K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2009, 22:32   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Angry Slagelse jobcenterrædselsfuldt.

Læs her...Men det der står gør de også I københavn og alle steder så I er ikke alene I Slagelse......det er over hele landet det foregår.

Citat:
I striben af jobcentersager, som Sjællandske sidste år beskrev, var en af hovedpersonerne den 48-årige Berit Rask fra Slagelse. Den 29. april i år læste hun så historien/kommentaren i Sjællandske om, at jobcenterchef Hans Erik Lund Rasmussen ikke var begejstret for at benytte REVA's vurderinger i sygedagpengesager, da han fandt dem "for bløde".
Det har nu fået Berit Rask til at fortælle om sit forløb det sidste års tid - et forløb, som hun beskriver som "rædselsfuldt".
Citat:
Hun er nemlig en en af de mange sygemeldte, som blev meget hårdt ramt af beslutningen om, at "ignorere" REVA's vurderinger. I marts 2008 vurderede REVA's lægekonsulent bl.a. følgende om Berit Rasks situation:
"Jeg mener ikke, at fortsat optræning vil kunne bedre klientens funktionsniveau. Fortsat krav om optræning/arbejdsprøvning finder jeg meningsløst og formålsløst, idet klientens helbredstilstand fortsat vil forværres ved pres og krav om erhvervsmæssige foranstaltninger"
og videre:
"Jeg vurderer helbredstilstanden stationær uden yderligere behandlingsmuligheder. Funktionsevnen i erhverv er efter mit skøn varig nedsat til nær en ubetydelighed".
JAJA..suk...kommunerne betaler ca 75.000 kr for sådan en afklaring og så ignorerer de den ...det skete også for mig...det var det samme.

http://www.sj-nyheder.dk/apps/pbcs.d...37059494/0/RZI
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 07:22   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det skete også for mig i første omgang.. Det er latterligt, de først bruger så mange penge på en vurdering og så bagefter vælger at tilsidesætte konklusionen
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 09:26   #3
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Hun er ikke alene

Man kan kun tage sig til hovedet
Jeg står i samme situation som hende og er tilknyttet samme jobcenter.
Jeg er bevilliget revalidering, arbejdsmedicinsk klinik skriver at de skal stoppe og at det er åbentlyst formålsløst at får mig ud på arbejdsmarkdet og at pension er det eneste rigtige.
Mit helbred er så dårligt at sidste sted jeg skulle have været turde praktikværten ikke lade mig starte.
Nu har de fundet et nyt sted jeg skal hen da der åbentbart var et firma der "manglede et par hænder" så det nye sted lugter lidt af at skulle bruge lidt gratis arbejdskraft og kommunen ja de kan køre mig lidt videre i refusions gyngen hvor jeg er anbragt med et minimum af udgifter.
Typisk cirkus slagelse.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 13:34   #4
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
min arbejdsprøvning og genoptræning på REVA er også i den grad blevet ignoreret og manipuleret. Det er som om at når de ikke får den konklusion de ønsker, nemlig at vi bare er en flok klynkehoveder der skal se at komme igang. Så prøver de da bare noget andet. Det er nøjagtig det samme med speciallægeerklæringer.

Det er utroligt at der ikke er et loft på hvor mange penge de må bruge på den enkelte. Eller hvor mange afprøvninger før man er udredt.

Det lugter langt væk af kassetænkning fra kommunens side, og det er utroligt at denne regering som ellers elsker at blande sig, bestemme og lave alt om, ikke har opdaget at der er et bundløst hul her.

Men så igen, når man ser på de fjolser der har ansvaret er det vel meget forståeligt.

Møntet især på Støjberg og Ellemann

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 18:08   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
min kommune KBHN fik lavet en rapport fra reva det tog sgi mange måneder og var yderst belastende for mig ...bagefter fandt jeg ud af at kommunen havde mistet rapporten ..den var væk...ingen gad læse den...heldigvis havde jeg en selv så den fik de ...mange har samme problem her ...papirer ( fortrolige) forsvinder sporløst ????
det er så strengt at jeg får kvalme af det.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 23:57   #6
merete4230
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: slagelse
Indlæg: 7
Styrke: 0
merete4230 er ny på vejen
Angry Slagelse Job-center

Jeg blev frataget sygedagpenge og sendt på kontanthjælp,trods en diagnose på blodpropper i hjernen og lige hjenvendt fra indlæggelse og lammelser i venstre arm og ben. Sagsbehandler mente íkke at kunne forlænge sygedagpenge, da det ikke kunne afklares om min fremtidige erhvervsevne på daværende tidspunkt.
Jeg kunne ikke give svar om min heldredssituation, da min diagnoes var usikker og skulle undersøges nærmere.
Så efter mulige diagnoser som tumor i hjernen og sclerose, fik jeg endelig en sikker diagnose,sclerose.

Kontaktede job-center,men nu var der gået over 3 mdr. og sagen kunne ikke genoptages da den var forældet.

Aldrig er jeg blevet behandlet så dårligt, som af sagsbehandler på slagelse job-center. Har aldrig været til et personligt møde med denne og alligevel kunne hun afgøre min fremtid på et split sekundt
Var jeg utilfreds med hendes afgørelse,kunne jeg jo bare klage og det gjorde jeg bestemt... blot for at få besked på at jeg ikke skulle kontakte lereren af job-center eller hendes områdeleder, da hun alligevel ville få dette af vide og klage over hende,fik jeg intet ud af.

Jeg skulle mele mig ledig for at søge kontanthjælp og være jobsøgende trods lammelser og uafklaret mht. fremtid og helbred.

NU søger jeg FP og afventer at papirer lander på FP-kontoret.

Så stadig syg og på kontanthjælp
merete4230 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2009, 08:13   #7
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Jeg vil slet ikke pille ved den dårlige oplevelse du har haft, men blot tilføje at noget af det jo kommer af den lovgivning de skal følge.
Man skal næsten være døende for at man kan hoppe fra ikke at være forsørget af det offentlige og så til at springe direkte til pension.
ALT skal afprøves og de skal være 100 % sikre på at der ikke er noget erhvervsevne tilbage.......for i sidste ende er det et spørgsmål om refusion fra staten. Reglerne om sygedagpenge er lige så frygtelige - særligt i forhold til konsekvenserne ved forkert visitation da det påvirker den tid man maksimalt kan forlænges.

Systemet er korrupt, men det er korrupt i hele landet. Det er dét man får ud af at have Venstre og DF ved magten!
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2009, 09:12   #8
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
DOOOH men jeres kommune sendte jer i det mindste på REVA- Jeg måtte true med advokat for at få et forløb. Det var efter flere års arbejdsprøvning i det private, der ikke sagde noget, for det var jo i opgangstider og arbejdsgiverne manglede hænder....

Men regnede med det var fordi de ville spare alle de penge, men når de så endelig har betalt, burde de så ikke bruge det de har betalt mange tusinde kr for? Det gak 8)
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny: Borgerrådgiver i Slagelse buster Politik og Samfund 0 27-12-2011 19:00
Ny Jobcenterchef i Slagelse: buster Politik og Samfund 4 09-09-2011 11:47
Bisidder Slagelse Lone Havblink Dit og Dat 7 27-11-2008 18:19
arbejdsskadeforeningen i Slagelse buster Alt det andet 1 19-11-2008 23:49
Cirkus Jobcenter Slagelse/slagelse kommune -igen buster Politik og Samfund 2 21-09-2008 13:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension