K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2013, 01:07   #1
bakken
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2012
Indlæg: 27
Styrke: 13
bakken er ny på vejen
Førtidspensionist og kæreste, hvornår er man samlevende?

Efter at have set dette program:
http://www.dr.dk/TV/se/aktion-social...-bedragere-1-1

Så har jeg et spørgsmål til hvornår er man "samlevende" som Førtidspensionist?
Er det når man bor sammen, eller som i programmet, har været kærester i 6 måneder, selv om man ikke bor sammen?
bakken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 01:32   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja i følge programmet er man åbenbart samlevende selvom man ikke bor sammen, og bare har været kærester 6 mdr - ved så ikke helt hvordan de vil kringle den - hvis folk fortsat vil være kærester, uden nogen sinde at flytte sammen??

Så vidt jeg ved, så er man vist ikke juridisk samlevende, hvis ikke man har samme adresse....

De kan jo ikke ''bare'' fjerne folks ydelser, når de står alene på adressen og ikke har lyst til at flytte sammen med nogen. Og i øvrigt heller ikke deler økonomi med kæresten.

Men jeg kan ikke svare dig, for jeg ANER det virkelig ikke.....

Nu endte sagen jo i programmet med, at de SKULLE flytte sammen. Men jeg ville personligt gerne have set hvad der var sket, hvis de IKKE ville flytte sammen. Det er jo ikke strafbart at bare have en bolleven eller et løst forhold.....

Så??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 01:51   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
min mand mente at efter hun skrev under på de skulle flytte sammen - at hun så en uge efter skulle have ringet og sagt ,at det havde de sørme fortrudt..det ville manden ikke da han fandt ud af hvad han gik ind til og hvor dyrt det blev for ham...'
gad vide hvad de så ville ha gjort...

helt ærligt mange mennesker kan da godt ha en kæreste et halvt år..1 år -to år uden at flytte sammen..nogen flytter f.eks aldrig sammen,fordi de er gode til at være kærester - men ikke til at bo sammen..hvad så..hvad vil de så gøre..
eller som vi har snakket om herinde flere mænd..jeg har altid været i en mandeverden og har mange mandlige venner..hvis jeg nu var enlig og bare 6 af dem kom forbi på en uge..hvad så ,hvad vil de gøre hvis de lige er ved at overvåge..dele ydelserne med 6..de er godt nok morsom el.også er de ikke..
min grænse er nået..det her er for meget..nej man skal ikke snyde,men en kæreste er vel en naturlig ting..og hvad hvis en pige er til piger..vil de så filme inde ii lejlighed..
de kan bare ophæve gensidig forsørgelses pligt--så var problemet der slet ikke

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 02:10   #4
bakken
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2012
Indlæg: 27
Styrke: 13
bakken er ny på vejen
Tror du kommunen skelner mellem en bolleveninde og en kæreste? og hvordan defineres de det så?
Som "helenekr" skriver så er det ikke ulovligt endnu at have en løs sex-partner, men virker som om at arbejdsløse og pensionister skal straffes økonomisk hvis de har fundet en at dyrke sex men engang imellem.

Jeg syntes det virker utroligt skræmmende det program.

Og hvor står det præcist i loven man ikke må have flere kærester på engang?
Det er realt ikke bare nogle oldgamle kristne værdier?
Hvordan mon de ville takle det hvis kommunens medarbejdere i programmet fik af vide hun havde to kærester på samme tid og alle havde det fint med det... hvordan regner de lige på det?

Det med at de kan trække op 30% af ens førtidspension fordi man har en kæreste, virker præcist som om det er samfundet måde at sige:
"ærgeiligt nok du skal have vores penge, men vi skal nok sørge for du ikke får kærlighed så"

Jeg sidder virkelig med en klump i halsen, og kan da godt se der kommer en helt ny faktor ind, når vi taler om at finde kæreste, "føj for *****" en grim lovgivning der straffer en økonomisk fordi man finder en "sjæle-partner".
bakken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 02:32   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Ja nan bliver nemlig hårdt straffet..jeg blev FTP i 2010 og jeg får kun 11600 kr brutto,fordi jeg er gift..en enlig får ca17500 kr..jeg kan ikke engang bidrage til halvdel af udgifter ,hvis det var aktuel..så ville jeg ha under 2000 kr til min søn og mig til tøj og mad..og hvem ka leve for det
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 04:13   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har helt opgivet at få en kæreste, jeg har overvejet det en over gang, men vejet og fundet det for besværligt.

Det er pinligt nok man er førtidspensionist, men at jeg så skal fortælle vedkommende efter 6 måneder, at nu mener kommunen vi er i fast forhold, og at han skal til at betale for mig og delvist mine børn, DET er sgu da for grimt....det tør jeg slet ikke byde nogen.
En eventuel kæreste ville da også tro jeg var blevet vanvittig - 6 mdr er sgu ikke ret lang tid at få, før end man skal op på kommunen og fortælle, at nu er det fast og at de økonomiske pjalter skal slås sammen, føjjj da!!

Jeg har faktisk aldrig kun kendt nogen i 6 mdr og derefter besluttet, at nu skulle vi flytte sammen med henblik på at dele økonomi....det virker, for mig, en smule overilet og ugennemtænkt.

Så jeg kan godt se, at det der game med kærester ikke bliver aktuelt foreløbigt - hvis nogen sinde.

.............jow, hvis vi kan have hver vores lejlighed, hver vores økonomi og så bare kunne hygge os sammen når vi havde lyst.
Jeg har også brug for at have min egen dør og min egen lejlighed, hvor jeg kan stene lidt og være mig selv.
Men det er jo så det man ikke må....øv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 04:13   #7
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
De gamle anarkister påstod at: al magt korrumperer ... og det ser det så sandelig også ud til i spørgsmålet om jagt af folks kærester / kysse- og/eller bolle venner.


Det eneste rigtige er - som også andre påpeger - at afskaffe regelsættet om gensidig forsørgelsespligt imellem ægtefæller samt andet godtfolk og så i øvrigt forenkle hele lovkomplekset og derved spare penge på at administrere komplekset, ligesom politikerne afledt af forenklingslovgivningen passende kunne gå på halv tid (og dermed kun oppebære halv "honorar").

Når reformpolitikken handler om FORENKLING, så er der ikke behov for at politikerne sidder i timevis for at diskuterer om deres vælgerkreds får mere ud af at kommaet står på den ene side eller den anden side af sætningen ... selv Maren i Kæret burde kunne forstå substansen i teksten med eller uden kommaer ...

Men igen: hvis al magt korrumperer ... så er det ikke i politikernes interesse, at lave forenklingslovgivning som selv Maren i Kæret kan forstå uden hjælp af 20 jurister og 14 kontoransatte ... for derved samtidig miste den politiske selvopfattelse af at være enormtttttttttttttt uundværlig og en rigtig VIP'er som alle ligger på næsegrus for samtidig med, at den fede hyr og de gode pensions- og fratrædelsesordninger triller ind på kontoen, ligesom der i dag bliver tid til at powernappe i arbejdstiden og bruge Tinget som herberg.

Det er åbenbart efterhånden gået hen og blevet det rene ordflom og selvfedme som diverse politikere severer for folket ... spørgsmålet er så blot, hvornår folket har fået nok?


Men omvendt, så er der nok mere underholdning, herunder TV-underholdning, i at jage kontanthjælpshøns, der flagre til alle sider, når de kommunale kratluskere trækker i gummistøvlerne og vaders for at rode i nærmeste kloak efter præservativer ...

Og tæller op: 1 præservativ, 2 præservativer osv ... indtil de har nået bunden ;-)

Når de berørte så ringer ned til hovedkvarteret for at høre om, hvor mange præservativer kratluskerne har talt op i denne uge, så har eleven dernede fået besked på at sige, at den der har sagen "sidder i møde" (underforstået: boltre sig i kantinen over et fransk horn i siden eller boller med kontorchefen ude i kopirummet).


Skål: Det er fandens godt med skattelettelser til god årgangsrødvin :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 09:05   #8
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det er endda grundlovsstridig. Kun pga. de kalder det "at fratage et tillæg", klarer de frisag.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 09:08   #9
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Jaja, det er da meget underholdende. Men i det mindste er de borgerlige da kravlet ud af deres kloakker og har bekendt kulør som de klamme rotter de nu engang altid har været: Slaveri (løntilskud), deportation (tvangsflytning) og den nærmest minutiøse besættelse af hvordan andre bruger deres få midler særligt med henblik på at de ikke får børn (sterilisation). Man har bare ændret ordene lidt fra Eugenics programmet som Hitler også var overmåde begejstret for, das Ubermensch (vinderne) und das Untermensch (taberne). Vi mangler bare nogle forslag om 'hygiejnemedarbejdere' til arbejdslejrene efterhånden og vi er fuldt ud på højde med både Claus Hjorts og Mette Frederiksens idealer om arbejdsmarkeds og socialpolitik. Spændende, sådan at genopleve historien!
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 11:06   #10
bakken
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2012
Indlæg: 27
Styrke: 13
bakken er ny på vejen
http://www.penst.dk/Om-Pensionsstyre...amlevende.aspx

http://www.penst.dk/Regler-og-tal/Re...orsoerger.aspx

Fandt dette i overstående link:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Men reglerne hindrer ikke enlige i at mødes eller overnatte hos hinanden eller at et fraskilt forældrepar kan have et godt samarbejde om deres børn. Man betragtes kun som samlevende, hvis der er tale om et egentligt samlivsforhold, som svarer til et ægteskabslignende forhold, hvor parterne bidrager til den fælles husførelse, har fælles økonomi mv.

Det er ikke nok at se på, hvor den enkelte har sin bopælsadresse for at tage stilling til, om en person er enlig eller samlevende. Det skyldes, at der er mange muligheder for at omgå dette – det viser de mange eksempler med dækadresser hos familie og venner eller i et sommerhus, fædrehoteller mv.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Som jeg ser det er det jo helt op til den enkelte kommunale medarbejder at bedømme det, og hvis den enkle medarbejder går dybt ind for "far+mor+barn+vovhund+villa"-værdier, vil de nok have store problemer med at forstå hvis man bare er kærester for at kysse, uden at man straks (læs: efter 6 måneder) skal have fælles økonomi, planlægger børn osv.

Hvis man spiser aftensmad hos hinanden er det så fælles husførelse? der er da mange venner som skiftes til at lave mad for hinanden eller sammen, fordi det er hyggeligt. Men hvis man også kysser samtidig med man laver mad sammen så bliver man trukket i pensionen?

Jeg syntes det er fint at man bekæmper socialt bedrageri, men det er jo løbet løbsk at man straffer folk for at have fundet en kæreste, og systemet ikke kan forstå man godt kan være kærester uden at blande økonomien ind i det.

Sidst redigeret af bakken; 21-01-2013 kl. 11:10. Årsag: Manglede afslutning....
bakken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvornår samlevende/socialt bedrageri anonymous-IAM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-12-2011 09:46
Ny regler for samlevende med førtidspensionist? Vindmøllen Politik og Samfund 12 09-10-2011 17:10
Min kæreste ! FrkSilverfox Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 14-03-2011 09:55
Har jeg rettigheder som samlevende med førtidspensionist Vindmøllen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 06-08-2010 14:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension