K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2008, 09:48   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down Hjort et dårligt eksempel på ansvar !

Gælder det også for regeringen ? tager de ansvar overhovedet for noget som helst ? Næææææææææ....deltag i Morfar Hjorts indblanden i danskernes ansvar...

Jow de tager ansvaret for at de der har får mere og mere og de der ingenting har mister det og så er de gode til at importere billige polakker og rumænere og andre der snupper arbejde for en slik og derefter kan hæve dagpenge efter en uges arbejde og fritaget for at betale skat......ja de kan ...kan de...de er gode til at underminere det danske system og gøre livet til et helvede for danskerne...madpriserne er gået op og alt er så kontrolleret at man ikke tør slå en prut mere...Claus Hjort blivere federe og federe...ja og det går han meget op I ikke er politikernes skyld...hahahahaaha......måske er det den meget høje løn han får der gør at han har råd til laks og kaviar og rødvin og andre fede sager...nå.... men det er ikke mit problem Hjort.

Som jeg ser det så er Claus hjort kun ude på at tørre ansvaret af på alle andre end sig selv .

I øvrigt blander han sig i alt der ikke kommer ham ved.


Danskerne skal tage mere ansvar

http://www.arbejderen.dk/index.aspx?..._ID=36&C_ID=37

Nogle af dem, der selv skal tage ansvar, er de ægtepar, der falder for 300-timers reglen. Hvad har de selv gjort for at få et arbejde, spørger beskæftigelsesministeren

20. maj 2008

- Det er den enkeltes ansvar at forsørge sig selv, så længe man kan, men det er politikernes ansvar, at den offentlige sektor er svært overbelastet, mener Hanne Reintoft. Hun kalder en minimalstat for uansvarlig.

Regeringen lancerede i går sin nye kampagne, 'Mit Ansvar', der skal få befolkningen til at påtage sig et større personligt ansvar.

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen går i spidsen for regeringsprojektet at individualisere det fælles ansvar. Vi skal hver især tage et større socialt ansvar, passe bedre på miljøet, lade være med at smide skrald på gaden og så videre.

Claus Hjort Frederiksen erklærer, at hans ide er, at det er de mest velbjærgede som skal yde mere. Det forhindre han dog ikke i også at fremhæve, at de arbejdsløse skal påtage sig en større del af ansvaret for at få et arbejde.

'Der er kort og godt grænser for, hvad staten skal tage sig af', skriver beskæftigelsesministeren i sit indlæg på kampagnens hjemmeside www.mitansvar.dk

Med en stor konferencen skød han i går kampagnen i gang. Det skete med oplæg fra en hel stribe af regeringens ministre. Både velfærdsminister, Karen Jespersen, kulturminister Brian Mikkelsen, sundhedsminister Jakob Axel Nielsen, undervisningsminister Bertel Haarder og udenrigsminister Per Stig Møller deltog på konferencen.

De har hver især skrevet deres bud på, hvordan ansvaret skal fordeles. Det kan læses på hjemmesiden, hvor man også kan skrive til en ven, man synes bør tage mere ansvar og nominere en person, organisation eller virksomhed, der har gjort en ekstraordinær indsats.


For eksempel slår velfærdsminister Karen Jespersen fast, at: 'Det er vigtigt, at det danske velfærdssystem ikke bliver en sovepude, der fritager os fra det personlige ansvar.'


Claus Hjort Frederiksen nævner konkret, at man i debatten skal spørge de arbejdsløse ægtepar på kontanthjælp, som er ramt af 300-timers reglen om, hvad de har gjort for at få et arbejde.

- Et arbejde er ikke noget, staten kommer og tilbyder en. Et arbejde er noget, man skal søge, siger han til Politiken.


Stella siger...næ staten tvinger folk i tvangsaktivering og de tilbyder gratis arbejde under tvang. Hey Hjort hvad med at stoppe det og tilbyde folk et anstændigt arbejde ?


Socialrådgiver og forfatter Hanne Reintoft deltager i debatten på hjemmesiden, men med en lidt anden opfattelse af, hvad ansvar er. Det er ansvarligt at betale de nødvendige skatter og afgifter og uansvarligt at solde sin friværdi op, fastslår hun.

Det er den enkeltes ansvar at forsørge sig selv, så længe man kan, men det er politikernes ansvar, at den offentlige sektor er svært overbelastet, mener Hanne Reintoft. Hun kalder en minimalstat for uansvarlig og slutter:

'Vort fælles ansvar kan ikke aftørres ved at individualisere det, men må løftes i flok og i fællesskab.'


På hjemmesiden kan du selv skrive et debatindlæg og svare på spørgsmål som: 'Hvem skal sørge for din pension, når du bliver gammel? Dig selv, eller staten?'
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 10:20   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Stella, for hulen da, der røg tiden fra mit vasketøj.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 11:08   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
he he majbritt tag dog ansvar for dit vasketøj *GG*
  Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 11:12   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gad vide, om Venstre tager ansvaret for, at skatteyderne betaler for deres møder, rejser, ædegilder osv.?

Måske vi kan høre noget på pressemødet om lidt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 11:13   #5
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
he he majbritt tag dog ansvar for dit vasketøj *GG*
Og det gav lige lidt mere vasketøj, kom til at sjattisse i trussen af grin :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 11:24   #6
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
hm Maj-Britt, Ramte Du inkontinenstalsoklen så må vi håbe der ikke kommer jordskælv nu

Forresten synes jeg der skulle være et nævn af fleksjobbere og førtidspensionister der havde et skånejob med at gennemse ikke kun regeringens, men politikernes bilag generelt, med de uskyldsrene miner de alle har, er der vel kun nok til skånejob, ikke sandt ? Desuden skulle de stå til ansvar for deres forbrug af statslige midler ligesom os andre, de har endda en immunitet som skal ophæves før en tiltale fra politiet kan gennemføres såvidt jeg ved, hvornår får vi andre lignende vilkår ? Jeg synes det er et stort arbejde at være politiker, men de må leve op til deres moralske ansvar som nationens "ledelse" selvom regeringen har ledelsesansvaret, så er alle folketingsmedlemmer jo medarbejdere i det.
Dem der holder deres sti ren, har jo ikke noget at frygte for revisioner og eventuelle kommissions- og nævnsundersøgelser, og det må ikke mindst få dem til at sove bedre om natten uden en flaske whisky eller rødvin som hjælpemiddel.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 11:27   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jeg har lige været inde på Mit Ansvar og afleveret et par svadaer.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 11:30   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man burde måske også tale om lægekonsulenters, socialrådgiveres, kommunalpolitikeres o.fl. ansvar.

Underligt nok, så er der bål og brand, hvis det drejer sig om peanuts, men snyder nogle for flere millioner, så har "samfundet" ikke ressourcer til at kontrollere det.

Apropos gyseren i tv i går om menneskehandel.

Men kontrolapparatet med vanvittigt mange ressourcer sættes i sving pga. kontanthjælp.

Det fatter jeg ikke en meter af.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 11:45   #9
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
he he majbritt tag dog ansvar for dit vasketøj *GG*
FNIS!

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2008, 11:51   #10
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Poul Friis havde Lone Kühlman som gæst i formiddags på P1, om dette emne. Interessant! Bl.a. luftede hun/de teorien om at politikerne har så travlt med at påpege borgernes ansvar for sig selv, fordi de ikke selv tager det ansvar på sig, som de er valgt til at forvalte. Og det synes jeg lyder ret sandsynligt. Desværre! Og, som der også blev sagt i udsendelsen, så tager folk generelt meget ansvar i hverdagen; man (kvinderne) forventes jo både at arbejde fuld tid, få og passe en masse børn + "det løse". Men, det er åbenbart ikke nok; vi kan da godt lige tage ansvar for at gøre rent på plejehjemmet o.s.v. Var det ikke det, Claus Hjort Frederiksen sagde i forbindelse med konflikten?
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt eller dårligt falentin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 52 30-07-2011 23:59
Sagsbehandling - eksempel bag lukkede døre zuza Den nyttige viden vi alle har 2 29-10-2009 20:16
Regne eksempel andi1975 Er det overhovdet til at få fleksjob? 3 28-08-2008 12:25
Jobkonsulenter er for dårligt uddannede zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 8 10-04-2008 16:09
Dårligt tilbud fra LO plus andi1975 Dit og Dat 1 17-12-2007 15:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension