller tage rusmidler, hvilket forringer deres deltagen i at bidrage samfundet.

Jeg og mange andre har ikke valgt at have et dårligt helbred og slet ikke at vedblive med at have det og måske endda få det værre, med deraf forringelse af deltagen i at bidrage til samfundet - det er forskellen.

Sidst redigeret af hobby4me; 04-04-2010 kl. 09:35.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 09:38   #8
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hobby4me Se meddelelser
Det er rigtigt, men de har alligevel selv valgt at ville fortsætte med at drikke eller tage rusmidler, hvilket forringer deres deltagen i at bidrage samfundet.

Jeg og mange andre har ikke valgt at have et dårligt helbred, med deraf forringelse af deltagen i at bidrage til samfundet - det er forskellen.
Nix, de vælger ikke selv at fortsætte det misbrug.

Men kører vi videre i det spor, så vælger de svært overvægtige også selv?? den voldsramte kvinde valgte selv den voldelige mand?? den stressede valgte selv??

Fortsæt selv.......
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 09:44   #9
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Nix, de vælger ikke selv at fortsætte det misbrug.

Men kører vi videre i det spor, så vælger de svært overvægtige også selv?? den voldsramte kvinde valgte selv den voldelige mand?? den stressede valgte selv??

Fortsæt selv.......

Dette er min sidste udmelding til mit indlæg: dem du nævner ud over drankeren, lader de deres svaghed gå ud over andre i tide og utide ? ? ?
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 10:16   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hobby4me Se meddelelser
Dette er min sidste udmelding til mit indlæg: dem du nævner ud over drankeren, lader de deres svaghed gå ud over andre i tide og utide ? ? ?
""hvilket forringer deres deltagen i at bidrage samfundet.""
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 6 17-09-2010 20:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
"Mere velfærd kræver mere arbejde" Arbejdsmarkedskommissionen @PerChr Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 17-08-2008 01:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension