K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2009, 18:11   #11
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Tak for jeres svar. Som sædvanlig er det ikke så enkelt. Har før haft enkelte indtægter (har undervist lidt). Har hver gang henvendt mig til kommunen for at have klare linier, men det virker som om de synes jeg er komplet idiot og at det ikke interesserer dem. Efter jeg har fået min ftp, har jeg intet hørt fra dem, og de ved dårligt nok hvem jeg skal henvende mig til, når jeg prøver at få svar på et spørgsmål. Det er derfor jeg prøvede at spørge jer herinde.

God påske!

Sidst redigeret af fiemie; 08-04-2009 kl. 18:15.
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 21:53   #12
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja de har nok andre ting at lave... og er ret sikker på at hvis du sælger et par billeder en gang imellem så vil det ikke interessere dem

Han selv huske dengang jeg havde hobbyvirksomhed der gad end ikke skattevæsenet se mit regnskab

God påske...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 22:23   #13
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Nu er der i min verden stor forskel på at arbejde og lave lidt hobby/male/tegne/synge/spille etc. Men jeg bliver sq moralsk angrebet når man får tilkendt pension fordi ens arbejdsevne er ikke-eksisterende og så når den er i hus tager man ud og laver sort rengøring 8 timer 5 dage om ugen og tjener kr. 12-15000,- sort ved siden af pensionen, det er der 2 klokkeklare eksempler på i den bebyggelse hvor jeg bor og ingen af de damer lægger skjul på det, de er nærmest lidt stolte over det, at de kan *snyde systemet* sådan.

Det ærger mig at vi andre skal slås i stykker i vores ulige kampe med lægekonsulenter og jobcentre og så laver andre sådan noget svineri (sorry), det får virkelig mit p.. i kog.

Så lige da jeg så overskriften på denne tråd tænkte jeg bare "Det er løgn" man kan ikke arbejde når man har fået pension, for får man endelig tilkendt det så er man sq så syg at man knapt kan leve et tåleligt liv, men igen- at udstille sine fotografier, malerier etc er ikke at arbejde, det er livskvalitet og selvfølgelig kan skattefar fatte interesse hvis man er meget dygtig og tjener rigtig godt, men eller må det da høre ind under bagatelgrænsen.
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 22:44   #14
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nusli Se meddelelser
Men jeg bliver sq moralsk angrebet når man får tilkendt pension fordi ens arbejdsevne er ikke-eksisterende og så når den er i hus tager man ud og laver sort rengøring 8 timer 5 dage om ugen og tjener kr. 12-15000,- sort ved siden af pensionen, det er der 2 klokkeklare eksempler på i den bebyggelse hvor jeg bor og ingen af de damer lægger skjul på det, de er nærmest lidt stolte over det, at de kan *snyde systemet* sådan.

Det ærger mig at vi andre skal slås i stykker i vores ulige kampe med lægekonsulenter og jobcentre og så laver andre sådan noget svineri (sorry), det får virkelig mit p.. i kog.
Det tror jeg ikke på. Rengøring er hårdt arbejde.

Enig. Det er den slags historier der med til at skabe mistillid og ødelægge det for mange mennesker der har et ærligt behov.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 22:48   #15
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Nu er det ikke bare historier, jeg er nabo til den ene og genbo til den anden, min nabos voksne datter hjælper hende når hun har fri, det er restauranter, caféer osv hun har som *kunder*, den anden har privat rengøring i Holte, Allerød osv. så det er ikke bare *historier*,.

Jeg ville ønske det var, igen- begge kvinder lægger ikke skjul på deres dygtighed til at *snyde systemet*
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 23:14   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det er meget trist, at nogen snyder sådan.

Men ved gennemlæsning her på siden, så kan det undre mig, hvordan i alverden det kan lade sig gøre.

Det tager jo en evighed og en kamp uden lige blot at komme under fleksordningen, og endnu sværere førtidspension.

Og jeg kan helt klart sige, at hvis jeg skulle blot fornemme, at jeg hjælper nogen med at snyde, så stopper min rådgivning. Det vil jeg ikke deltage i.

Men på stående fod kan jeg ikke komme i tanke om nogen her på siden, som ønsker at snyde sig til noget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 23:27   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tvivler heller ikke Nusli! Der findes desværre mange eksembler på den slags, og selv har jeg droppet et bekendtskab efter en lignende historie.

Jeg forstår bare ikke hvordan de KAN? Her sidder man med alvorlige diagnoser og føler sig pisset op og ned af ryggen af et system der bare ikke fatter alvoren og som forsøger at gamble.....

Og så sidder der en Fru Hansen der på forunderlig vis får tilkendt en førtidspension, blot for at spæde den op med et sort fultidsarbejde. Eller en rocker der kører Harley fra Danmark til Frankrig for at deltage i en fest.......

Hvis jeg får afslag på førtidspension, er det så fordi kassen er lukket for i år, da ovenstående kom før mig i lotteriet?

Jeg siger normalt, man kender ikke folk andet end til tænderne. Men der ér altså nogle stykker der bagefter åbenlyst beviser at de har arbejdsevne, og man bliver sgu bare så ØV! Både fordi man selv er dårlig, men også fordi de sender signaler der kan ramme os alle sammen negativt.

Flot at du ikke har anmeldt dem! Selv ville jeg nok have svært ved at lade det passerer upåagtet hen...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 23:30   #18
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Ja, det er meget trist, at nogen snyder sådan.

Men ved gennemlæsning her på siden, så kan det undre mig, hvordan i alverden det kan lade sig gøre.

Det tager jo en evighed og en kamp uden lige blot at komme under fleksordningen, og endnu sværere førtidspension.

Og jeg kan helt klart sige, at hvis jeg skulle blot fornemme, at jeg hjælper nogen med at snyde, så stopper min rådgivning. Det vil jeg ikke deltage i.

Men på stående fod kan jeg ikke komme i tanke om nogen her på siden, som ønsker at snyde sig til noget.

Nu håber jeg virkelig ikke at det kan tolkes derhen at jeg tror nogle her *snyder*, min opfattelse er helt klart at alle der er her har prøvet/bliver mishandlet uanset deres sygdoms sværhedsgrad, det kom bare op i mig da jeg så tråden om at arbejde ved siden af pensionen. Men da jeg havde læst indlægget var jeg jo ikke i tvivl om hvad det omhandlede, men igen- jeg har det på så nært hold og oplever det dagligt med de to førtidspensionerede damer(de er hhv start og midt i 50´erne og fik tilkendt pension i *forrige årtusinde* omkring 90´)

Jeg håber de er enlige svaler og har meget vanskeligt ved at tro at nogen der får tilkendt en pension i dag er i stand til at udøve det jeg opfatter som arbejde, det tror jeg nemlig heller ikke på.

__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 23:39   #19
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Hvorfor i alverden anmelder du dem ikke? De snyder jo os alle sammen. Alle de, der arbejder og betaler skat, betaler til dem. Alle os på overførselsindkomster - vi får det sværere netop pga. sådan nogen som dem. Det er jo netop sådan nogle, der giver alle os andre et dårligt ry.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 23:41   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nej, det tænker jeg heller ikke, at du mente.

Har man fået pension efter den gamle ordning, så er der forskellige grader, som blev tilkendt afhængig af rest-arbejdsevne.

Dvs. at nogle kan arbejde - nærmest som den nuværende fleksordning.

Jeg ville være varsom med at antyde, at nogen snyder, da man jo sjældent har set deres pensionsbevillinger og deres skattepapirer.

Men jo, hvis de selv "praler", så har jeg intet tilovers for det.

Det er ikke altid sort-hvidt, fordi vi ikke kan dømme andre, når vi ikke kender hele baggrunden.

Jeg skriver dette for at nuancere det lidt og dermed skåne dem, der er reelle nok og blot udnytter deres restarbejdsevne på lovlig vis.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejde ved siden af sin pension... SanneHansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 19-02-2014 20:40
Pension & børns indtægt? ladytass Alt det andet 3 30-08-2013 16:04
Frakendelse ved Indtægt ved siden af FTP schjodtz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 18-05-2013 19:08
pension fra april ? partners indtægt hele året ? henningv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 06-02-2012 09:48
Må man have ekstra indtægt ved siden af en revalidering ? Mickey Alt det andet 2 30-09-2010 10:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension