K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2007, 16:20   #1
mikkel
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 1
Styrke: 0
mikkel er ny på vejen
Kan man tvinges til førtidspension?!

Jeg har gennem de sidste 4-5 år haft 5 forskellige fleksjobs, men er hvert sted enten blevet opsagt eller selv stoppet, da det ikke gik. Jeg har overvejet at skifte branche og mener sagtens, at jeg kan finde et flejsjob, som passer mig.

Desværre kommunen har opgivet mig og ønsker at tildele mig førtidspension og vil ikke at hjælpe mig med at søge et nyt fleksjob.

Kan det vitterligt passe, at kommunen kan tvinge mig til førtidspension?

Hvis jeg selv skulle finde et fleksjob på egen hånd, kan kommunen så nægte at indgå en fleksjobaftale med arbejdsgiveren?
mikkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2007, 09:00   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Kan man tvinges til førtidspension?!

Hej Mikkel!

Det ved jeg faktisk ikke! Måske nogle andre her på siden kan svare. Altså man har jo altid ret til selv at finde sig et fleksjob, hvis man er visiteret fra kommunen, men hvis kommunen ikke mener, du er i stand til at varetage et job, véd jeg faktisk ikke, hvordan reglerne så er. Det er jo det omvendte af, hvad man normalt hører!
Som førtidspensionist har man jo mulighed for et skånejob, er det noget, du har overvejet?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2007, 22:35   #3
Socialformidleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Indlæg: 46
Styrke: 18
Socialformidleren er ny på vejen
RE: Kan man tvinges til førtidspension?!

Kommunen kan godt rejse en ansøgning om førtidspension, selvom personen ikke selv ønsker en førtidspension.

Jeg har gjort det i 2 tilfælde - den ene handlede om en person der var meget psykisk syg og ikke havde nogen sygdomserkendelse.
Og den anden handlede om en 50 årig mand, der siden sit 18. år havde været på kontanthjælp og var blevet klientiseret af systemet, og hvor det var helt urealistisk at han kunne begå sig på en arbejdsplads på trods af at han egentlig havde viljen til det, men når det kom til stykket, kunne han ikke indordne sig.

Mvh Soc.formidleren
Socialformidleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man tvinges på pension ? §ABC Spørgsmål ang fleksjob 9 16-02-2012 23:00
Ældre tvinges til at få robot buster Politik og Samfund 11 16-11-2011 15:29
Førtidspensionister tvinges i arbejde beha Politik og Samfund 47 07-10-2010 18:59
Kan man tvinges til pension Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 23-04-2010 13:17
Førtids- pensionister tvinges i job Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 02-01-2009 03:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension