K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2014, 21:05   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Speciallægeerklæringer, Statuserklæring.

http://www.regioner.dk/om+danske+reg...september+2012

"Med lovforslaget skabes en klar og entydig indgang til sundhedsvæsnet via den regionale kliniske funktion. Fremover kan kommunerne kun benytte lægefaglig rådgivning fra regionens kliniske funktion i alle sager, som vedrører ressourceforløb, fleksjob og førtidspension. Det betyder endvidere, at speciallægeattester alene skal kunne rekvireres via regionens kliniske funktion. Hermed afskaffes kommunernes adgang til at hente lægefaglig rådgivning fra kommunalt ansatte lægekonsulenter eller eksterne lægekonsulenter i de nævnte sager."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 09:24   #2
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Hej Phhmw.

Den må du lige skære ud i pap

Jeg kan se at det er et lovforslag - Blev det vedtaget?
Hvis ja, bestyder det så helt konkret at i ansøgninger om fleksjob må kommunen IKKE benytte sine egne kommunale lægekonsuleter, men SKAL benytte Regionernes kliniske funktion?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 10:02   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Hej Phhmw.

Den må du lige skære ud i pap

Jeg kan se at det er et lovforslag - Blev det vedtaget?
Hvis ja, bestyder det så helt konkret at i ansøgninger om fleksjob må kommunen IKKE benytte sine egne kommunale lægekonsuleter, men SKAL benytte Regionernes kliniske funktion?

Det er en del af loven om rehabiliteringsteam : https://www.retsinformation.dk/Forms...id=152538#Kap2

Det betyder at i sager som skal for rehabiliteringsteamet (ikke paragraf 17ansøgninger) og hvor jobcenteret finder at der er brug for enten at få samlet ens papirer til en speciallægeudtalelse eller der er brug for en speciallægeudtalelse inden mødet med rehabiliteringsteamet så må jobcenteret kun benytte regionene kliniske funktion ikke deres egene lægekonsulenter eller speciallæger som de selv vælger.

Men som sagt det gælder kun i sager som jobcenteret vurderer skal for rehabiliteringsteamet. (Sådan har jeg ihvertfald fået det forklaret)

I min egen sag, var det klinisk funktion som satte jobcenteret på plads og fik lukket min sag - ellers havde jobcenteret nok forsøgt at trække den endnu.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 24-04-2014 kl. 10:04.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2014, 10:21   #4
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Tak Gisne.

Øv også...så er det åbenbart ok at kommunen i mit tilfælde benyttede deres egen konsulent i forbindelse med en behandling vedr. fleksjob i et fagteam som screener sager inden rehab. team..
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension