K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-06-2008, 21:12   #31
Sanneh
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2008
Lokation: Næstved
Indlæg: 20
Styrke: 17
Sanneh er ny på vejen
I nogle kommuner er der formidlende omstændigheder. Det kan bl a være ved sygdom eller visitering til flex i forbindelse med jobsøgning. Du skriver du har været på kontanthjælp i flere år og bor hjemme. Hvis det er pgr af sygdom burde du kunne snakke med din sagsbeh.
Sanneh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2008, 23:48   #32
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Vi undværede bil i ½ år sidste sommer, men følte os vældig afhængig af andre folk, når der skulle handles stort og det er meget dyrt, at handle i den lokale brugs, så vi har bil igen- så længe det varer og det har jeg altså ikke spurgt kommunen om lov til. Bilen kostede ca. 19.000 kr. dengang og er nok omkring 10.000 værd i dag.

Vi har før boet ude, hvor kragerne vender og der var altså 1½ km. bare til den nærmeste asfalt vej, så det var lidt svært, at undvære bil der.

Anyway- hvis kommunen skal være så latterlig, så synes jeg, at det er en god ide, at få bilen i din mors navn.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 22:43   #33
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Gammel tråd godt nok, men nu er jeg blevet nysgerrig:

Er der nogen der ved, om kommunerne rent faktisk tjekker hvad man har stående på sin konto hver gang de sætter kontanthjælp ind?

Jeg tænker på, at hvis man f.eks. får ca. 9.000,- udbetalt til den første, og man liiiige fik solgt et eller andet på f.eks. den blå avis til 3-4.000 og køberen overfører til ens konto en dag eller to før, sådan at beløbet er over 10.000,- ville de så se det? ... og automatisk justere i udbetalingen?

Ved godt at det er et svært spørgsmål, men har nogen måske været udsat for dette?

Jeg sider og tænker, at så er kontanthjælp jo faktisk noget man skal sørge for at hæve "resterne" af inden man går ind i en ny måned, ellers riscikerer man jo at "restbeløbet" falder bort.

En lidt underlig tanke egentligt, at man er TVUNGET til at bruge kontanthjælpen op hver måned ... ikke at jeg tror vi er mange der ville have et problem med det, da den aligevel aldrig slår til, men jeg sider selv i en situation, hvor det kunne riscikere at ske:

Jeg har på et tidspunkt købt mig en trommemaskine (min mor var så flink at låne mig pengene via afbetaling). Nu har det vist sig, at denne "dims" ikke fungerer ordentligt, og jeg skal have pengene tilbage, og det kan godt riscikere at falde sammen med et par dage her før d. første... vi taler om 4.500,- der skal ind på min konto, som jo sammenlagt med de ca. 9.100,- jeg får udbetalt om måneden giver over 10.000,-

Jeg skal fa'me ikke have hugget de penge som jeg skal betale af til min mor med, så derfor jeg spørger om nogen kender til det. Er på nippet til at få dem til at vente med indbetalingen til efter der er betalt faste udgifter det er helt sikkert.

Sidst redigeret af Razmo; 21-01-2009 kl. 22:47.
  Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 23:54   #34
Buffy
Elsker at være her på K10
 
Buffys avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Lokation: Frederikshavn
Indlæg: 80
Styrke: 16
Buffy er ny på vejen
Tvivler på, at de tjekker det. Har da haft lån stående på vores konto i nogen dage ind imellem.
Jeg vil gætte på, at de kigger ind på Skat.dk ind imellem og det er de eneste beløb, at de kan se.
Buffy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 01:16   #35
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ellers kunne du måske bede dem som skal sætte beløb ind for returtromme, om at de indsætter dem på din mors konto... så behøver du ikke være nervøs for det..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 01:43   #36
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er jo noget bureaukratisk pjat med de 10.000.

Hvad med en eneforsørger med 4 børn, der får børnepenge?

Så kommer beløbet snildt over 10.000.

Hertil kommer, hvis man har en budgetkonto, hvor man sparer op til el, licens, telefonregning og andre kvartalsregninger.

Man må gerne have mere end 10.000 stående. Blot skal man kunne sige, hvad pengene vedrører. Det står i loven.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 09:28   #37
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det er jo noget bureaukratisk pjat med de 10.000.

Hvad med en eneforsørger med 4 børn, der får børnepenge?

Så kommer beløbet snildt over 10.000.

Hertil kommer, hvis man har en budgetkonto, hvor man sparer op til el, licens, telefonregning og andre kvartalsregninger.

Man må gerne have mere end 10.000 stående. Blot skal man kunne sige, hvad pengene vedrører. Det står i loven.

Tak Zuza... det var sådan et svar jeg var efter... når man står og skal have pengene på kontoen, for at kunne lave overførelser til andre konti er det jo netop nødvendigt de befinder sig på ens konto, så man kan tilgå dem via netbank... derfor jeg var nysgerrig... nytter jo ikke at man skal hæve dem hjem under dynen, når de skal bruges den vej.

Kan godt se at det må være noget med at bevise... ville bare være sikker, da man sgi' aldrig ved hvor man har de høveder
  Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 10:10   #38
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
De penge man får udbetalt i kh kan vel ikke betegnes som formue, før end huslejen o.s.v. er betalt, og den pågældende måned er gået, så man også har fået lidt mad for pengene.
Og børnechecken kan vel heller ikke betegnes som formue, medmindre man lader dem stå på kontoen (altså lader være med at bruge dem) i en "længere" periode.

Så i det eks. som Razmo stiller op, kan det vel max. være de 3-4.000 kr., der kan betegnes som formue.

I øvrigt kan man vel stadig gå ind i en boghandel og købe et dokument, som man kan bruge til at udfærdige et lånedokument. Et sådan kunne eksempelvis bruges til at bevise, at Razmo skylder sin mor nogle penge. I dokumentet kunne så f.eks. stå, at lånet skal tilbagebetales når pengene er gået ind på Razmo's konto.

I øvrigt; Hvis en kh-modtager har en bil til en værdi af 20.000 kr., men samtidig har et banklån på 30.000 kr., så kan man vel ikke påstå, at personen har en formue, og dermed kræve bilen solgt, for at spise pengene op.
I en sådan situation har man vel ret til at bruge pengene fra bilen til at betale lånet med, altså ingen formue der kan spises op.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 10:16   #39
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Svaret til mig var at de penge jeg sparer op da var til konfirmation, altså et ganske lovligt formål.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2009, 10:46   #40
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Nu må de vel også skulle acceptere en vis opsparing, når de kan nægte hjælp til betaling af "forudsigelige udgifter". Alt andet ville være ulogisk, men heldigvis også dokumenterbart i en evt. klage
se eksempel på afslag her : http://www.socialjura.dk/index.php?id=6737

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension