K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2008, 14:10   #11
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jamen man kan desværre ikke klage over en manglende ressourceprofil...

Og dog.....hvis de laver en afgørelse i din sag....hvor ressourceprofilen ligger til grund....ja så kan man klage over at den ikke er god nok eller mangler...

Men så længe de ikke afgøre noget i sagen....ja så kan man intet gøre...desværre...



Nu får vi ikke ny lovgivning i starten af det nye år....

De skal kun have den op til revision og se hvad de mere kan finde på....

Men der går nok et stykke tid før de får lavet lovgivning ud af det...vil jeg tro...

Ang aktindsigt....

Normalt skal man jo have sin aktindsigt inden for 10 dage....

Har man ikke fået det eller hørt fra dem af inden for 10 dage fra man har søgt af....ja så skal man klage med det samme...

De SKAL skrive og meddele en hvis de ikke kan nå det inden for de 10 dage...

Forvaltningsloven siger:



Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=59473#K4

Det er beskæftigelsesnævnet der tager sig af klagen http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=3426
Men hvad gør man så? ... det vil sige, at søger man efter paragraf 17, SÅ er de da tvunget til at lave resourceprofilen færdig, og afgjort alt inden 3 måneder? ... der SKAL jo ligge en resourceprofil for at kunne søge førtidspension... så i realiteten er det eneste der kan sætte en deadline på, at man søger en paragraf 17?

Altså nu maler jeg så ikke fanden på væggen endnu... det kan jo være hun laver den færdigt i rimelig tid... jeg har bare brug for at vide HVAD jeg kan gøre og HVORNÅR, hvis det trækker ud...

Men som før skrevet, så er det vidst kun en paragraf 17 der kan gøre at man kan kræve en resourceprofil lavet? eller hvordan?

Det er jo hul i hovedet at søge en paragraf 17 uden resourceprofil, så får man jo ikke en førtidspension med 100% sikkerhed.
  Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 16:35   #12
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg har søgt en FP §17 og har ingen RP.

Om ikke andet, så bliver kommunen da gjort opmærksom på at min sag har sejlet de sidste 12 år.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2008, 22:47   #13
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Jeg har søgt en FP §17 og har ingen RP.

Om ikke andet, så bliver kommunen da gjort opmærksom på at min sag har sejlet de sidste 12 år.
Jammen så viddt jeg er informeret, får man da ikke en førtidspension uden?

Mon ikke din sagsbehandler SKAL lave den ud fra foreliggende materiale så?

Synes det er under alt kritik at du ikke har en sådan med 12 år i systemet... De SKAL jo laves, når man har anden grund til ledighed end ledigheden selv... de skal være en rettesnor for sagens videre gang...

Igen et sted, hvor Hjort ikke GIDER gøre noget ved at de overholder ovgivningen.
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 05:03   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når kommunen skal lave en afgørelse hvor man bør ligge den information som er i en ressourceprofil til grund for afgørelsen.....ja der skal den være lavet...for hvis ikke den er der....så er deres afgørelse ugyldig...

Det er lige meget hvilken en afgørelse der er tale om....så længe de skal bruge den information som er i ressourceprofilen for at lave deres afgørelse...

Så det er ikke kun ved en §17 at ressourceprofilen skal være færdig og opdateret....det gælder feks også ved sygedagpenge stop osv...

At du søger en §17 er desværre ikke nogen garanti for at de går i gang med det samme...

Fra jeg søgte en §17 og til de overhovedet gad at reagere på min ansøgning....ja der gik næsten 1 år...og adskillige klager til vores kære borgmester...

Plus da de endelig gik i gang....ja så startede hun (lederen af erhvervs afdelingen) med at true mig om at hun ville tage min ledighedsydelse fra mig...hvis jeg fastholdt min ansøgning...plus at det ikke vil nytte at fastholde min ansøgning da det var hende alene der skulle afgøre om jeg skulle have pension eller ej...og at hun ville give mig et afslag med det samme...

Hun vidste ikke engang at jeg var på kontanthjælp på daværende tidspunkt....så det viser jo tydeligt hvordan de behandler borgerne...

Nååå det var et lille sidespring...

Men den 3 måneders frist gælder altså først fra at sagen overgår til behandling af førtidspension....

Og ikke fra det tidspunkt hvor du søgte...

Så du er desværre nok nød til at læne dig tilbage og vente på at de får den lavet færdig...

Der er ikke andet man kan gøre i den situation.....

Det er derfor at vi er så mange der mener at man burde kunne klage selvstændigt over manglende/uopdateret ressourceprofil....

Det er jo et vigtigt redskab....som ikke kan bruges når det ikke er lavet eller opdateret...

Man skulle jo mene at der var en grund til at de indførte brugen af den...men nogle gange kan man da godt have meget svært ved at se grunden...når de bare kan lade være med at lave den i starten af ens sag.....og så først når de skal lave en afgørelse...ja så laver de den..

Meningen var jo at den skulle bruges undervejs i sagen...til at få et bedre billede af den person som sidder over for dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 09:09   #15
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg smed ansøgning FP §17 afgang d. 4-11. og den ER modtaget, fordi min sagsbehandler ringede promte.

Hun sagde til mig at nu havde hun 3 mdr. til at færdiggøre min RP, og hun gik ikke udfra at jeg åndede hende i nakken, jeg ved jo godt, hun er uden skyld i alt kommunens rod.

Når hun har færdiggjort den, så sender hun den til pensionsnævnet samme dag, de træffer afgørelse samme dag, det vil blive et afslag, medmindre de er kloge

Så begynder mine klagesager.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 09:37   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det skal stå i din sag at den er overgået til behandling af førtidspension...

Hvis det ikke står der og du ikke kan få en dato af sagsbehandleren (helst på skrift)...ja så har de al den tid de vil...for de 3 måneder gælder først fra man har fået den dato...

Måske du skulle få det på skrift Maj-Britt...så du ikke først opdager at de evt trækker tiden om 3 måneder...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 09:39   #17
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Se det handler jo nok om at det er nogle få typer som i dit tilfælde Webmaster, hvor det er så udtrykt en modarbejdning... jeg synes det lyder som under alt kritik at komme med sådan en omgang fis som det du beskrev der. Et tydeligt eksempel på at retsikkerheden mangler.

Men med dette sagt, så tror jeg såmænd at de fleste nok laver den aligevel. hvor længe der så går afhænger nok af en masse ting, men det ER et problem at man som borger ikke har en rettesnor at kunne forholde sig til. JEG finder mig ikke i at vente et år på at hun bliver færdig, slet ikke taget i betragtning at vi har BRUGT 3/4 år på at skrive den færdig sammen, og hun mangler kun nogle småting selv nu.

Men de må jo selv om hvor megen arbejde de vil få ud af det... jeg sender en klage til jobcenteret efter en måned uden response, og fremover hver måned til borgmesteren lige til den lander... så ender de nok med at blive godt trætte af mig i arbejdsmarkedsdirektoratet og får losset dem i røven dernede

Faktisk lidt "sjovt", at den enste retsikkerhed man har i sådan en situation er, at være så besværlig som overhovedet muligt, men så må det jo være sådan.
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 10:24   #18
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Lige præcis, Razmo, min kommune styrer selv, hvor meget sjusk de vil lave, jeg sætter mig tilbage og nyder "friheden" lige nu.

De kan for min skyld bruge 100 år på den RP og på min ansøgning, jeg skal ikke nå noget, og ""Faktisk lidt "sjovt", at den enste retsikkerhed man har i sådan en situation er, at være så besværlig som overhovedet muligt, men så må det jo være sådan."" JA.

Det må være sådan, de kegler rundt, jeg klager.

Man skal jo aldrig spille alle sine kort ud på en gang, så jeg gemmer og passer godt på ruder 10 og spar 5.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 10:51   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
§16: afgørelse om sagen kan overgå til behandling efter pensionsloven. Hvis der gives medhold i dette, er der 3 mdr fra godkendelse til afgørelse efter §18.
her er det kommunen der indstiller.

§17: pension afgøres på det foreliggende grundlag. (Ansøgningstidspunktet er gældende for de 3mdr.) Jeg kan dog ikke lige se det i lovgivningen. men har også hørt, at sagsbehandleren har 3 mdr, fra borgeren har søgt. Måske nogen kan sige noget mere præcist.
Her er det borgeren der indstiller på foreliggende grundlag.

vh popiae

Sidst redigeret af popiae; 24-11-2008 kl. 10:57.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 11:14   #20
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej

Citat:
Hun sagde til mig at nu havde hun 3 mdr. til at færdiggøre min RP, og hun gik ikke udfra at jeg åndede hende i nakken, jeg ved jo godt, hun er uden skyld i alt kommunens rod.

Når hun har færdiggjort den, så sender hun den til pensionsnævnet samme dag, de træffer afgørelse samme dag, det vil blive et afslag, medmindre de er kloge
Jeg har også søgt §17. Jeg har det på skrift, også dato. Jeg har en færdig ressourceprofil, opdateret og undereskrevet i oktober (inden jeg søgte §17). De manglende lægepapirer er fremskaffet og det hele skulle være klar nu.

Hvad sker der så: Ja min sagsbehandler har sendt det hele til lægekonsulenten igen. (og der har de nu ligge godt i 14 dage)
Hvorfor ??
Skal sagen ikke bare til pensionsnævnet, som skal af gøre sagen på det der ligger.
Sagsbehandleren siger også at jeg skal have ressourceprofilen hjem igen til partshøring inden der kan træffes en afgørelse. ?!?

Mai-Britt, skal du ikke have din rp til partshøring og underskrive den inden de afgør din sag.??
Hvad er regel og ret her. Hvad sker der når man søger §17 eller rettere, hvad bør der ske når man søger på §17.
Jeg går bare hvileløst rundt og venter, men jeg ved jo ikke helt hvad jeg skal forvente. Får jeg hele dyngen hjem engang til og skal underskrive eller kommer der pludselig en afgørelse.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
lidt opdatering siden sidst Annemette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 74 19-10-2012 23:46
Lidt opdatering siden sidst KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 23-04-2012 18:40
Opdatering af ressourceprofil dudde Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 05-11-2011 12:28
Opdatering på min mand siffeline Alt det andet 6 30-04-2011 10:06
Jeg er lidt forvirret..+opdatering Spunk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-02-2011 19:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension