K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2013, 20:49   #11
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Røde kors

Hejsa..

Jeg er selv lige startet som frivillige i en røde kors butik og skal have en vagt om ugen. Jeg er også på ftp. Jeg har snakket med min pensions sagsbehandler og hun sagde at det måtte jeg godt, og det ville de ikke gå ind og blande sig i da det er frivilligt arbejde.

Jeg har længe gået og været meget i tvivl om jeg turde starte på det, men efter jeg snakkede med min sagsbehandler gik jeg ned i en butik og spurgte om de kunne bruge mig.

Det kunne de godt, og det bedste er bare at der ikke stilles nogen krav til mig så det kan bestemt ikke sidestilles med et rigtig job, heller ikke fleksjob.

Jeg har følt mig meget ensom og ked af det, og der findes desværre ikke et sted hvor jeg bor hvor jeg kan møde andre unge mennesker og være social en gang i mellem og derfor har jeg endelig turde tage springet til frivilligt arbejde.

For man må altså gerne have en vagt i en genbrugs butik om ugen uden at det sidestilles med at man har arbejdsevne. Det er slet ikke som en normal arbejdsplads.

Jeg synes da at du skal prøve og se om det er noget for dig hvis du selv har lyst.. Det kan ikke nytte noget at man hele tiden har den frygt om at ens pension bliver taget fra en, for så ødelægger det ens liv, og man har jo brug for at se og møde og være social med andre mennesker
Lotus1 er ikke logget ind  
Gammel 14-10-2013, 21:51   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Det kunne de godt, og det bedste er bare at der ikke stilles nogen krav til mig så det kan bestemt ikke sidestilles med et rigtig job, heller ikke fleksjob.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
For man må altså gerne have en vagt i en genbrugs butik om ugen uden at det sidestilles med at man har arbejdsevne. Det er slet ikke som en normal arbejdsplads.
Og det er jo det, som det handler om.

Jeg kommer jævnligt i de genbrugsbutikker der er her i byen, og jeg synes ikke, at det arbejde jeg ser udført, kan sammenlignes med noget jeg har set på en arbejdsplads.
F.eks. er tempoet noget anderledes end i en almindelig forretning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind  
Gammel 15-10-2013, 14:25   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
F.eks. er tempoet noget anderledes end i en almindelig forretning.
Ja, det er det ganske rigtigt,og det er det jo også ofte for den der kan arbejde i et flex job
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind  
Gammel 15-10-2013, 14:53   #14
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hvor meget frivilligt 'arbejde' uden at miste ftp?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Hejsa..

Jeg er selv lige startet som frivillige i en røde kors butik og skal have en vagt om ugen. Jeg er også på ftp. Jeg har snakket med min pensions sagsbehandler og hun sagde at det måtte jeg godt, og det ville de ikke gå ind og blande sig i da det er frivilligt arbejde.

Jeg har længe gået og været meget i tvivl om jeg turde starte på det, men efter jeg snakkede med min sagsbehandler gik jeg ned i en butik og spurgte om de kunne bruge mig.

Det kan ikke nytte noget at man hele tiden har den frygt om at ens pension bliver taget fra en, for så ødelægger det ens liv, og man har jo brug for at se og møde og være social med andre mennesker

Du har forhåbentlig dette udsagn fra sagsbehandleren på SKRIFT??


I det hele taget ville jeg - klog af egen og andres skade - ikke foretage mig noget som helst i retning af, at lave aftaler om nok så små og 'ikke-rigtigt-arbejde'-stemplede aktiviteter, før jeg havde en SKRIFTLIG udtalelse fra kommunen, om deres indstilling til dette.

Du starter bare med at kontakte dit nærmeste områdekontor ( eller Borgerservice, hvis du er i tvivl), og der få en MAILADRESSE, til det kommunale kontor der kan (vil, burde) kunne svare klart og præcist på det SKRIFTLIGE spørgsmål:

"Hvor mange timer ugentligt/månedligt må jeg lave let, frivilligt arbejde, uden at det påvirker min førtidspension bevilget den DATO DATO ?".

venlig hilsen

Navn Navnesen
adresse
postnummer
by.
L.S. er ikke logget ind  
Gammel 15-10-2013, 15:32   #15
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Nu må i altså holde op...

Nu må du/i altså holde op med hele tiden at male fanden på væggen!!! Du/i skræmmer folk total ved hele tiden at være så mistroiske.

Jeg ved godt at nogen har været meget igennem med kommunen og min egen sag var heller ikke let, men man skal altså også turde have et liv, også selvom man er blevet tilkendt førtidspension.

Jeg er selv nogen gange blevet både psykisk og fysisk dårlig at at læse i nogen af trådene herinde, man bliver jo helt paranoid, og det nytter altså ikke noget!!!

Man bliver også nødt til at nå til et punkt hvor nok er nok... for ellers ødelægger man sit liv, det nytter ikke noget at lade frygten overtage ens liv.

Det har jeg selv haft gjort i 2 år og jeg har besluttet at det er slut med det... Jeg har altså også krav på et godt liv selvom jeg er på ftp. Og jeg har altså også brug for at komme ud og møde nogen andre mennesker og være lidt social, og det kan jeg så være i den ene frivillige vagt i genbrugs butikken om ugen.

Og Nej det betyder ikke at jeg har arbejdsevne!!!

Sidst redigeret af Lotus1; 15-10-2013 kl. 15:40.
Lotus1 er ikke logget ind  
Gammel 15-10-2013, 16:12   #16
LineB
Banned
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 34
Styrke: 0
LineB er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Nu må du/i altså holde op med hele tiden at male fanden på væggen!!! Du/i skræmmer folk total ved hele tiden at være så mistroiske.

Jeg ved godt at nogen har været meget igennem med kommunen og min egen sag var heller ikke let, men man skal altså også turde have et liv, også selvom man er blevet tilkendt førtidspension.

Jeg er selv nogen gange blevet både psykisk og fysisk dårlig at at læse i nogen af trådene herinde, man bliver jo helt paranoid, og det nytter altså ikke noget!!!

Man bliver også nødt til at nå til et punkt hvor nok er nok... for ellers ødelægger man sit liv, det nytter ikke noget at lade frygten overtage ens liv.

Det har jeg selv haft gjort i 2 år og jeg har besluttet at det er slut med det... Jeg har altså også krav på et godt liv selvom jeg er på ftp. Og jeg har altså også brug for at komme ud og møde nogen andre mennesker og være lidt social, og det kan jeg så være i den ene frivillige vagt i genbrugs butikken om ugen.

Og Nej det betyder ikke at jeg har arbejdsevne!!!

HØRT !!!!! nok det bedste indlæg jeg har set længe. Alt for tit bliver stemningen pisket totalt op her inde ....

Jeg var i kontakt med min socialrådgiver i sidste uge pr. mail og hun skrev at det absolut INGEN jeg gentager INGEN betydning havde at jeg lavede frivilligt arbejde ....og det er på SKRIFT !!!

I kan selvfølgelig også vælge at lade angsten æde jer op og sidde for nedrullede gardiner mens livet passerer .....

Sidst redigeret af LineB; 15-10-2013 kl. 16:19.
LineB er ikke logget ind  
Gammel 15-10-2013, 16:24   #17
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Hørt... LineB, Dejligt at jeg ikke er alene om min holdning og mening
Lotus1 er ikke logget ind  
Gammel 15-10-2013, 16:38   #18
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.773
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Frivilligt arbejde 4 timer....

http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...arbejde&page=2

Hilsen Peter

PS når der manes til forsigtighed er det pga af tidligere erfaringer med at mange medborgere virkelig er havnet i særdeles dårlige situationer pga de manglede dokumentation fra dem der rådgav dem.

Så fra mig skal der lyde: Du skal ikke tro, men vide hvad du taler om.
phhmw er logget ind nu  
Gammel 15-10-2013, 17:15   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvad er det i vil have....

At folk lyver og siger at der skam ikke sker noget ved at tage et frivilligt job....når vi nu faktisk ikke ved om der sker noget...

Eller bør vi advarer folk om at der faktisk står i lovgivningen at man kan frakendes sin pension hvis man kan blive selvforsørgende.,..herunder i et fleksjob på 1 eller 2 timer...

Det står folk frit for at lulle sig ind i et eller andet de ikke aner....

Men personligt mener jeg at man skal vide hvad man går ind til....inden man gør det...også selv om det kan skræmme en...

Folk bliver jo bedt om at kontakte deres kommune for at få på skrift at de godt må gøre det de vil...

Der er INGEN herinde eller ude i samfundet der faktisk ved hvordan kommunerne har tænkt sig at administrere de nye regler og love....

Man kan ikke blive uenig med nogen som helst når man skriver at man skam har ret til et liv...også selv om man er førtidspensionist....for selvfølgelig har man det....bare så længe man husker på at den ret ikke ændre på loven eller det som står i den...

Så NEJ der bliver IKKE pisket nogen stemning op herinde ang dette emne....men der bliver sagt at vi ikke ved hvad der kan ske ved et frivilligt arbejde da regler for hvor mange timer man skal have i et fleksjob er blevet ændret og dermed skal der ikke så meget til før man kan blive selvforsørgende..

For der er IKKE nogen af os der ved hvordan kommunerne har tænkt sig at administrere de nye regler....

Så hvis man leder efter et forum hvor man kan blive lullet ind i en eller anden uvirkelig ro....ja så bør man nok finde det et andet sted...for det bliver ikke her...

Er det at skræmme folk når man fortæller hvordan tingene hænger sammen...ja så der det hvad det er.....

Selvfølgelig skal man ikke stille sig op og lyve om ting man ikke ved hvordan hænger sammen...

I øvrigt....så kan folk jo gøre som de vil....men man må da gå ud fra at folk kommer for at få et sandfærdigt svar....og ikke et svar der beror på hvad man måske tror der måske vil ske...måske...

Selv hvis du får på skrift at du godt må arbejde i 4 timer pr uge....ja så vil de med loven i hånden kunne frakende en pension....hvis altså det arbejde der bliver lavet enten er sammenlignelig med et fleksjob eller det man laver vil kunne omsættes til et fleksjob hvor du kan blive selvforsørgende...

Det store spørgsmål er så om de vil gøre det....og det er lige det der ikke er nogen der ved endnu...

Man kan først finde ud af det når der er gået noget tid og man kan se hvordan kommunerne vil administrere disse nye regler og love...

Er det så at piske en stemning op...det jeg skriver....

Tja det ændre uanset hvad ikke på det faktum at der ikke er nogen der endnu ved hvordan kommunerne har tænkt sig at administrere disse nye regler...i forhold til det at kunne blive selvforsørgende i et fleksjob ned til 1 eller 2 timer timer pr uge...

Hvis nogen tror at folk herinde ser "spøgelser" hvor der ikke er nogen.....tja så bør man vågne op og kigge sig omkring og se hvordan kommunerne træffer afgørelser ud fra sparerhensyn og hvor mange fejl de laver...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 15-10-2013, 17:28   #20
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Som tingene er i dagens danmark, ved alle her inde forhåbentilg at kommunerne gør hvad de kan for at skubbe folk ud over kanten.

Jeg vil ikke sidde med i et kor der siger der ikke sker noget.

Jeg regner med folk forventer et ærligt svar, frem for at blive klappet venligt på ryggen, med besked om at der ikke kan ske noget.

Det er ikke at være sortseer bare fordi man er realist.
Nøgne tær er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension